• middiz

Emetofobernas tråd 5

TACK för alla svar jag fick! Ni är UNDERBARA!
    Illamåendet släppte så fort mättheten hade lagt sej.. men mådde grymt illa innan det.

Mina systrar tjatade på mej att köra dom till stan eftersom dom skulle ut så jag gjorde det och eftersom det är ett par mil dit stannade jag kvar där med dom.
    Visste att jag skulle ångrar mej!!
    Efter en stund på något uteställe kom en tjej som hade ett vattenglas i ena handen och en servett i andra handen och ulkade för fullt i servetten!!!
    Hon gick precis jämte mej och jag fick sån panik att jag bara stod helt förstelnad och kunde inte röra mej, bara tittade på henne!!
    Hon verkade inte alls full och jag misstänker att hon hade magsjuka!!

Smittar det om hon går förbi så? Hon kan ju ha haft lite spy i pappret och det kan ju virvla runt!
    VARFÖR stannade jag kvar?!?!

Vintern är ingen årstid, den är en regelbunden naturkatastrof
  • middiz

Ja Zasata, jag är också verkligen imponerad av dej!
    Du är ju ute och lever normalt fast du är så rädd för att få magsjuka. Jättestarkt av dej, jag önskar att jag också kunde vara sån!
    Mina stackars barn är nästan aldrig iväg på något och jag har sååå dåligt samvete för det!!

• middiz
    zasata skrev 2011-01-10 17:33:08 följande:
    Nu har hon kräkts när jag var i affären och tog en promenad, mest slem sa sambon.. men precis så var det sist med, sen nästan 48 timmar senare kom diarren.
    Så stark är jag inte, äter citalopram varje dag och blev nu sjukskriven, MEN jag vägrar låta mina barn få min fobi.
    middiz skrev 2011-01-10 16:12:11 följande:
    Ja Zasata, jag är också verkligen imponerad av dej!
    Du är ju ute och lever normalt fast du är så rädd för att få magsjuka. Jättestarkt av dej, jag önskar att jag också kunde vara sån!
    Mina stackars barn är nästan aldrig iväg på något och jag har sååå dåligt samvete för det!!
    Du kan om du vill, jag försöker tänka hela tiden, skall mina barn drabbas? Vill jag ge mina barn denna fobin NEJ, sen tex undviker jag jag att gå till lek och bus-land och försöker alltid föreslå andra grejer. går helst på stora cafér och itne små osv..
    Jag är en hemmamänniska också som någon mer i tråden skrev, gillar inte att springa i affärer mm, och är helst ute och hittar på något eller myser hemma med bakning/kojbyggning
    Lek och busland skulle jag aldrig få för mej att åka till
    Jag måste bli bättre på att ta med barnen ut till affärer mm.. men jag åker själv väldigt sällan, gör det bara när jag ska storhandla typ och då är det bäst att åka själv så man inte blir helsnurrig och missar det man ska handla
  • middiz
    Frosk skrev 2011-01-10 20:06:54 följande:
    Roligt! Det är skönt att ha nåt att längta till.

Vi ska åka till Thailand nästa vecka och jag är rätt så nojjig. Gillar inte att flyga och är såklart livrädd för att bli dålig där.

zasata, lider med dig, men du låter stark ändå. hejja dig!
    Det positiva med Thailand är att om man får något skit där nere så åk till sjukhuset direkt och få medicin! Dom har någon superbra medicin som gör att man blir bra direkt!
    Min bror fick det när han blev magsjuk där. Han blev trött och sov ett bra tag och sen var han nästan som vanlig igen.

Min systerdotter fick flytade primperan i Turkiet när dom var där och hon blev dålig. Hon blev bra direkt.

Tydligen tar dom sånt i andra länder istället för att bara plåga sej igenom det..
  • middiz
    AnnaOctavia skrev 2011-01-10 21:04:23 följande:
    usch. ända sen min dåliga dag (fredags kväll/natt lördags morse) har magen varit krånglig.
    Jag mår inte illa men det "går rakt igenom" dock inte diarre men det går rakt igenom.
    Varför är det så? Har även magknip, men har haft det tillochfrån i graviditeten.
    Men man nojjar hela tiden. eftersom jag var så rädd nu sist när jag trodde att det hemska skulle hända under min hemska natt (vill inte ens skriva ut ordet)
    Har ätit mest knäckemackor med salt, proviva blåbär och lite acidophilus youghurt.
    Nu senast åt jag ris, halv 8. Det har faktiskt stannat i magen men har magknip.
    Har magkattar men kan inte äta tabletterna sen jag blev gravid.
    Kan allt det här vara stress i kroppen som utlöser att det blir såhär efter min hemska natt?

