• felle

Emetofobernas tråd 5

nån som har koll på kurvan över skåne?

• felle

oj, förlåt. någon som kan länka kurv-tråden? sitter på min iphone och har ganska svårt att orientera mig.. haft den i en dag bara hehe.

• felle

hade lite ont i magen innan idag, som gjorde så ont att jag fick panik, såklart. sen gick det över.. sen när jag satt på toa och kissade så fick jag lite ont igen. ska ha mens snart så är väl antagligen mensvärk, men kände inte igen denna smärta (därav paniken). mår bra nu, men paniken lurar runt hörnan.. har inte varit utsatt för smittotillfälle, så vad tusan kan det vara?

• felle
    middiz skrev 2010-11-03 19:49:09 följande:
    Hittade den här bloggen..

qes.blogg.se/2010/may/mitt-liv-som-emetofob-k...

Gud vad jag känner igen mej i det hon skriver!!
    Det här med att ha hink jämte sängen, sov på soffan iställer för sängen ett tag, håret uppsatt hela natten, flyttade på saker som låg på golvet så jag inte skulle snubbla på det om man var tvungen att springa till toan, lampan tänd och mycket mer!
    När jag var liten hade jag det så jämt...
    känner igen mig.. sitta uppe hela natten för att se solen stiga var verkligen en lättnad, att man klarat natten...
    undvikandet också.. tur att det finns andra som också är fobiker, så man kan trösta och stötta varandra i det hela.

tack alla för att ni finns, även om man ibland inte vill finnas just pga fobin. Hjärta
  • felle

aj aj AAAJ!!!
    har jätteont på höger sida, precis mellan revben och höft. känns lite som en sträckning. gör lite ont när jag sitter, men mycket ont när jag står. tror ni det är sträckning eller något annat? känner att paniken lurar runt hörnet...

• felle

tog en värktablett för en stund sen och nu känns det bättre. men blir liksom panikslagen, ni vet..

• felle

har äntligen fått min mamma att beställa biobics till mig, och jag är så himla glad över det. :D
    tack alla som pratat och tipsat om dessa tabletter! <3

• felle

aaah!! lite kris här va..
    var på toa nyss och var lite lös i magen...
    kan berott på att jag ätit choklad (laktosintolerant) och för att jag har mens.
    men fick panik ändå. hjälp? :(

• felle

p a n i k.
    en kompis till mig satte nyss för handen för munnen på mig, för att jag inte skulle säga vad jag höll på att säga.
    snacka om många "förlåt" jag fick höra.. dumt av henne att ens göra så när hon vet om min fobi, men kan ju inte klandra henne för jag glömmer bort hennes fobi ibland. men ja..
    jag tog handsprit på ett papper och spritade läpparna. tror jag går lite överstyr nu.. men kommer inte kunna sova eller äta på 2 dagar nu.
    hjääälp.

• felle

Alveline: nej hon var/är inte magsjuk *peppar peppar*, men kanske hade viruset på fingrarna? :(
    fast blir hon sjuk inom 2 dygn så blir jag nog också det, jag håller koll på henne!
    har iallafall ätit soppa nu, och har ont i magen för jag åt förmycket.. så har gosat ner mig i sängen och väntar på att det ska gå över hahah..

Svar på tråden Emetofobernas tråd 5