Inlägg från: Koppkaka |Visa alla inlägg
  • Koppkaka

Emetofobernas tråd 5

Anledningen till att prat om kurvan och länkar till diverse skrämselartiklar i tidningar är "förbjudna" är pga att det här är en tråd för STÖTTNING, inte att skrämma upp varandra ännu mer. Jag tycker det är en jättebra regel, man läser dom där nedrans artiklarna iallafall och mår tillräckligt dåligt utan att man ska trigga varandra också. Jag själv kollar t ex ALDRIG kurvan pga att jag vill absolut inte veta om den stiger t ex. Jag tar en dag i taget och ser fram emot våren på egen hand.

Under mitt hjärta nu, finns en liten liten du <3
  • Koppkaka
    AnnaOctavia skrev 2011-01-14 14:17:26 följande:
    Jag måste fråga. Drömmer ni ibland om att nån kräks runtomkring er eller ni själva eller om sjukdommar?
    Ibland kan jag ha såna tråkiga drömmar och vaknar rädd och med tusen tankar som:
    " varför drömmer jag så, kommer jag bli sjuk" osv.
    Drömde nått inatt om vks, självklart kommer dom där tankarna då.
    Plus att jag vaknade flera ggr inatt av myrkrypningar i benen som jag har fått med graviditeten, men tror ni jag tänkte på det? Nej, självklart tänkte jag " varför vaknar jag, håller jag på att bli ms"
    Plus att jag är lite förkyld och mår lite illa nu, säkert bara för att jag drömde om det.
    Men är det nån som känner igen sig. usch, att man inte ens ska få vara "fri" i sömnen =(
    Jag är så trött på det här. Har mått bra från graviditetskrämpor och fobitankar i 2 dagar sen händer det här =(
    Det händer ibland att jag drömmer sånt. Häromnatten drömde jag att jag var på jobbet och plötsligt blev ALLA människor omkring mig magsjuka, det var kaos och panik kan jag säga, när jag vaknade mådde jag jättedåligt.

Men jag tror det är hjärnans sätt att bearbeta ens rädslor och tankar, vilket jag tror är bra. Själv kanske man inte gör ett sånt superjobb med det under dagarna med tanke på alla andra grejer man har i huvudet. Det ska handlas, städas, hämtas och lämnas barn, lagas mat, kommas ihåg det och det, SAMTIDIGT som den här fobin finns i bakhuvudet hela tiden. Men under natten så tar hjärnan över och bearbetar ens orosmoment och fobier.
  • Koppkaka
    mrslonely skrev 2011-01-15 13:31:33 följande:
    Det var så här det började. Jag försökte säga att för många emetofober så kan det vara minst lika jobbigt att höra att en barn har kräkts i ens ansikte av svininfluensan som att lägga upp en länk ( som man faktiskt bara kan låta bli att öppna om man inte vill läsa)
    jag kände medkänsla för zasata som kanske skulle bli ännu mer orolig om hon var rädd att hennes barn skulle spy henne i ansiktet eftersom hennes bar n var sjukt
    jag berättade bara att jag och många tycker sånt är jättejobbigt att höra och läsa och att det kan vara lika illa el värre än att se en länk till en kurva som man faktiskt kan låta bli att öppna
    därför att nån här gick så himla emot att nån skrev en länk

sen fick jag massa svar om att flera inte var rädd att få kräks på sig el torka spyor el se andra spy osv och att det skulle vara lättande att veta att det bara var svininfluensan
    därför skrev jag nånting om att det lät som att flera här mest var rädda för magsjuka
    eftersom jag försökt säga att många är rädda för allt med spyor
    men eftersom de som varit här innan tycker det är ok men länkar inte så är det bara det man bryr sig om

äsch kan inte förklara ni komme väl vända detta mot mig också
    men då får ni väl missförstå då

