• felle

Emetofobernas tråd 5

LinnIvan, det gör vi nog inte. eller jo, innerst inne.

men ibland får jag såna känslor.. "varför håller jag på såhär?"
    jag drömde till och med om kräk inatt! hur hemskt som helst.

och mina biobics är slut så har vägrat gå till affären på typ 4 dagar.. hahah
  • felle

Anonym, jag håller med dig! jag önskar också att "swineflu" kommer tillbaka så alla spritar igen. det är mycket bättre då!

leve handspriten.

• felle

ja, snart är det vår. skönt att julen är avklarad och att det bara är nyår kvar.
    det är dom enda sociala "tillställningar" som jag deltar i.

efter nyår blir det att isolera sig på rummet med en bunke bra filmer, läsk och något gott att tugga på! skitmysigt. :> det gör jag varje vinterhalvår.

förra vintern isolerade jag mig i 5 månader.
    gick inte ut en enda gång! sjukt.

• felle

Fridaooo, men jag är livrädd att någon ska kräkas framför mig, eller ha typ kräkvirus på sig och sen röra vid sakerna jag ska ta..

• felle
    Fridayyy skrev 2010-12-30 14:34:58 följande:
    Ok, ja det är ju en risk men börja med att gå ut när det nästan är folktomt i affärena. Det är det ju ofta på vardagar och speciellt i januari.
    jo jag vet, men det spelar ju ingen roll.. om det är folktomt eller inte, tänk så har någon som haft virus på fingrarna varit och smekt på t.ex cola zero'n, som jag ska köpa.. :(
  • felle

Solen lyste så härligt imorse, jag satt ute i trädgården hela dagen med en kopp te i den friska luften.
    Riktigt skönt var det, kändes som början till vår, men sen blev jag lite ledsen för jag tänkte att det är Januari. :c

• felle
    Fridayyy skrev 2010-12-30 16:09:35 följande:
    Ja, jag är noga med att sprita händerna innan jag äter om jag tar i alla förpackningar men det gjorde jag inte förr och var inte sjuk då heller. Tror inte det fastnar så lätt eftersom man ska båda tvätta händer och sprita dem så lossnar ju inte baskiluskerna så lätt. Hörde iaf en som kan sånt med baskilusker att lägger man en förpackning på en skärbräda så blir det inget på skärbrädan om du förstår vad jag menar.
    nej, jag förstår faktis inte.
    kan du förklara lite enklare?

inget illa menat, har bara lite svårt att förstå ibland haha.
  • felle

jag har också hamnat riktigt långt ner i fobin nu. jag går till och med på anti-tvång medicin, som då ska få mig att inte behöva koka mina bestick, isolera mig osv..
    nä nä, jag har blivit så paranoid av medicinen att jag överväger att sluta. men det är väl ingen bra idé. då kommer jag ju bara tillbaka i gamla vanor. :C

• felle

haaah, varit jättekörig i magen hela dagen och haft diarré, var livrädd för att det var magsjuka men kändes okej att det kom bakvägen iallafall.

är ensam hemma också och det gör ju inte saken bättre.
    men mår bra nu! fortfarande lite bubblig i magen.

• felle

HJÄLP!
    var på ica nyss med mamma och såg en tant som satt med en vanlig plastpåse med spya i. hon spydde inte när jag var där, så jag är väl safe?
    tvingade min syster att sprita händerna när vi kom hem. är livrädd! :(

• felle

note: var ute med min mamma OCH min syster.
    sitter och panikar så missar lite ord, förlåt!

• felle

men en som arbetade på ica sa till henne "är det någon du kan ringa?"
    hon var blek och det såg ut som mosad jäkla bostongurka. :(

• felle

tack alla som svarat på mitt inlägg.
    jag försöker slappna av men det är inte lätt.
    men är lite lugnare än igår!

• felle

Anonym (F.d. emetofob): varför får jag känslan av att du försöker på något sätt att 'tillrättavisa' i want to have a kid?
    visst, det är bra att du är fri från fobin men du behöver inte spela bättre än oss.

att h*n är rädd för något som luktar blä och är äckligt betyder inte det att h*n är rädd för ALLT som luktar blä och är äckligt.

t.ex om jag säger att jag hatar godis så menar jag nödvändigtvis inte jag att jag hatar ALLT godis, utan kanske bara lösgodis!

Svar på tråden Emetofobernas tråd 5