• middiz

Emetofobernas tråd 5

Nu har vår minsta fått magsjuka. Hon har spytt två gånger och det kommer bajs samtidigt...
    Dom enda vi har träffat är min systers barn som hade magsjuka för 2,5 veckor sen.

Jag har inte ens panik, jag vill bara ha det överstökat nu så har vi förhoppningsvis haft vårt sen!

Vintern är ingen årstid, den är en regelbunden naturkatastrof
  • middiz
    Anonym (katten) skrev 2011-03-21 18:51:10 följande:
    Träffades ni hemma hos dem??
    Nepp.. hemma hos min andra syster. Fattar inte hur länge efter det kan smitta!! Dom var ju inte på toaletten heller, så det där med att det inte är luftburet är jag inte så säker på längre.
  • middiz
    Frosk skrev 2011-03-21 21:17:20 följande:
    Och en liten uppdatering från mig. Dottern kräktes inte mer sen i lördags, ingen annan har blivit sjuk och det har iaf gått 48 timmar. Pratade med sjukhuset som beslutade att genomföra operationen imorgon iaf. Jag är så glad!!! Ska tillägga att jag denna gång inte hade lika mycket panik som jag brukar ha, jag kunde äta mat och sova utan problem, det har jag aldrig kunnat innan!
    Skönt att ni andra inte blivit sjuka! Och jättebra att hon kan bli opererad ändå. Förresten hoppas jag att det inte är något allvarligt hon ska bli opererad för?
    Hemskt att vi är så upptagna av att vara rädda för magsjuka så vi glömmer fråga en så viktig sak!

Jag kan också äta och sova, innan skulle jag bara ha legat och skakat ungefär.
    Vi får väl se idag om någon annan blir sjuk. Allvarligt talat så hoppas jag på att jag blir sjuk bara för att få se hur jag reagerar på att spy nu. Är jag konstig?
    Jag menar eftersom jag inte har panik över att få det nu..
  • middiz

Nu var det stora tejens tur... Hon är som mej och blir jätteledsen, gråter och säger att hon inte vill spy.. Hon försöker få undan spyskålen och får panik... Gör så ont i mej att se hennes panik..
    Är det jag som är skyldig till den??

• middiz
    Fridayyy skrev 2011-03-23 07:35:08 följande:
    Hur gammal är hon? Det finns ju barn som är rädda för att spy trots att de inte har fobin i familjen. HUr har det gått i natt?
    Hon är 4 år, hon var nog bara rädd dom 10 första gångerna hon spydde, sen verkade hon vänja sej...

Vi har haft natten från helvetet i natt. Har aldrig någonsin varit med om nåt sånt här! Sluta läsa här om du är känslig idag!!

Stora dottern började ju spy runt 17... och spydde KONSTANT till klockan 3 i natt. Säkert minst 30 gånger. Hon har varit riktigt dålig. Nu har hon feber och jag ger henne vätskeersättning hela tiden. Mannen började spy strax innan 21 i går kväll och har forfarande inte slutat.
    Mitt i natten runt 24-1, när Magnus och Jouline höll på som mest, kom minsta upp klarvaken och sätter sej hos mej och Jouline... och börjar spy IGEN!! Jag har alltså TRE som spy samtidigt och vi har bara EN toalett!! Hinkar och skålar överallt, jag försöker hålla fram dom så gott det gick men har ju bara två armar.

Nu bara väntar jag på att få det... vill att det kommer snart så det är över sen. Det värsta är ju att det håller i så himla länge.
    Minsta har ju hållt på i över två dygn..
  • middiz

TACK för allt stöd! Just nu är det guld värt att kunna gå in här och få detta stödet. Skickar en ros till er alla!!

Fridayyy skrev 2011-03-23 11:50:16 följande:
    Men stackare!! Vad spyr man upp då? När magen är så tom? Hoppas verkligen du slipper det. *styrkekramar*Det är verkligen en hemsk sjukdom.
    Hon spydde galla.. men efter ca 20 gånger fanns det väl ingen galla kvar heller för hon "spydde" utan att det kom något. Försökte få i henne vatten emellan gångerna så hon skulle ha något att spy upp.
    Frosk skrev 2011-03-23 12:40:05 följande:
    Men fy vilket elände! Usch och blä och skt rent ut sagt! I såna lägen önskar man att man hade fått det först så man slapp gå och vänta....
    Ja visst är det så! Jag har mått illa sen i måndags och bara väntat på det. Får väl se när det kommer!
    Frosk skrev 2011-03-23 12:44:10 följande:
    Och förresten, svar på en fråga.

Dottern opererades igår och allt gick bra! Det var ett bukbråck så inget allvarligt, men såklart läskigt när ens barn ska sövas och allt det där.
    Skönt att det gick bra!! En operation är en operation hur lätt den än är, så det är klart att det är otäckt. Sen som mamma måste man känna sej såå maktlös.. Usch... är glad över att allt gått bra!
  • middiz

LÄS INTE OM DU MÅR DÅLIGT IDAG!!!!!

