Inlägg från: Lillave |Visa alla inlägg
  • Lillave

Emetofobernas tråd 5

NoahLeah skrev 2011-08-27 19:44:40 följande:
    Hur många här är det som får panikångest och är livrädda när någon annan kräks (t ex ens barn) och att kräkas själv? Det verkar som de flesta mest har problem med att kräkas själva??
    Jag tycker tvärtom att de flesta verkar vara rädda för att andra ska bli dåliga, familj och barn. Risken att man själv ska bli sjuk är ju stor då dessutom så det spär på rädslan.
  • Lillave

Vad är baddare?

Jag tror inte du kommer att kräkas, tror du inbillar dig bara. Ta några djupa andetag nu så ska du se att det fixar sig!

Tycker det är hemskt när barnen har så hög feber även fast det inte är farligt. Jag hade nog tryckt in lite flytande alvedon eller ipren på sonen.

Hoppas ni mår bättre snart!

• Lillave
    zasata skrev 2011-08-30 22:01:07 följande:
    matrepubliken.se/2010/october/baddare-en-badd... sådana ;-D

Sambon hittade ingen primperan förutom en söndrig 20mg sup, så försökte få in lite krossad. haha.. hoppas det hjälper.. värker än och fått springa två ggr.. "kurrar" liksom ut på ryggen med... Och sen hittade jag två kartor med 10mg Primperan tabletter.!! men då har jag ju tagit det andra. vet nån hur mkt som behövs för att inte kräkas?

Får kolla om en stund igen, nu vill jag inte röra mig.. Blir så mkt värre då

Kan tipsa om denna jag skapade:
    www.facebook.com/groups/152131814870499
    De såg ju goda ut

Men visst är det väl så att du också har IBS? Då får man ju springa på toa på jämnan. Jag har det så och mår ofta illa också helt utan anledning. Jag tror du kan vara lugn.
  • Lillave
    zasata skrev 2011-08-30 22:24:34 följande:
    Ja det har jag, men han inte ens svälja sista biten och får sådan ångest att allt liksom svartnar för mig. fy.. nu är det lite bättre men maler liksom än..

ja dom är jätte goda.. Som Göteborgs-munkar ungefär ;) 
    Det är alldeles säkert IBS som spökar. Det kan ju spåra ur helt i magen när som helst.

Jag ska gå och sova nu, har haft sån jobbig huvudvärk hela dagen.

Sov gott!
  • Lillave

Jag kan också skilja min IBS mage från en sjuk mage. Är just nu inne i en skitperiod (bokstavligt talat...) med mkt kramper och toabesök. Det bara rinner av mig, usch. Lite psykiskt säkert också eftersom jag precis genomgått ett missfall. Väntar bara på magkatarren nu.

Iberogast ja. Provade en liten flaska utan ngt speciellt resultat. Hur länge höll ni på innan ni märkte skillnad?

Jag känner mig ofta uppsvälld, gasig och ÖM i magen.

• Lillave
    Frosk skrev 2011-08-31 22:50:56 följande:
    Ledsen för missfallet :( har gått igenom två så jag vet att det är tufft,

Jag har använt en flaska iberogast nu, är noga med att ta det tre gånger om dan. Inolaxol hjälper en del mot min mage också, man ska ta det med vätska, men jag gör inte det. funkar bäst utan för mig. Antar att du har kollat laktos?
    Tack snälla du!

Ja, jag är utredd på allt när det gäller mage. Man lär sig leva med det. Det jobbiga tycker jag är när det kommer plötsligt. Magont - kramp - kallsvettas - måste på toa NU. Usch, jag hatar det!
  • Lillave

Hatar Robinson på tv. Sett ett par avsnitt bara och de spyr till höger och vänster. Av vilken anledning måste man visa det????? Man är ju oförberedd när det kommer.

Sjuk förnedrings tv!

• Lillave

Som en smocka rakt i ansiktet slog det mig idag! Dottern har börjat 1:an nu så det innebär att jag inte kan hålla henne hemma om det går magsjuka i skolan.

Helvete!!

