• felle

Emetofobernas tråd 5

ja, jag har börjat äta biobics, så förhoppningsvis är jag lite mer safe nu. :)

• felle

en kille här kräktes nyss.... gissa vem som har panik?
    personalen uppdaterar mig hela tiden om han kräks/mår illa.
    dom säger att det kan bero på att han druckit 4-5 red bull och sen tagit stesolid...

• felle

faran är över! det var stesoliden. han är jättekry och har ätit macka osv. nu kan jag sova lugnt. godnatt!

• felle

en som är inlagd var hemma hos sina magsjuka barn idag. och nu är hon här.. och jag tror inte hon har kräk eller så på sina kläder, så hon har väl inte smittan med sig?
    är panikslagen så det bara visslar om det, och mina biobics är slut! vad ska jag göra!? jag håller mig undan från henne.. tror ni jag blivit smittad?

• felle

jag har inte riktigt fattat hur magsjuka smittar EFTER sista symptom (menar t.ex om man är hemma, duschar, byter kläder och rengör) .. och sen går ut? hur smittar då?

• felle

men viruset virvlar väl inte rundor sålänge man inte skiter eller släpper sig?

• felle

då är det alltså väldigt svårt att bli smittad om man träffar en person som nyligen varit sjuk?

jag stoppar ALDRIG fingrarna i ögon/näsa/mun.. har sån extrem bacill/virusskräck och grova tvångshandlingar/tankar.. så jag är väl rätt safe. överdriver nog lite, men jag kokar till och med mina bestick för jag är så rädd att det ska vara smitta på dom.. :/

• felle

lollisen, tack, då vet jag! behöver inte vara rädd, men fortfarande renlig!

• felle

var i affären nyss och gick bakom en tant som sa att hon var magsjuk. stor risk att jag blivit smittad? hon spydde/sket inte på sig..

• felle

nej, för hon kräktes inte när du var i närheten, samt att du vägrade ju ta på telefonen. ingen fara, tvätta händerna och pilla inte i ögon/näsa/mun!

Svar på tråden Emetofobernas tråd 5