Inlägg från: Lillave |Visa alla inlägg
  • Lillave

Emetofobernas tråd 5

martini bianco skrev 2011-02-17 21:03:30 följande:
    Okej mina vänner nu behöver jag lite pepp. Vi ska åka på semester nu och precis innan vi ska köra kommer makens bror och sonen för att lämna sina skidor. Då berättar broren att sonen är "lite körig i magen". Sonen bara hänger. Broren frågar om han behöver bajsa eller kräkas. Jag bara går undan och gråter. Min man säger att de måste åka, och att det är respektlöst. Det biter inte nämnvärt på broren.. Jag är helt matt av gråt och panik men nu sitter vi i bilen på väg mot alperna. Sen på måndag kommer samma familj ner och vi ska dela lägenhet! där finns åtminstone två toaletter men om de fortfarande är sjuka då så kommer jag ta ett flyg hem. Svärföräldrarna betalar har de sagt. De tycker synd om mig. De ska också med ner idag. Så bör jag vara orolig idag? Och bör jag vara orolig på måndag. Tacksam för råd..
    Du kan iallafall koppla av helt fram till måndag! Be din bror stämma av läget under helgen så att du vet. Synd om du ska behöva avbryta semestern. Du kan kanske bara byta boende nån natt.

De kanske inte åker OM han nu blir dålig.

Ha en härlig skidvecka!
  • Lillave
    zasata skrev 2011-02-20 21:21:09 följande:
    Jag orkar inte. Gubben är lös än och kniper i magen ibland, inte ätit något. ni som är medlemar på SME får gärna svara mig dig. 
    Vem var sjuk i familjen senast och när var det? Mår din man illa också? Har han ont i magen?

Det kan lika gärna vara ngt han ätit, jag blir ofta dålig efter mat. Får ont och kallsvettas.

Hur mår barnen?
  • Lillave
    zasata skrev 2011-02-20 21:46:00 följande:
    Barnen mår bra just nu, Ebba var dålig förra fredagen, Leo har ju varit dålig i magen sen januari... Så tror ju inte det är magsjuka kvar på honom, i tis senast var han vattenlös och vi var på akuten... på ons ska vi på ny utredning.
    Ok. Tror inte din man är magsjuk faktiskt.

Tycker så synd om er lille pojke. Hoppas de hittar felet på hans mage.
  • Lillave
    middiz skrev 2011-02-23 20:03:11 följande:
    Sitter och läser på semper om magsjuka och hittade det här:

"Man kan inte bli smittad via luften"

Sant. Du blir inte smittad av vinterkräksjuka eller magsjuka endast genom att andas in vanlig frisk luft. Om en sjuk person däremot nyser i din riktning och du står så nära att du får in baciller genom näsa eller mun kan du dock bli sjuk.

Stämmer detta??
    Ja, varför skulle det inte stämma?
  • Lillave

Dagmamma med familj magsjuka.

Tackar min lyckliga stjärna att min lille son inte satt sin fot i det huset på hela veckan. Håller honom hemma till på MINST tisdag nästa vecka. Orkar INTE mer sjukdomar nu!

• Lillave

Måste ha snabba råd nu!!

Dagmamman insjuknade torsdag kväll/natt. Hon jobbar idag. Vågar jag lämna imorgon? Min man var hemma idag, men i morgon måste vi jobba...... Inte läge att lämna till ersättningsdagmamma eftersom han nyligen börjat.

Vad gör jag??? Panik!!

• Lillave

Ingen? Snälla!

tilläggas kan att hon blev smittad av sin dotter som blev sjuk i måndags/tisdags. Inga dagbarn sjuka och hennes man har klarat sig.

• Lillave
    Anonym (M) skrev 2011-03-07 19:40:43 följande:
    Jobbade hon idag antar jag att hon är frisk & smittfri. Tror inte hon vill smitta dagbarnen och riskera att det bara går runt så ja, lämna :)

Det finns inga garantier, man kan bli smittad varsomhelst och av vemsomhelst, men vore det så himla smittsamt skulle alla vara sjuka jämt och det är ju inte så, så försöker jag tänka och det hjälper mig lite.
    Skaffat barnvakt. Tar inga risker.  Usch, är så mesig....
  • Lillave
    middiz skrev 2011-03-23 09:34:55 följande:
    Hon är 4 år, hon var nog bara rädd dom 10 första gångerna hon spydde, sen verkade hon vänja sej...

Vi har haft natten från helvetet i natt. Har aldrig någonsin varit med om nåt sånt här! Sluta läsa här om du är känslig idag!!

Stora dottern började ju spy runt 17... och spydde KONSTANT till klockan 3 i natt. Säkert minst 30 gånger. Hon har varit riktigt dålig. Nu har hon feber och jag ger henne vätskeersättning hela tiden. Mannen började spy strax innan 21 i går kväll och har forfarande inte slutat.
    Mitt i natten runt 24-1, när Magnus och Jouline höll på som mest, kom minsta upp klarvaken och sätter sej hos mej och Jouline... och börjar spy IGEN!! Jag har alltså TRE som spy samtidigt och vi har bara EN toalett!! Hinkar och skålar överallt, jag försöker hålla fram dom så gott det gick men har ju bara två armar.

Nu bara väntar jag på att få det... vill att det kommer snart så det är över sen. Det värsta är ju att det håller i så himla länge.
    Minsta har ju hållt på i över två dygn..
    Jag hade fan gått och skjutit mig själv. Stackars dig!
  • Lillave
    middiz skrev 2011-03-24 20:21:08 följande:
    Kanske är det förkylingen som gått ner i magen innan den går över?
    Det gör det på mina barn, dom har fått det av deras far

Jag känner mej lite bättre nu. Mamma var här med en medicin min bror fick i Thailand när han blev dålig där. Har fått behålla massa vätska nu.
    Hoppas det inte blir något bakslag bara, har fortfarande jätte jätteont i magen.

Jag måste skriva det igen, tack för allt stöd här inne, det har faktiskt hjäpt. Hade jag kunnat så hade jag bjudit er alla på en tårta, när jag blivit frisk självklart
    Usch, vilket helvete du haft Middiz! Tror jag hade dött på kuppen, men man måste ju klara av det.
    Vet du hur familjen blev smittad från början?
Svar på tråden Emetofobernas tråd 5