• zasata
    middiz skrev 2011-03-18 14:23:09 följande:
    Ja det kan man.... Min äldsta spydde för fullt när hon hade det..

Har pratat med min mamma igen. Hon mådde inte ens illa men spydde ändå!
    57 timmar från det att hon hade varit hos  min mormor och morfar!!

Mormor och morfar hade visst inte tvättat allt sen dom var dåliga?? Dom hade varit friska i över en vecka men inte tvättat allt?? Sjukt äckligt....

Ska försöka äta lite nu...men det är verkligen inte smidigt med den här ångesten!!
    Mkt bättre att äta! äta lätta saker. köp hem lite varma koppen också.

Tycker man läser så mkt olika!
    www.familjeliv.se/Forum-3-22/m57933176.html
  • zasata
    Anonym (?) skrev 2011-03-18 13:18:39 följande:
    Pratade just med förskolan och dom har fortfarande barn som insjuknar på förskolan (första var den 28feb). Mina barn har varit hemma under den här perioden men hur länge efter sista sjukdomsfallet på förskolan ska man hålla barnen hemma för att vara rätt säker på att dom inte ska bli smittade?
    Jag tror alltid det är någon, året om, hur många avdelning är det?
    På vårat är det 4a. och tror alltid nån har MS i huset. men är det inte mer än 2-3barn på en avdelning räknar jag inte som epidemi.
    Men hos oss går det OFTA, pratade med en fröken igår som skickar hem i snitt ett barn i veckan, under sesons ännu oftare med magont och feber, som kommer tillbaka för tidigt!

Vad tror ni sonen har? När dom ringde tyckte jag dom sa att han bajsat fyra ggr, när jag kom dit sa dom en gång, löst med inte vatten. hemma en gång lite löst med ej vatten och sen en gång kletigt.
    han fick Alvedon, och sen åt han som en häst.. Är det verkligen MS? eller mer tänder kanske? 
  • zasata

Usch sitter hos passpolisen! Så mkt folk! Och var nu tvungen att låna toan.. Känns som ett ställe folk går till även om dom är sjuka.. För man måste ju ha..

• zasata

Jag dör! Har så ont i nedre delen av magen.. Som Mensvärk, men 5 dagar kvar. Måste på toa! Men sitter på en försenad buss påväg på arbetsintervjuv! Jag kommer skita ner mig!!!!

• zasata

Tittar in och ger er alla en stor kram!

• zasata
    bizzziie skrev 2011-03-26 10:56:04 följande:
    Tvåla in händerna i 20 sekunder, skölja händerna i 20 sekunder, torka på handduken i 20 sekunder.

Mest effektiva sättet att tvätta av elakheter från händerna!
    oj så länge tvättar aldrig vi händerna. Jag är glad om jag får på tvål på barnens händer överallt..
  • zasata
    Wiken skrev 2011-03-27 10:51:05 följande:
    Undrar också om det är så lång inkubationstid som en vecka?
    Hoppas inte......för nu är det 72 timmar sedan mina barn utsattes för smitta.
     Hoppas sååååå att vi klarar det.
    Dagis kommer jag inte lämna på denna veckan......önskar att jag inte vore så rädd.
    Mitt problem ligger inte i  rädslan att spy utan oron om jag eller mina barn ska bli sjuka. Denna väntan gör mig knäpp!
    30-34 timmar är det vanligaste!
    Anonym (livrädd) skrev 2011-03-27 14:57:52 följande:
    Är det någon här som testat hypnos för sin fobi? Själv har jag gått i KBT och tycker jag blev rätt så bra med det men känner att jag inte kommer hela vägen fram. Funderar på hypnos...någon som har erfarenhet?
    Jag har försökt, bor i Göteborg och kontaktade ca 20st olika, men ingen ville ta emot med kräkfobbi här. tror det var i Norrköping eller stockholm dfet fanns någon som tog emot.
    NoahLeah skrev 2011-03-27 22:28:31 följande:
    Fan....sonen har ju bajsat löst 1-3 ggr per dag sen i torsdagsnatt men inte kräkt o varit pigg o i farten som vanligt o ätit...dottern kräktes o bajsade löst imorse (inget mer efter det) men är ju även förkyld. Ikväll efter att vi åkt hem blev min mamma sjuk i diarre o kräk så nu är jag livrädd att jag ska bli sjuk också. Det är väl 1-3 dagars inkubationstid o jag torkade det sista lösa bajset i förmiddags..varit noga med hygien hjela tiden o ätiti vitpeppar.
    vad tror ni, står risk att jag blir sjuk???
    Går tyvärr inte att svara på
    middiz skrev 2011-03-28 09:00:03 följande:
    Men USCH! Vad TRÖTT jag blir!!

Lilla tjejen, som började med magsjukan i måndags, spydde ner hela hennes säng i natt och fortsatte sen och nu bara rinner det ur henne.
    Jag måste åka och köpa väteskeersättning till henne, men jag får åka 4 mil för att köpa det!! Visst ska det finnas någon sort med goda bakterier i på apoteket?

Ingen som har någon bra idé för att få bort viruset ur hennes lilla kropp?
    Semper har något som heter "semperdroppar dessa finns även med vättskeersättning i. ingen som kan handla för dig?
  • zasata
    Lillave skrev 2011-03-28 17:34:12 följande:
    Panik Panik Panik

Dagmammans dotter spydde i skolan idag. Jag o sonen träffade henne inomhus i morse ca 5 minuter. Sonen har sedan inte varit i närheten av henne, men han har ju lekt i hennes hus och ätit dagmammans mat.....

Det smittar väl inte innan det brutit ut? Snälla säg att det inte gör det.
    Ska inte smitta innan. men jag tror inte på det till 100%. dagmamman kanske har blivit smittad innan. men ej din son.
    Anonym (livrädd) skrev 2011-03-28 17:41:00 följande:
    zasata: Jag bor med i Göteborg och nu har jag fått svar från en psykolog som utövar hypnos att det ska vara effektivt mot fobier och vissa spänningstillstånd (antar att det är det jag har ;) ) Han heter  Stefan Fransson www.stefanfransson.se

Har inte bestämt mig än om jag ska boka tid...kan ju vara värt att testa. 
    Du får gärna inboxa mig om du går dit!
  • zasata

Vad duktiga n alla är.

själv sitter jag med ångest. säkert bara hjärnspöken.

hur känner ni INNAN? var i magen gör det ont? hur illa mår ni? spyr ni av smärta, illamående, eller varför?

jag har så ånt i magen nu, är trött och jätte yr!!! 

Svar på tråden Emetofobernas tråd 5