Inlägg från: Koppkaka |Visa alla inlägg
  • Koppkaka

Emetofobernas tråd 5

Lugn i tråden nu!

Som jag förstått det är kurvprat i den här tråden "förbjudet", just pga att många blir frestade att gå in och titta för att se själva. Är det en rad av 100 som är positiva så lämnar man sidan med ångest. Jag vet hur jag själv är, jag DRAS automatiskt till att läsa om folk som har magsjuka och spyr, fast att jag mår dåligt av att läsa om det så kan jag inte låta bli. Ungefär som en bilolycka, det kan vara superobehagligt att se men man tittar ändå av någon anledning.

Jag tycker att för enkelhetens skull så skippar vi allt prat om kurvan, positivt som negativt - för det slutar bara med att folk går in och tittar och blir oroliga i onödan. Sen blir man osams pga att man mår dåligt.

Vi ska ju stötta  varandra här tjejer! Inte bråka!

Under mitt hjärta nu, finns en liten liten du <3
  • Koppkaka
    Anonym skrev 2011-01-28 19:55:58 följande:
    Tack för pepp! Försöker du bli gravid nu? Jag med, är nojjig över om jag får illamående men det hindrar mig inte från att bli gravid!

Åh, jag längtar verkligen till mars! Jag ser fram emot och städa balkongen, där är de fullt med fågelskit. Dom har tendens för att vara på våran balkong och skita på vintrar. Är det varmare i mars då ska vi börja städa där och putsa fönster. Härligt! Aldrig längtat så mycket efter våren som nu! Haha.
    Du kanske har sån tur som jag, jag är gravid i v 12 och jag har inte mått illa alls. Var på VUL igår och fick se min lilla bebis med ett hjärta som tickade på finfint! :)
  • Koppkaka

Jag har tänkt lite samma sak, jag orkar inte med en massa frågor om min fobi och jg vill inte skylta med det. Annars hade jag kunnat gå med.

• Koppkaka
    Anonym skrev 2011-02-08 14:00:09 följande:
    snabba svar! min son åt 2 portioner  mat sen ett tag efter kom han med bytta byxor.. då hade han Bajsat löst sen en gång till på toa... tror ni d är matsjukan?
    Han kanske helt enkelt inte riktigt tålde maten, jag vet att vissa maträtter gör mig jättelös i magen oavsett om jag inte är allergisk. Vad var det han hade ätit? Verkar han må bra i övrigt?
  • Koppkaka
    Anonym skrev 2011-02-08 15:49:48 följande:
    vi åt fisk och mos och sås.. nu några tim efter så sa pappan att han var fast i magen så vad kan detta vara?
    Tillfälligt lös i magen! Det blir vi alla, säkert du med Oroa dig inte, hade det varit magsjuka hade inte han blivit fast i magen så snabbt.
  • Koppkaka
    Frosk skrev 2011-02-09 09:48:34 följande:
    Lite halvnervig nu. Minstingen har sovit dåligt i natt och nu på morgonen bajsade hon fyra gånger och ganska löst. Och nu har hon somnat igen.....Det verkar som hon har ont i magen också. Men visst brukar inte magsjuka börja bakvägen?
    Inte för att skrämma upp dig, men sist jag fick magsjuka började det med att jag var rinnig bakifrån, det var som jag kissade ungefär. MEN, det tog bara 10 min så började resten också. Så jag tror inte din dotter är magsjuk, dålig i magen kan man vara av andra skäl också och småbarn har väldigt lätt för bli dåliga i magen av många andra orsaker än magsjuka.
  • Koppkaka
    Anonym (Emomamman) skrev 2011-02-09 18:34:34 följande:
    Var och köpte mackor på subway förra veckan. Tjejen har på sig typ latexhandskar som dom ska ha .. MEN hon har sin ring utanpå!! En kollega till henne upptäckte detta och påpekade det... men fy . att dom inte kan tänka längre!!

En annan sak jag STÖÖÖÖÖÖR mig på är att JAG ska behöva tala om för apoteket vilka produkter som funkar till vad. Jag vill ha desisoft. Nej det har vi inte.. men du kan ta vanlig sprit .. det funkar lika bra. Ehh nej?!
    Eller .. desisoft.. vad är det? Är det typ som desivon? Ehhhh NEJ.
    Fan .. vad är det med folk??
    Just service har gått ner på sista tiden har jag märkt, VARFÖR vet jag inte.. Men det känns som att många av dom som börjar jobba nu är väldigt lata av sig. Jag har märkt att när det står en 18-19-åring i kassan på t ex apoteket så har dom verkligen ingen koll, och jag anser att jobbar man på ett sånt ställe om så bara i kassan så SKA du ha en viss utbildning gällande receptfria sortimentet.

Och det där med ringen.. nej fy fan. Det är en sak om du står i kassan enbart, men lagar du maten så ska det vara sterilt och sanitärt! ENKELT!!

//Har jobbat med mat flera år
  • Koppkaka
    Frosk skrev 2011-02-12 07:09:12 följande:
    F.d emetofob
    KÄnner igen mkt av det du skriver som togs upp på samtalet igår. Känns hoppfullt att det iaf har kunnat hjälpa dig. Har man tur så kan det kanske hjälpa!

Min stora utmaning kommer att bli att ordna ett stort kalas i en lokal för dotterns alla dagiskompisar. Hon har önskat sig det och jag har lovat, så jag måste fixa det!

Zasata, hur går det där hemma?
    Och det KOMMER du klara av galant! {#emotions_dlg.flower}
  • Koppkaka
    zasata skrev 2011-02-13 13:13:13 följande:
    Är jag dum som börjar slappna av lite nu? gått 2½dygn med Leo och 1½dygn sen Ebba. fått städat undan och skall tvätta det sista sedan.. Borde inte ja eller sambon märkt något nu?
    Du är INTE dum som slappnar av, jag tycker det är ett gott tecken att du kan slappna av trots din emetofobi! Njut av att känna dig lugn och avslappnad istället, det finns ju faktiskt ingenting som säger att du eller din sambo kommer bli sjuka överhuvudtaget. Mina föräldrar blev i princip aldrig smittade när jag eller min bror hade magsjuka som små.
  • Koppkaka

Då undrar jag lite vad man egentligen är rädd för när det är så att man är livrädd för att se/höra andra spy. Jag har inga som helst problem med att spy själv, utan det är kedjan till det som gör mig rädd. Blir jag sjuk, kan någon i min närhet bli sjuk så jag måste vara med om det..

Svar på tråden Emetofobernas tråd 5