Frosk skrev 2011-03-18 11:44:28 följande:
Hej. jag har försökt att hålla mig borta från tråden lite för att inte läsa så mkt om kräk, men nu behöver jag hjälp!
Lämnade barnen på dagis idag och då säger en fröken att det är ett barn som har kräkts tidigare på morgonen, hon hade fått kräk på sig, men bytt tröja. Hon ska alltså ha hand om dottern idag. Själva kräket hade kommit inne på andra avdelningen där min stora dotter går! Jag känner mig allt annat än säker nu och önskar att de hade ringt innan så att jag kunde haft barnen hemma idag. Jag hade ett möte inbokat och skulle direkt dit och sambon var ju redan på jobbet :(
Det som gör mig mest arg och rädd är att minstingen har operationstid på tisdag så vi får verkligen inte bli sjuka nu! Vi har redan missat en op-tid för att hon var sjuk.....
Jag som kände mig hoppfull för att dte har varit lugnt ett tag och våren var på väg, men nu, snöslask och kräk. Tjo :(
Frosk skrev 2011-03-18 11:45:43 följande:
Det ska ju inte smitta innan så det borde vara lugnt! Har aldrig blivit smittad själv av någon innan det butit ut iaf och vet nog ingen annan som blivit det heller. Håller tummarna för dig iaf!
Usch du sitter i värre sits än mej... hoppas verkligen att inte får det!
Jag fattar inte varför folk bara tar skiten istället för att skydda sej emot det. Överallt hör man om folk som är dåliga och dom tycker det är okej för alla andra är det??
Jaha... och om alla hoppar i brunnen så följer du efter??
Mamma fick det antagligen av mi mormor och morfar.
Mamma var där förra söndagen en timme innan mormor och morfar började spy. Då blev hon inte smittad. Men när hon gick bort och hälsade på tisdagen (10 dagar) efter att dom varit dåliga så blev hon smittad.
Enligt henne hade hon inte tagit i något, och när hon tg i dörrhandtaget hade hon vantar på sej (hon har också spyfobi
) och när hon kom hem tvättade hon och spritade händerna.
Så HUR kunde hon bli smittad?
Det virvlar väl inte runt i över en vecka i huset?
Jaja det blir soppa här ett par dagar nu... det är förhoppningsvis inte så äckligt att spy upp