• middiz

Emetofobernas tråd 5

Anonym skrev 2011-03-12 08:02:44 följande:
    tyvärr är det så att folk är så äckliga att de har det på händerna
    Absolut!

Det gjordes en undersökning bland sjuksköterskor på ett sjukhus, det var extremt få som tvättade händerna efter toalettbesök!!
    Det är ju därför det är så viktigt med handhygienen.
    Vintern är ingen årstid, den är en regelbunden naturkatastrof
  • middiz
    martini bianco skrev 2011-03-12 09:34:55 följande:
    Dumt att fråga sånt här i ett forum men jag provar...

Igår fick jag ont i ett område kring naveln. Tänkte att det är nog luft i tarmarna för det brukar jag ha problem med. Men det släpper inte. Området är större idag, men mest ont gör det precis till vänster (min vänster) om naveln. Har nu även fått ont i ryggen. Som ett bälte över njurarna. Det bältet sitter alltså högre upp än där jag har ont på magen.
    Inatt vaknade jag och kände mig lite illamående och blev såklart livrädd att det var ms. Men då borde väl nåt hänt om jag haft ont i 14 timmar?
    Ja det borde det.

Kan det vara urinvägsinfektion??
    Jag fick ont som ett bälte över njurarna när urinvägsinfektionen hade gått upp i njurarna. Det gjorde dock så ont att jag inte ens kunde ta på mej skorna själv.
    Min mamma fick köra ner mej till doktorn för jag kunde inte köra bil heller. Och jag är inte känslig för smärta.
    Men alla behöver inte få så ont av urinvägsinfektion heller.
  • middiz
    Fridayyy skrev 2011-03-14 08:33:12 följande:
    Vilka mjölkprodukter är det vi inte klarar av? Gäller det även grädde och smör och sånt eller är det mer mjölk och fil?? Jag tycker det är intressant det här med vad man äter och näringslära.
    Det är laktosen vi inte klarar av, smör innehåller knappt ingen laktos och det brukar gå bra.
    Att använda laktos i mat brukar inte vara så farligt heller då den brukar koka bortt, min käsliga mage känner dock av det.

Det är jätteintressant hur maten påverkar kroppen mm..
    Jag hade en diskution med en kollga som anser att maten man äter inte har ågon påverkar på kroppen alls... Undra om det är många som tänker så?
  • middiz

Har sån ångest och mår sååå illa nu!!

Min mamma fick magsjuka igår och jag var där en timme innan det bröt ut på henne!!!!!

FAAAN!!!

Smittar det innan???

• middiz
    Frosk skrev 2011-03-18 11:44:28 följande:
    Hej. jag har försökt att hålla mig borta från tråden lite för att inte läsa så mkt om kräk, men nu behöver jag hjälp!
    Lämnade barnen på dagis idag och då säger en fröken att det är ett barn som har kräkts tidigare på morgonen, hon hade fått kräk på sig, men bytt tröja. Hon ska alltså ha hand om dottern idag. Själva kräket hade kommit inne på andra avdelningen där min stora dotter går! Jag känner mig allt annat än säker nu och önskar att de hade ringt innan så att jag kunde haft barnen hemma idag. Jag hade ett möte inbokat och skulle direkt dit och sambon var ju redan på jobbet :(
    Det som gör mig mest arg och rädd är att minstingen har operationstid på tisdag så vi får verkligen inte bli sjuka nu! Vi har redan missat en op-tid för att hon var sjuk.....

Jag som kände mig hoppfull för att dte har varit lugnt ett tag och våren var på väg, men nu, snöslask och kräk. Tjo :(
    Frosk skrev 2011-03-18 11:45:43 följande:
    Det ska ju inte smitta innan så det borde vara lugnt! Har aldrig blivit smittad själv av någon innan det butit ut iaf och vet nog ingen annan som blivit det heller. Håller tummarna för dig iaf!
    Usch du sitter i värre sits än mej... hoppas verkligen att inte får det!

Jag fattar inte varför folk bara tar skiten istället för att skydda sej emot det. Överallt hör man om folk som är dåliga och dom tycker det är okej för alla andra är det??
    Jaha... och om alla hoppar i brunnen så följer du efter??

Mamma fick det antagligen av mi mormor och morfar.
    Mamma var där förra söndagen en timme innan mormor och morfar började spy. Då blev hon inte smittad. Men när hon gick bort och hälsade på tisdagen (10 dagar) efter att dom varit dåliga så blev hon smittad.
    Enligt henne hade hon inte tagit i något, och när hon tg i dörrhandtaget hade hon vantar på sej (hon har också spyfobi ) och när hon kom hem tvättade hon och spritade händerna.
    Så HUR kunde hon bli smittad?
    Det virvlar väl inte runt i över en vecka i huset?

