• inkan70

Vi som gör äggdonation ute i Europa, #3

Hej tjejer,

Först GRATTIS omstart underbart med så många starka ägg, nu skall det gå vägen
    för er jag håller alla tummar jag kan.

Låla ang cystan var sittern den? Jag har en cysta som kommer och går på min högra äggledare men den är helt ofarlig och påverkar inte äggdonationen. Hoppas det är samma sak för dig.

Tack villsågärna att du tog dig tid för att svara mig i ks tråden.
    Anledningen varför jag frågade var att rmc har med promult försökt att forcera min mens med 1 vecka mitt i cykeln. Jag slutade med promulut i lördags, i måndags var jag hos min akupunktör han var säker på att mensen skulle komma på kvällen.
    Blev lite stressad då den inte hade kommit på tisdags morgonen, ringde då RMC som direkt sa att jag måste kolla med ett VUL om den var på G.
    Då jag ännu en gång är i sto så fick jag jaga akuttider på morgonen. Fick en tid och min slemhinna var kvar och inga indikationer på att släppa, gissa om jag fick panik, FET om 2 veckor..

Onsdag morgon gick jag till en akupunktör i sto som faktiskt fick i gång mensen på em, så enligt rmc ordination tog jag 3 progynon i går kväll och nu har jag slutat att blöda.. HJÄLP! vad händer??{#lang_emotions_surprised}
    Har någon varit i samma situation?
    Jag orkar inte med en inställd donation till i Malmö, det känns ju inte så bra metod att börja med promulut mitt i cykeln och samma cykel innan donationen.

Håll tummarna att det fixar sig, om inte har vi ju alltid 3 ägg i frysen i Riga som vi kan "akut" åka till och använda. Men det hade varit så skönt att slippa det och vi har ju fortfarande inte förbrukat ett enda landstingsförsök.

Kramar Inkan

• inkan70

Låla vad skönt för dig att det såg bra ut.
    Hoppas nu att resten flyter på!

Crijo vad skönt att det känns bättre och att ni har bestämmt er för en klinik, vilken blev det?

Inkan

• inkan70

Omstart håller alla tummar jag kan, det kommer förhoppningsvis gå bra.
    Jag vet att det är en jätte jobbig tid att bara vänta in test dagen men snart är du där och förhoppningsvis med ett +.

Låla hur går det för dig?

Kramar Inkan

• inkan70

Låla sänder många tummisar till dig!
    Omstart hoppas du testade för tidigt..
    I dag skall min man in och lämna sitt bidrag börjar bli lite nervöst nu hoppas hoppas det kan gå vägen den här gången.
    Kramar Inkan

• inkan70

Tyvärr fick vi reda på att det är bara 1 ägg som befruktats av 7 st så det känns inte speciellt hoppfullt, har gråtit i snart 2 timmar nu.. fan vad jobbigt detta är.
    Visst finns det hopp att ägget överlever men jag förstår att chansen är liten.
    Vi kan dock fortfarande åka till Riga och använda våra frysisar men det hade ju varit så skönt att slippa det.
    Hoppas ni andra får en härlig dag!
    Kramar Inakn

• inkan70

Tack alla goa tjejer för peppingen, ägget överlevde och jag är nu en stolt ruvare{#lang_emotions_laughing}.
    Nu är det bara den långa väntan innan man vet om det fastnat eller ej, men det är ju en positiv väntan.

Omstart vännen hur går det för dig?

Villsågärna hoppas det känns bättre snart, förstår att det känns extra jobbigt nu när blödningen kommit, men det är ju snart dags igen för er.

Stora kramar Inkan

• inkan70
    LoLiNi skrev 2010-05-12 10:42:52 följande:
    Tillbaka från VUL! Det såg mycket bra ut - slemhinnan är 9+ och cystan är nästan helt borta! Detta parat med en mycket yngre donator (bara 22 år) gör att det ser lovande ut inför ET! :) Det rackarns askmolnet ser ut att retas med oss igen! Men i värsta fall tar vi båten på söndag och det borde räcka för att ta oss till Tartu i tid! Lycka till inkan! Kramar till alla! Låla
    Vad skönt att det såg bra ut med både slemhinna och cystan.
    Hoppas hoppas nu att det blir en bra "skörd" och att det går vägen.
    Kramar Inkan

• inkan70

Tack alla tjejer för härlig pepping, vad man önskar att man kunde tolka biverkningarna...
    Så härligt omstart att du kan på det direkt hoppas mensen kommer snart.
    Låla har ni åkt i väg nu?
    Kramar Inkan

• inkan70

Hej tjejer,

Liselotte stort GRATTIS så roligt för ert {#lang_emotions_plus}.

Nilisen gud vad jobbigt, inte nog med att det är jobbigt att bli gravid sen skall du stå ut med denna oron också, men hoppas allt går bra nu och att det var falskt alarm.

Storlängtan vad spännande för er, många av oss gör akupunktur innan behandlingar med positiva resultat, skall du prova det? Det kan vara ett bra tips att göra medans du väntar.

Nidra så skönt att ni när på g igen.

Caribe rackans myomer men vad bra att det är bättre nu, v 26 då kan du snart börja med nedräkning{#lang_emotions_wink}.

Själv är jag nu på ruvardag 6 (RMC räknar insättningsdagen som dag 1) var rejält yr hela dagen i går, onda tuttar och även lite illamående.
    Jag har ju bara ruvat en gång tidigare och då blev jag gravid så jag vet inte om det är medecinernas biverkan eller om det har lyckats denna gången också, men det är klart att jag hoppas på att det är lilla ägget...{#lang_emotions_laughing}

Vad har ni för erfarenhet om medecinernas biverkningar, hur mådde ni om ni inte plussade under ruvningen? 

Hoppas ni alla får en härlig dag,

Kramar Inkan

Svar på tråden Vi som gör äggdonation ute i Europa, #3