Inlägg från: Koppkaka |Visa alla inlägg
  • Koppkaka

Emetofobernas tråd 5

middiz skrev 2011-02-20 18:17:57 följande:
    Jag vet inte vad som händer. Jag får illamåendesattacker när jag äter och på kvällarna??
    Känner mej inte hungrig heller.. har varit så här hela helgen.
    Någon som har någon idé??
    Har du månne åkt på en släng av graviditet?
    Under mitt hjärta nu, finns en liten liten du <3
  • Koppkaka
    middiz skrev 2011-02-20 19:35:50 följande:
    Koppkaka skrev 2011-02-20 19:11:31 följande:
    Har du månne åkt på en släng av graviditet?
    Nej usch, inte magkatarr igen!! Det orkar jag inte!!
    Får prova med omeprazol nästa gång det häder och se om det blir bättre..

Alltså.. min mens är en vecka sen, men jag och min man hade bara sex en gång på hela månaden.. (har varit alldeles för stressigt med mycket jobb och andra sakern nu ) så det känns inte som att det skulle finnas någon chans att jag är det. Jag gjorde dessutom ett test när den var två-tre dagar försenad och den visade inget..
    Har grym mensvärk så den kanske är på väg!
    Tycker du ska ta ett till test. Vissa är låghormonare och det syns inte direkt. Hoppas!
  • Koppkaka

Jag förstår ändå inte hur man tänker om man lägger ut en bild på sitt barn med en hink bredvid sig på Facebook. Jag menar.. Snälla? Tänk på barnet, oavsett om han/hon är 2 eller 12 så kanske det inte är så jävla roligt att såna bilder cirkulerar på internet. Och även om man är emetofob eller inte så vill man väl fan inte se det?! Jag tycker det skriker "Hej tyck synd om oss nu, kolla på bilden vad jobbigt vi har det". Som att inte alla andra som har skiten också har det jobbigt - utan att lägga ut bilder på facebook som ingen vill se. Hänsynslöst så in i den milda grad.

• Koppkaka
    Fridayyy skrev 2011-02-23 11:32:23 följande:
    Nä, fattar inte heller. Precis som om man skulle lägga ut en bild på sitt barn med feber och rinn i näsan??
    Jag tror det är den här skrämselnerven som folk har. Man måste skrämmas lite, för att må lite bättre själv. Det är nog samma syndrom som när kvinnor berättar om sina skräckförlossningar till en annan gravid kvinna. Varför liksom, jo för att hon mår bättre då. Usch.
  • Koppkaka

Fy fan vilken natt. Sambon väckte mig vid halv fyra inatt och sa att han skulle sova på soffan pga att han kände sig bubblig i magen och ville inte skrämma mig om han fick springa upp och spy eller så. Tanken med att förvarna mig var god och gjord i all välmening, men tyvärr fick den raka motsatsen. Jag började tokgrina och skaka och flydde till slut hem till mamma och pappa mitt i natten. Jag har fortfarande inte hört något så nerverna är på helspänn och jag mår illa och väntar bara på min tur i princip, även om jag inte ens vet än om han VAR sjuk. Han har rätt känslig mage oavsett vad så förmodligen var det den som spökade.. Men usch

• Koppkaka
    TheFamily skrev 2011-02-25 11:15:22 följande:
    Mium: usch vad jobbigt det är när man är så rädd! Det kan ju vara matförgiftning han fått, då kan ju inte du smittas....
    Håller tummarna för dig! Kram
    Jag pratade med honon för en stund sen och han mår bra nu, förmodligen bara gaser på tvären. Som sagt är hans mage lite kaiko.. Men usch för denna rädsla och panik!
  • Koppkaka
    LoveYou3 skrev 2011-02-27 22:34:28 följande:
    Håller med faktiskt.Har skrivit här flera gånger fast med annat nick...kanske fått svar en gång av tio
    Känns som alla bara bryr sig om sig själva och sin ångest...så jag tror jag ger upp jag med.Trodde verkligen man skulle få stöd och uppmuntran tillsammans med andra som mår lika dåligt men tyvärr stämmer det inte alls!
    Jag tror det är för att alla är så inne i sin egen rädsla och panik att man kan inte tänka på andra i såna tillfällen, och hit vänder man sig oftast när man mår dåligt. Det är ingens mening att vara ignorant eller ego, tror jag verkligen inte. I såna här trådar får man nog vara rätt beredd på att alla tänker på sig själva och sin överlevnad, eftersom det är det fobin handlar om. Sin överlevnad, även om det inte är farligt.
  • Koppkaka

Min bror är hemma på besök i några dagar, och umgås med sin kompis som VAR magsjuk i början på veckan, och kompisens flickvän ligger nu hemma i magsjuka.. Såvitt jag vet är han inte hemma hos dom och umgås.. Hur stor risk är det att han nu blir sjuk och i sin tur smittar oss andra? Fy fan vad jag HATAR det här!!

• Koppkaka
    Anonym (M) skrev 2011-03-05 20:05:16 följande:
    Umgås han inte med kompisens flickvän eller delar toalett med henne så är risken liten.
    Viruset hoppar inte från kompisen till din brosa bara sådär, men har kompisen bristande handhygien så kan din bror rent teoretiskt sett bli smittad. Bor kompisen och flickvännen ihop?
    Ja det gör dom. Han var hemma hos dom i förrgår och åt tårta pga att kompisen hade fyllt år. Men än mår han då bra, men ångesten skriker i mig..
  • Koppkaka

Usch jag är så nojig nu. Ikväll ska jag jobba med en kvinna som i lördags skrev på facebook att hennes son var magsjuk och hon fick lov att hjälpa honom. Efter det har hon inte skrivit nånting och jag tror inte att hon själv blev sjuk pga att hon har varit iväg på zumbaträningar och grejer.. Hur stor är risken att jag blir smittad av henne idag?

Svar på tråden Emetofobernas tråd 5