Inlägg från: Lillave |Visa alla inlägg
  • Lillave

Emetofobernas tråd 5

Majspuree skrev 2011-02-13 15:11:37 följande:
    Ja jag blir alltid sjuk :( Jag mådde så dåligt att jag körde fingrarna i halsen.
    Nu är jag livrädd för att jag ska bli sjuk igen. Är det möjligt?
    Usch fy f-n rent ut sagt! Starkt gjort. Har gjort en överenskommelse med mitt undermedvetna att jag också sticker fingrarna i halsen nästa gång (om det blir ngn). Vägrar må så dåligt som jag gjorde sist (3 år sedan, troligtvis matförgiftad). Satt på toa och skakde av dödsångest ett par timmar innan det kom. Aldrig någonsin mer.

För min del handlar den här fobin helt klart om att släppa på kontrollen. Kroppen gör ngt jag inte kan hantera eller styra.

Må våren snart vara här!!!
  • Lillave
    Lillave skrev 2011-02-13 19:37:06 följande:
    Usch fy f-n rent ut sagt! Starkt gjort. Har gjort en överenskommelse med mitt undermedvetna att jag också sticker fingrarna i halsen nästa gång (om det blir ngn). Vägrar må så dåligt som jag gjorde sist (3 år sedan, troligtvis matförgiftad). Satt på toa och skakde av dödsångest ett par timmar innan det kom. Aldrig någonsin mer.

För min del handlar den här fobin helt klart om att släppa på kontrollen. Kroppen gör ngt jag inte kan hantera eller styra.

Må våren snart vara här!!!
    Felskrivning. Faktiskt snart 4 år sedan....

Här hemma kämpas det på med förkylda barn. Min lille är sjuk nu igen, han fick bara vara frisk ett par dagar. Snor och feber. Suck.....
  • Lillave

Det skrivs mkt om KBT här inne. Själv har jag svårt att se att det skulle kunna hjälpa mig. Sist jag verkligen kräktes sa jag också till mig själv efteråt: jaha och..... det var ju inget.
    Jag VET ju att jag sa så högt till mig själv, men likförbannat var samma sjuka tankar tillbaka dagen efter.

Min fobi är kanske inte så svår ändå? Den hindrar aldrig mig från att göra saker eller t ex äta ute. Fast jag tvättar alltid händerna på mig själv och barnen när vi varit utanför huset.

• Lillave

Jag vabbar idag efter bara knappt 14 dgr på nytt jobb. Skäms.... Men lillgrabben hög feber i natt och genomförkyld igen. Vad gör man??

Nåja, det är iallafall inte magen. Klen tröst i allt skit.

Zasata: med tanke på er historia med så mkt sjukdgr jade kjag åkt in akut idag och KRÄVT ett avföringsprov!! Det tar så otroligt mkt på de små att hålla på att kräkas och diarréa sådär. När min lille var magsjuk vid 6 mån tog de prov. Han hade adenovirus som satt sig i magen (förkylningsvirus). Han kanske är allergisk mot ngt? Har ni kollat det? Hur mår dottern nu?

Krya på er!

• Lillave
    Majspuree skrev 2011-02-15 07:58:44 följande:
    FAN! Har blivit värre.
    I natt har magen kört så att jag inte kunnat sova. Diarre from hell. Kör fortfarande som en torktumlare. Vad ska jag göra?????????? HJÄLP
    Usch fy vad hemskt. Mår du illa också? Du kan nog inte göra mkt mer än att låta magen vila. Ät inget. Hur mår resten av familjen?
  • Lillave
    zasata skrev 2011-02-15 10:16:29 följande:
    varit så mkt strul med mig och chefen där jag jobbar nu pga vabb att jag kommer sluta. och jobbet jag skall på intervjuv på i morgon är verkligen mitt dörmjobb! Så inget mer VAB!
    Jag väntarpå att sambon ska komma hem så åker vi till drottningsilivas och kräver prover.. jag är just nu helt fysiskt pch psykiskt slut. men i morgon, då jävlar!!! 
    Heja dig!! Stå på dig!

Och du, om det är så att din chef har åsikter kring att du vabbar, vänd dig till facket. Hatar sådan inställning hos chefer, har själv varit med om exakt samma sak.
  • Lillave

Nu behöver jag hjälp och ert stöd!!

Man ute igår kväll med jobb. Kom hem 24, vaknar 4 av ont i magen. Går upp, hör hur han försöker kräkas. Jag ligger och håller för öronen. Svettig och hjärtklappning, detta händer inte!!! Dödsångest! Han har aldrig varit magsjuk. Aldrig på 20 år tillsammans.

Frågar honom vid 7 hur dålig han är. Han säger att det var för mkt mat och sprit, sover nu. Varken kräkts eller haft diarré.

Jag gråter, har torkat av alla handtag med handsprit. Packat väska redo att åka, men vart??? Bara en toa, barnen får inte gå in. Dottern får kissa i skolan om en stund.

Är han magsjuk? han tycker jag är löjlig och att jag ska lugna ner mig. Han säger att han ju känner själv att det inte är så.

HJÄLP!!

• Lillave
    Majspuree skrev 2011-02-17 08:22:21 följande:
    Är nog säkert som han säger. Du behöver inte oroa dig!

Själv får jag snart ett psykiskt utbrott. Nu är min man sjuk!!!!! Vad fan ska jag göra? Ska allt börja om nu?
    Stackars oss! Jag åker till mina föräldrar nu. Dottern i skolan. Mannen sover, vill inte ens fråga hur han mår. Har inte städat toastolen, det får han själv göra. Vi har tvättat oss i köket.

Fy fan.
  • Lillave
    middiz skrev 2011-02-17 12:55:10 följande:
    Oj.. jag tycker nog att du överreagerar nu.. Det händer väl att man fått i sej för mycket mat och kan må illa av det...definitivt om man druckit massa sprit till också.
    Jag tror inte att du behöver oroa dej.
    Skulle det varit magsjuka så hade han antingen haft diarée eller spytt, det är ju dessutom detta som smittar..

Jag mådde jätteilla igår och bara låg och skakade, det berodde dock på alldeles för mycket fika och godis och få dålig mat. Det är inte magsjuka varje gång man mår dåligt..
    Tack du har nog rätt. Han har åkt till jobbet nu och har förklarat flera gånger att han blev bakfull..... Jag har vågat mig hem igen iallafall och har tom ätit lite
  • Lillave
    NoahLeah skrev 2011-02-17 21:27:38 följande:
    Så nojig igen...sonen är rejält förkyld med hosta och snor men ingen feber. Har varit gnällig till o från ikväll och gnäller en del i sömnen också o nu är jag livrädd att han ska kräkas inatt.
    Usch ja, det är jag varje natt helt utan anledning. Jag är nästan rädd för mina egna barn. Helsjukt.

SKULLE din son nu kräkas är det säkert snor och slem som spökar.
Svar på tråden Emetofobernas tråd 5