Jaja det blir soppa här ett par dagar nu... det är förhoppningsvis inte så äckligt att spy upp
  • middiz
    zasata skrev 2011-03-18 14:14:39 följande:
    Tror sonen fått vattkoppor, men kan man bli lös i magen av dt?
    Ja det kan man.... Min äldsta spydde för fullt när hon hade det..

Har pratat med min mamma igen. Hon mådde inte ens illa men spydde ändå!
    57 timmar från det att hon hade varit hos  min mormor och morfar!!

Mormor och morfar hade visst inte tvättat allt sen dom var dåliga?? Dom hade varit friska i över en vecka men inte tvättat allt?? Sjukt äckligt....

Ska försöka äta lite nu...men det är verkligen inte smidigt med den här ångesten!!
  • middiz
    Fridayyy skrev 2011-03-18 15:31:51 följande:
    Middiz, hon kan inte ha blivit smittad nån annanstans? Vad menar du med att de inte tvättat allt?? Ytor och så eller?
    Hon har inte varit ensam någon annanstans så det tvivlar jag på...

Dom har inte tvättat all tvätt!! Underkläder, handdukar, kläder, påslakan mm som det finns spy/bajs på!! Fruktansvärt äckligt!! Tyvärr är dom så pass gamla att dom inte orkar göra så mycket själva längre men är för snåla för att betala för hemhjälp.
    Mormor har inte ens tvättat av toaletten...
  • middiz
    Frosk skrev 2011-03-18 16:48:18 följande:
    Vi får hålla tummarna för varandra!
    Ju mer jag tänker på det ju argare blir jaga tt de inte ringde oss direkt på morgonen så vi hade fått en schans att lösa dagen på annat sätt :/
    Ja jag håller både tummar och tår, ben och armar här!!

Ibland hade det varit bra om vi alla hade bott i samma stad så hade vi kunnat lämna hos varandra
    Förstår att du är arg. Jag hade också varit det.

Blir illamående och inbillningen värre för er på kvällen? Så är det för mej, jag mår inte så dåligt om jag får magsjuka på dagen, me på nätten är det så hemskt!
    Undra vad det beror på? Att jag ofta låg vaken och mådde illa på nätterna när jag var lite? För att man oftast får magsjuka på nätterna?
    Eller för att det är så underbart när magsjukan släppte på (oftast) morgonen?
  • middiz
    Frosk skrev 2011-03-20 09:55:03 följande:
    Japp från dagis! Grejen är ju att ett barn hade kräkts tidigare på morgonen och fröken som blev nerkräkt var den som tog hand om dottern sen. Jag hade bett att få veta om om det gick nåt för att kunna hålla hemma eftersom lillan skulle opererats på tisdag. Hade de ringt på morgonen så hade vi ju stannat hemma, men de talade om det först när jag kom dit :/ Känner mig bitter över det och tycker det är dåligt att de inte ringde oss direkt!

Tur att tvättstugan var ledig iaf och nu har det inte kommit mer kräks sen i natt.
    Usch, tycker så synd om er!!
    Jag hade varit jättearg på dagis eftersom eran dotter skulle opereras dessutom.  Visste dagis om det?
    Frosk skrev 2011-03-20 09:56:49 följande:
    Sen undrar jag över en annan sak...syskon ska ju stanna hemma när någon är sjuk, vilket jag tycker är bra, men vad jag har märkt så är inte fröknarna hemma om deras barn är sjuka, borde de inte vara det?
    Man kan tycka det. Men jag tror dom resonerar att man som vuxen ska ha bra handhygien och inte smitta på samma sätt.
    Tyvärr fungerar inte detta i verkligheten.. Så JA dom borde vara hemma. Men är det inte..
    Fridayyy skrev 2011-03-20 08:27:56 följande:
    Ni fick det från dagis va?? Snart måste de ju ändra hur man bygger upp dagis tycker jag med så stora grupper. Att det går magsjuka så ofta.
    Men absolut! Snart måste väl folk tröttna?? Det blir ju bara värre och värre.
    Dom har ju äntligen kommit på hur mycket magsjukan kostar, och tyvärr är pengar allt, så snart kanske det kommer en bra lösning?
  • middiz
    Frosk skrev 2011-03-20 11:54:45 följande:
    Ja dagis visste om att hon skulle opereras och jag var därför noga med att säga till att jag vill veta om det går nåt för då kan jag hålla barnen hemma!
    Men fy!! Då hade dom fått en ordentlig utskällning från mej. Så ska det inte gå till.
Svar på tråden Emetofobernas tråd 5