• felle

Emetofobernas tråd 5

Cachou; jag vet inte men den tanken slår mig alltid.. jag försöker, har tagit det lugnt idag.

men har börjat äta citalopram och biverkningar kan vara illamående

• felle

nu blev det knas i min iphone. skrev att biverkningarna kan vara illamåendes och kräkningar.. men jag sover mycket så kommer väl inte märka av det. också tar kag tabletten tillsammans med mat, för det ska iaf minska risken för illamåendes! jag hoppas jag slipper!!

• felle

tar 10 mg nu..
    är på upptrappning, tror jag skulle upp i 80? låter rätt mycket.
    men det är typ mot mina tvångstankar...
    försvinner biverkningarna fort?

• felle
    Mina78: om jag inte missminner mig så håller dom på att framställa ett vaccin just nu. :D
  • felle

astrosmurfan;
    hej. jag är nästan lika ny som dig i detta forum, men tänkte att jag kunde hälsa och presentera mig iallafall!
    jag är 18 år och haft denna fobi så länge jag kan minnas. har även en del tvång som jag förknippar med magsjuka, så jag körde rätt in i väggen och blev inlagd på psyk. här har jag legat sen den 1 oktober och nyss börjat i samtalsterapi och har sedan två dagar tillbaka börjat äta Citalopram. biverkningarna är bland annat illamåendes och kräkningar, så jag går som på nålar just nu. hoppas det blir bättre för mig, dig, och alla andra med debna jäkla fobi.

KRAM

• felle

mina78; fast när det kommer så kommer jag vara en av dom första i kön. ;D

• felle

zasata; ja.. men det ska tydligen ta mina tvång också. har OCD..

• felle

min citalopram gör att jag mår mer illa än jag brukar, så nu äntligen får jag utskrivet primperan!

• felle

fick primperan idag för mår illa av min medicin. kan man bli körig i magen av det?

Svar på tråden Emetofobernas tråd 5