Hoppas alla mår bra här inne.
    POSITIV SAK : byggde bebisen spjälsäng helt själv idag, längtar mer än nånsin efter han nu
    Jag fick exakt så när jag var gravid, det visade sej efter många om och men att det var laktosintolerans... Kroppen ändras ju såå mycket när man är gravid.
    Har du provat att utesluta laktos eller kanske gluten?
  • middiz

Men fy!! Jag var och handlade mat innan med min mamma.
    När jag börjar närma mej grönsakerna/frukten börjar det lukta nylagd spya!! Jag får panik och frågar mamma om hon känner stanken?? Men det gjorde hon inte.
    Det kom som vindpustar med stank.
    Mamma kände det inte en gång.
    Jag letade för fullt efter en spya men hittade ingen..

Min fråga är nu, om det var en spya som dom hade torkat upp så borde det väl inte ha luktat så mycket fortfarande?

Kan det vara så att det låg någon frukt/grönsak och ruttnade som luktade?

• middiz
    LillaMammis skrev 2011-01-12 10:43:15 följande:
    Usch och fy!
    kvp.expressen.se/nyheter/1.2287448/snart-full...
    Vill bara skriva att jag läste artikeln och läser man länken står det "snart full..."
    Antar att ni fattar hela bunten vad det betyder. Vill skriva det här så ni inte får ångest och tror att det bara handlar om vinterkräksjukan!

Det är även vanlig influensa, svininfluensa och halkolyckor och det räcker med att gå utanför dörren så förstår man hur många halkolyckor det är
  • middiz

Zasata, på en sjukhus/vårdcentral ska det finnas handsprit!! Jag hade klagat om jag var dej!!
    Hoppas dom kommer på vad lilltjejen har så hon kan få något och bli frisk!

Fridaooo, Kan inte du skriva i trådstarten att vi inte vill diskutera kurvan och inte ha några länkar..
    Det är ju inte lätt för alla nya att veta det.

• middiz

Zasata, jag läste din blogg nu.. Din dotter har garanterat något virus när febern går upp och ner.
    Du gjorde helt rätt som åkte in med henne när hon inte kissat.

Har hon fått vaccin mot svininfluensan?

Jag tror att det var det vi hade i våras när min stora tjej fick superhög feber (och jag menar jättehög, uppe på 41 grader..) i 8-9 dagar.. hon spydde också, rakt i mitt ansikte första gången
    Men hon låg och var dålig hela dagarna så jag fick åka in med henne också, hon var helt uttorkad stackarn.

Hoppas allt går bra för er!

• middiz
    nicely skrev 2011-01-12 19:52:26 följande:
    Zasata- hoppas allt ordnar sig med dottern och ni inte blir smittade med något. Förstår din oro.

Ångesten lägger sig aldrig...nu är någon magsjuk igen. Helt omöjligt att titta på facebook utan att se att någon har barn hemma som kräks!!! Varför varför??
    Vaccin mot magsjuka NU!!!
    Visst är det hemskt!
    Funderar seriöst på att skita i allt vad internet heter.. så man kan leva i sin egna lilla bubbla. Det man inte vet mår man inte dåligt av!

Jag fattar inte vad det är som händer med mej...
    Mår illa, är såå yr hela tiden och känner konstiga dofter som ingen annan känner?? Och dom är så verkliga för mej, som spydoften i affären igår.. det bara stack i näsan men mamma som gick jämte mej kände absolut inget.
    Borde man gå och kolla upp det?
    Jag är yr både så att det gungar, snurrar och sen är det det där yra jag får när mitt blodsocker dimper ner då snurrar det inte utan mer svävande yrsel.
    Kanske har jag fått diabetes? Men jag varken dricker mycket eller kissar ofta.. jag kissar ganska sällan..
    Någon som har något förslag?
Svar på tråden Emetofobernas tråd 5