Inlägg från: Koppkaka |Visa alla inlägg
  • Koppkaka

Emetofobernas tråd 5

Anonym (....) skrev 2011-03-11 15:31:28 följande:
    Förstår inte det här m ms ibland...Hela förra veckan var mina barn hemma m feber tack o lov,för i princip hela dagis var sjuka i ms.Höll dom hemma lite extra och lät dom gå i tisdags.Då hade ingen varit sjuk sen ons el tors förra veckan.Men tror ni inte min ena son blev sjuk igår??Beror det på att smittan finns kvar på nåt på dagis el bara maximal otur??
    Sitter nu med min ångest och börjar må lite konstigt...dricker proviva och har tagit biobics..även ätit hälsofil.Vill inte bli dålig
    Tror nog smittan kan finnas kvar på dagiset, tvivlar på att dom rengör och sådär på alla leksaker och allting så noga. Tyvärr :(
    Under mitt hjärta nu, finns en liten liten du <3
  • Koppkaka

Fast jag undrar lite, om det bara är spyan och bajset som smittar, hur kan man då bli smittad som jag blev när jag jobbade förra vintern t ex? Jobbar i kassan på en biograf. Är folk så äckliga så dom har sånt på händerna? Blä!

Jag har massa sår i näsan för övrigt, och har jobbar ikväll med en som hade magsjukt barn i helgen, och själv var lite dålig i magen natten på söndagen. Så jag är hela tiden på och i näsan för att försöka få det att göra mindre ont, MEN jag har tvättat händerna hur många gånger som helst och spritat händerna hela tiden och har inte rört ögon eller näsa eller nåt när jag jobbat förutom när jag åt. Tror ni risken är stor att man blir smittad av nåt då? Usch blir så orolig! :(

• Koppkaka

Människans mage är egentligen inte gjord för att äta mjölkprodukter, vi i Norden är väldigt "onormala" med vår mjölkkonsumtion. Andra delar av världen dricker inte alls mjölk i samma mängd som vi gr, pga att deras magar inte klarar av det. Så jag tror verkligen inte det var någonting annat än filen som gjorde det :)

• Koppkaka

Tjejer, jag vill bara varna! På tv nu går det en reklam för "sjukt billiga flygresor", två män står och pratar och i slutet börjar den ena kaskadkräkas på den andra. Sjukt ofräscht och för en emetofob traumatiskt Ser ni en reklam med två män som står och pratar, den ena med vit skjorta och vit keps, BYT KANAL!!!

• Koppkaka

Usch det här känns jobbigt.. Sambons syster och hennes son kommer hit snart, och dom hade magsjuka för en vecka sen bägge två. Och ska man tro hennes facebook så har dom haft magsjuka hur många gånger som helst i vinter. Så det känns väldigt jobbigt att dom ska hit nu, känns som vi kommer åka på det direkt

• Koppkaka

Nu har dom varit här, ingen av dom lånade toaletten. Vi har båda tvättat och spritat händerna efter dom gick nu.. Och ändå är jag så sjukt nojig, hur stor är risken att vi blir sjuka?

• Koppkaka
    bizzziie skrev 2011-03-26 09:49:04 följande:
    Ja så tror jag också att det är. Jag är likadan, har handsprit i jackfickan och i bilen. Noga med handtvätt efter att ha varit ute någonstans. Jag har lärt sonen handtvätt 3x20 med! Han gnor som en annan kirurg innan operation, hihi.. Jag är ju extremisten i familjen förstås och får panik på sambon som inte alls delar min uppfattning om handhygien! Nu när jag och barnen haft/har magsjuka så tvättar jag sönder händerna...

Men även att jag är petnoga med händerna, att inte röra ansiktet, tvätta, sprita osv så var jag den som blev sjuk först här hemma. Så jag tror det är svårt att undvika hur man än gör!
    Vad är 3x20?
  • Koppkaka
    milla2 skrev 2011-03-31 19:18:04 följande:
    usch.. idag blev vi bjudna på fika när vi kommer dit får vänninan ett sms från sin syster.. hon skriver att hon och sin man fått magsjukan..  de var på besök hos dom vi var hOS IGÅR. VAD TROR NI TROR NI VI BLIVIT SMITTADE?!
    Jag tror inte du behöver oroa dig ett smack för att bli smittad. Om din väninna inte var sjuk (vilket jag inte tror hon blir heller med tanke på att dom blev sjuka dagen efter dom sågs), så blir du inte sjuk. Så långt sprids inte smittan, definitivt inte när dom inte ens är sjuka Du behöver inte oroa dig!
  • Koppkaka
    Anonym (lärare) skrev 2011-03-31 20:18:15 följande:
    Jag önskar att flygresor.se slutar sända den sär JÄVLA reklamen snart!!!!
    Ja, den är så förbannat jävla vidrig. Den kan inte vara trevlig ens för dom som inte har fobin.
  • Koppkaka

Själv är jag lite nojig.. Vi var hemma hos sambons familj idag, och hans lillasyster hade magsjuka för snart 3 veckor sen, (drygt 2,5)m och både och jag sambon lånade toaletten när vi var där. Dom har två toaletter och jag vet inte vilken av dom hon gick på, och jag vet inte alls hur noga dom varit med tvätt och rengöring.. Jag hade papper på ringen när jag satte mig men tvivlar på att sambon hade det.

Hur stor är risken tror ni att vi blir sjuka? Är så orolig

• Koppkaka

Tänk ändå tjejer hur positivt det är att den här tråden håller på att gå i idé för säsongen! Vår och sommar är här! {#emotions_dlg.flower}

Under mitt hjärta nu, finns en liten du <3 BF 110822
  • Koppkaka
    caress skrev 2011-05-05 11:49:10 följande:
    Hej, här har ni en emetofob till.
    Jag har inget barn men tankarna finns... men det är ju såklart fobin som håller mig tillbaka...
    Jag skulle verkligen vilja klara av det, men när man läser på till emetofobi.se om alla panikinlägg för att barnen är sjuka, eller att det ALLTID går ms på dagis och öppna förskola så undrar jag om det verkligen är värt det... jag tycker jag har nog med att bara oroa mig för mig själv vintertid...
    Så jag vet inte faktiskt om jag skulle klara av det...
    Dom tankarna har funnits hos mig med, men här sitter jag nu, gravid i vecka 25 och längtar mig blå efter att få hålla i min älskade bebis. Jag är livrädd för när andra spyr, har inga problem med att göra det själv. Men det känns som att jag får ta det när det kommer, allting ordnar sig!
  • Koppkaka
    milla2 skrev 2011-05-07 18:23:01 följande:
    går och har lättillamående till å från,mensvärk ja va kan detta vara? sen fick kusinen till barnen ms inatt.. 
    Gravid?
  • Koppkaka
    Gojtan skrev 2011-06-26 12:38:37 följande:
    Någon som vet vad det kan bero på när en 1,5åring gnyr i sömnen när han andas, vaknar ofta och sparkar och sover dåligt? Han är slö också men det beror nog kanske på att han vaknat typ varje halvtimme hela natten. Är han sjuk eller kan det vara något annat?
    Mardrömmar låter det som tycker jag..
  • Koppkaka

Jag kommer lämna denna tråden nu. Jag känner att om det inte vore för den så hade jag helt släppt allt vad magsjuketankar heter just nu, men fobin gör sig påmind när jag ser den i listan.. Men jag tackar för allt stöd i vintras, ni är guld värda!

Svar på tråden Emetofobernas tråd 5