JAG MENADE INGET ILLA FÖR 4E GÅNGEN
    Men jag kan inte dra mig själv till minnes att någon här har mått dåligt över att man berättat om att ens barn har spytt t ex, vi stöttar varandra istället. "Regeln" med kurvan t ex har funnits sen starten och jag tycker den är super. Den här tråden finns inte för att trigga varandras rädslor utan försöka bearbeta dom tillsammans. Meningen med den här gruppen är att ha förståelse för alla här inne, och finnas där för varandra utan att någon ska tycka att man är fånig.
    Så jag kan faktiskt förstå om folk tog illa vid sig vid ditt uttalande om att "de flesta här inne verkar vara rädda för magsjukor, inte emetofober", eller vad du skrev. Allas emetofobi yttrar sig absolut inte på samma sätt. Vissa är livrädda för spyor helt och hållet, andra har det lite mildare.

Du kanske inte menade något illa, men du uttalade dig väldigt klumpigt i en tråd där ämnet redan är känsligt för samtliga inblandade.
  • Koppkaka

Suck, det var inte så jag menade. Klart som fan man inte blir automatiskt stöttad om någon skriver att ens barn har spytt. Men anledningen att man skriver av sig och berättar om det är för att man vill HA stöd i sin ångest och panik, och det är DET som är meningen med tråden!

Att länka till idiotiska tidningsartiklar och den där förbannade kurvan hjälper ingen här inne! Som du skriver själv, om man inte vill läsa om kurvan så låter man väl bara bli länken? Okej, visst. Men eftersom dom flesta här inne inte VILL se den där jävla kurvan så kan du väl visa respekt och inte länka till den eftersom vi inte kommer diskutera den iallafall?

Gah, den här diskussionen är inte bra för mig med mitt gravidtemperament just nu.

• Koppkaka
    mrslonely skrev 2011-01-15 13:41:11 följande:
    jag blir skrämd
    Jag har full förståelse för om du tycker att det är jätteobehagligt och skrämmande att läsa om sådant, men du kan ju faktiskt inte själv bli smittad via din dator om någon skriver att deras barn har spytt t ex. Jag kan också tycka det är obehagligt, men eftersom vi är här för att stötta varandra så biter man ihop för varandras skull. Är man själv orolig över att ha blivit smittad med magsjuka t ex så vänder man sig ju hit för man blir förstådd och tröstad. Och har ens barn spytt en i ansiktet och man är emetofob så ligger paniken HÖGT.
  • Koppkaka

Nu går jag och gör något annat för det här ger ingenting.

• Koppkaka

Ni här inne som har facebook, jag tycker ni ska leta på Oxie Frågesport! Jag har suttit med det hela dagen och är helt fast, jätteroligt frågesportspel i chattyp. Man blir lätt beroende och håller tankarna på andra håll

• Koppkaka

Helvete, helvete, helvete!!! Sambons syster har magsjuka och han träffade henne igårkväll senast, visserligen bara snabbt men ändå. Tänk om han är smittad nu så vi också blir sjuka? Gud jag har sån panik och så ska man jobba hela dagen och gå med den här jävla oron i kroppen.. ÅÅÅÅÅÅÅÅH JAG HATAR DEN HÄR ÅRSTIDEN MED ALLA JÄVLA MAGSJUKOR!! Panik!!!

• Koppkaka

Bör kanske tillägga att hon var inte sjuk när dom sågs igår, men nu hade hon skrivit det på facebook. Måste alla jävlar skylta med sina förbannade magsjukor på det där jävla facebook?! VEM mår bättre av att skrämma andra?!

• Koppkaka

Jag lider med dig zasata, men försök andas lugnt och tänk positivt! Försök gå undan en stund så du kan andas i fred.

Jag har lite svårt att förstå dom som tar med sig ungarna till akuten pga magsjuka, vad ska läkarna göra mer än att säga åt dom att köpa vätskeersättning? Visst om man är uttorkad, men det kan inte alla vara som sticker till akuten pga magsjuka.

Svar på tråden Emetofobernas tråd 5