Är nu inne på 31 timmen med spyor och diarré. Hela min kropp gör ont. Har feber, väteskebrist och grym huvudvärk. När fan ska det ta slut???
    Orkar inte ens sitta upp längre.
    Inatt fick min man bära mej till toaletten eftersom jag svimmar innan jag ska spy....
    HUR FÅR MAN BORT SKITEN????

• middiz
    Anonym (Emomamman) skrev 2011-03-24 18:28:36 följande:
    Har sån ångest just nu .. men ser att Middiz har det nog värre.
    Fan varför kan det inte bara vara en längre bra period??
    Dottern var "fökylningssjuk" 1 vecka och hon ville varken äta eller dricka. Var skitjobbigt och jag uppsökte läkare 2 ggr. Nu har hon varit bra i 1,5 vecka. Hon äter ALLTID bra på dagis. En av dom som äter mest.
    Men idag ville hon inte ha. Hon lekte mest med maten.
    Och hon ville inte ha middagen .. och inte ens flingorna hon gillar mest.
    Har megaångest och vill bara gömma mig någonstans!!
    Vad kan det vara??
    Hon saknar fortfarande en hel del tänder och det har sett ut som det varit på gång ganska länge nu . och hon har dregglat lite igår och idag.
    Nån som har någon idé?
    Kanske är det förkylingen som gått ner i magen innan den går över?
    Det gör det på mina barn, dom har fått det av deras far

Jag känner mej lite bättre nu. Mamma var här med en medicin min bror fick i Thailand när han blev dålig där. Har fått behålla massa vätska nu.
    Hoppas det inte blir något bakslag bara, har fortfarande jätte jätteont i magen.

Jag måste skriva det igen, tack för allt stöd här inne, det har faktiskt hjäpt. Hade jag kunnat så hade jag bjudit er alla på en tårta, när jag blivit frisk självklart
  • middiz
    Lillave skrev 2011-03-24 20:30:05 följande:
    Usch, vilket helvete du haft Middiz! Tror jag hade dött på kuppen, men man måste ju klara av det.
    Vet du hur familjen blev smittad från början?
    Jag bad min man skjuta mej ett tag, men jag klarade det ändå
    Vi har bara träffat min syster och deras barn, dom var magsjuka 2 veckor innan vi träffade dom. Långsökt att det är som dom smittade oss, med det är bara dom vi träffat..?
    Molina skrev 2011-03-24 21:30:51 följande:
    Hoppas det värsta är över för er nu, hur mår resten av familjen? Jag har hört att thailand har riktiga dunder bra mediciner för oss när det gäller just magåkommor.
    Det värsta är över nu, jag har inte varit på toa efter att jag tog medicinen från Thailand, sov 12 timmar i natt och har kunnat äta nu på morgonen. Heelt underbart!! Älskar Thailand och deras medicin. Man kanske skulle kolla om det går att få tag på på nätet??
    bizzziie skrev 2011-03-25 07:53:57 följande:
    Hej på er!

Natten mellan sön/mån blev jag magsjuk (rejält från två håll, klarade det bra och är faktiskt stolt) och i tis morgon äldsta sonen (4,5, tog hand om honom helt eftersom vi inte ville utsätta sambon för direktkontakt, så han hade hand om bebis på 7 mån). Nu mår vi alla bra igen (jag någorlunda, segstartad..) och det är 3,5 dygn sen mitt senaste symtom och 2 för sonen. Skönt tänkte jag. Igår slutstädade jag (tvättade allt, klorinskurning osv).
    Minstingen på 7 mån har varit lite förkyld sen igår men sov gott inatt förutom täppt näsa en gång. VARNING!!!! Nu vid 5.30 vaknade jag och sovrummet stank av diarré! En hel blöja full!! Han sov så gott så han väcktes när jag bytte. Det var mellanlöst, inte vattnigt, men luktade vidrigt. Inget märks på bebis alls.. han verkar inte alls ha ont i magen el så.

1. Kan det vara magsjuka??
    2. Kan jag el stora sonen bli smittad igen nu när det gått några dagar sen vi var sjuka??
    Usch ja.. här fick vi det båda vägarna också.
    Det är mycket möjligt att det är magsjuka bebisen har, men det är helt omöjligt att ni blir smittade igen om det är samma virus. Minst två veckor är man immun!

Nu väntar jag bara på att få lite mer energi sen ska huset saneras med klorin och 90 graders tvättar!!
    Någon som vet hur man får bort spya från tygsoffa som bara får tvättas i 30 grader?
  • middiz
    Fridayyy skrev 2011-03-25 09:49:01 följande:
    Hade de samma kraftiga sjukdom som ni?? Barnen måste ju haft kvar smitta då i kroppen??Jag fattar inte heller hur det kan smittas annars?
    Jag vet inte hur kraftigt dom hade det. Min syster fick bara feber och blev aldrig dålig så som alla andra. Men deras minsta spydde tre kvällar i rad, vilket våra också gjort så jag tror det är samma.
    Antagligen var det smitta kvar eftersom vi inte var hemma hos dom. Eller kanske hade dom det på kläderna?
Svar på tråden Emetofobernas tråd 5