• Lillave
    NoahLeah skrev 2011-09-08 21:53:54 följande:
    Nu har jag varit på infomötet ang terapin och det låter jättespännande. Det är 10 ggr varav de första två gångerna är det utbildning i ångest/illamående/kräk o sen 3-9 är det exponering och eget arbete o 10e gången är det att planera framtiden. Efter 3 månader ses alla igen för att se hur det går.
    Frågade om de hade bra slutresultat på de andra två grupperna som de haft innan och alla har blivit bättre så det känns toppen. Är verkligen supermotiverad nu!!!
    Vad innebär exponering?? Huuuu....
  • Lillave
    lollisen skrev 2011-09-09 16:01:33 följande:
    Pappan fick komma å hämta flickan nu, hon var blek å mådde illa, ledsen... Stackarn...

Hur är det nu? Det kan väl inte smitta oss nu när hon varken kräkts eller gjort annat här?
    Hur har det gått för er? Blev flickan sjuk?
  • Lillave

Jag är så trött på att alltid ha ont i magen. Alltid, mer eller mindre.
    IBS känning, diarré, förstoppad, gasig. Magkatarr, illamående. Mensvärk, ägglossningssmärta.
    Hela tiden är det något. Jag kan tom vakna av att jag har ont i magen.
    Jag är ju grundligt utredd och inget fel har hittats. IBS är ju en enkel diagnos att ställa då. Nu provar jag Iberogast igen.

Det tar på psyket att alltid ha ont och att hela tiden gå och oroa sig för att någon ska bli magsjuk. Vad löjligt egentligen!!! Tror denna vintern blir jättejobbig för mig, jag känner redan stor oro. Det räckte att dottern liksom suckade till i sömnen i går kväll så trodde jag att hon skulle vakna och spy ner hela sin säng. Varför liksom?? Jag ser allt svart.

*Gråter*

• Lillave
    zasata skrev 2011-09-13 21:03:18 följande:
    Är jag konstig?? Sonen fyller 2 på måndag och sambons syster ligger i magsjuka nu. (såg på FB) och vi ska ha kalas på söndag, och jag sa att jag vill inte hon kommer, och om hans föräldrar åker till henne innan vill jag inte att dom kommer heller. jag får bara skäll och skäll och han tycker jag är dum i huvudet med noll förståelse... HUR hade ni gjort ?? Jag vill inte!!
    Jag hade inte heller velat det och jag hade inte brytt mig om vad de tyckte. Jag reste mig och gick ifrån min svägerskas examenmiddag för några år sedan eftersom hon öppnade invirad i en filt och berättade att hon var magsjuk. VARFÖR ska jag sitta där då och äta den mat de lagat?? Nix!

Bor i Skåne. Själv?
  • Lillave

Sonen på 3 år kräktes nu ikväll så att det sprutade ut i sängen och på väggen. Vi är förkylda och dras med en envis hosta. Det har hänt förr att han hostar tills han kräks. Stackars liten!

Blir ju sånt kaos när hela sängen måste dras upp och allt ska tvättas. Inatt sover han hos mig på ett badlakan...

Har ingen ångest överhuvudtaget och jag tycker inte det är äckligt heller. Men det kan ju bero på att jag vet anledningen.

Annars har de senast dagarna varit som vanligt för mig, mer eller mindre ont i magen. Så trött på det.

• Lillave
    zasata skrev 2011-09-15 13:23:47 följande:
    sattans IBS helvete!!! Har så ont i nedredelen av ame, tyå äggledaren tror jag nu efter jag ätit, går dubbelvikt och måste in på lagret och bära en massa... varje gång jag rör mig måste jagt på toa,,,, GAH!
    Har också haft jätteont idag. Har mest ont när jag trycker ganska hårt på magen, precis som om den är full med luft.

Ska försöka få tid på sjukhuset. Står inte ut längre med att ha det såhär.
  • Lillave
    Fridayyy skrev 2011-09-18 18:37:00 följande:
    Ja nu har jag skickat ansökan.
    Jag också. Vad händer nu??
Svar på tråden Emetofobernas tråd 5