mrslonely skrev 2011-01-15 13:31:33 följande:
Det var så här det började. Jag försökte säga att för många emetofober så kan det vara minst lika jobbigt att höra att en barn har kräkts i ens ansikte av svininfluensan som att lägga upp en länk ( som man faktiskt bara kan låta bli att öppna om man inte vill läsa)
jag kände medkänsla för zasata som kanske skulle bli ännu mer orolig om hon var rädd att hennes barn skulle spy henne i ansiktet eftersom hennes bar n var sjukt
jag berättade bara att jag och många tycker sånt är jättejobbigt att höra och läsa och att det kan vara lika illa el värre än att se en länk till en kurva som man faktiskt kan låta bli att öppna
därför att nån här gick så himla emot att nån skrev en länk
sen fick jag massa svar om att flera inte var rädd att få kräks på sig el torka spyor el se andra spy osv och att det skulle vara lättande att veta att det bara var svininfluensan
därför skrev jag nånting om att det lät som att flera här mest var rädda för magsjuka
eftersom jag försökt säga att många är rädda för allt med spyor
men eftersom de som varit här innan tycker det är ok men länkar inte så är det bara det man bryr sig om
äsch kan inte förklara ni komme väl vända detta mot mig också
men då får ni väl missförstå då
JAG MENADE INGET ILLA FÖR 4E GÅNGEN
Men jag kan inte dra mig själv till minnes att någon här har mått dåligt över att man berättat om att ens barn har spytt t ex, vi stöttar varandra istället. "Regeln" med kurvan t ex har funnits sen starten och jag tycker den är super. Den här tråden finns inte för att trigga varandras rädslor utan försöka bearbeta dom tillsammans. Meningen med den här gruppen är att ha förståelse för alla här inne, och finnas där för varandra utan att någon ska tycka att man är fånig.
Så jag kan faktiskt förstå om folk tog illa vid sig vid ditt uttalande om att "de flesta här inne verkar vara rädda för magsjukor, inte emetofober", eller vad du skrev. Allas emetofobi yttrar sig absolut inte på samma sätt. Vissa är livrädda för spyor helt och hållet, andra har det lite mildare.
Du kanske inte menade något illa, men du uttalade dig väldigt klumpigt i en tråd där ämnet redan är känsligt för samtliga inblandade.