Wiken skrev 2011-03-27 10:51:05 följande:
Undrar också om det är så lång inkubationstid som en vecka?
Hoppas inte......för nu är det 72 timmar sedan mina barn utsattes för smitta.
Hoppas sååååå att vi klarar det.
Dagis kommer jag inte lämna på denna veckan......önskar att jag inte vore så rädd.
Mitt problem ligger inte i rädslan att spy utan oron om jag eller mina barn ska bli sjuka. Denna väntan gör mig knäpp!
30-34 timmar är det vanligaste!
Anonym (livrädd) skrev 2011-03-27 14:57:52 följande:
Är det någon här som testat hypnos för sin fobi? Själv har jag gått i KBT och tycker jag blev rätt så bra med det men känner att jag inte kommer hela vägen fram. Funderar på hypnos...någon som har erfarenhet?
Jag har försökt, bor i Göteborg och kontaktade ca 20st olika, men ingen ville ta emot med kräkfobbi här. tror det var i Norrköping eller stockholm dfet fanns någon som tog emot.
NoahLeah skrev 2011-03-27 22:28:31 följande:
Fan....sonen har ju bajsat löst 1-3 ggr per dag sen i torsdagsnatt men inte kräkt o varit pigg o i farten som vanligt o ätit...dottern kräktes o bajsade löst imorse (inget mer efter det) men är ju även förkyld. Ikväll efter att vi åkt hem blev min mamma sjuk i diarre o kräk så nu är jag livrädd att jag ska bli sjuk också. Det är väl 1-3 dagars inkubationstid o jag torkade det sista lösa bajset i förmiddags..varit noga med hygien hjela tiden o ätiti vitpeppar.
vad tror ni, står risk att jag blir sjuk???
Går tyvärr inte att svara på
middiz skrev 2011-03-28 09:00:03 följande:
Men USCH! Vad TRÖTT jag blir!!
Lilla tjejen, som började med magsjukan i måndags, spydde ner hela hennes säng i natt och fortsatte sen och nu bara rinner det ur henne.
Jag måste åka och köpa väteskeersättning till henne, men jag får åka 4 mil för att köpa det!! Visst ska det finnas någon sort med goda bakterier i på apoteket?
Ingen som har någon bra idé för att få bort viruset ur hennes lilla kropp?
Semper har något som heter "semperdroppar dessa finns även med vättskeersättning i. ingen som kan handla för dig?