Inlägg från: tinni78 |Visa alla inlägg
  • tinni78

Sytråden spinner vidare - lila tråd

Du och Jag ver2 skrev 2010-11-22 09:25:10 följande:
    Ja, jag fick iaf iho ptill bordhyran + lite till igår - så gick ju iaf inte minus! Men, liiite mer hade ju varit trevligt att sälja...

Men, ska stå 2 dagar im 2 veckor igen - så hoppas det går bättre då!
    Hoppas att det går bättre nästa gång, då har det ju varit lön och är närmare jul.
  • tinni78
    grynet80 skrev 2010-11-21 20:33:34 följande:
    Är det ok att länka till era bloggar från sin egna?
    Det får du gärna göra
  • tinni78
    Ogabinne skrev 2010-11-22 18:13:05 följande:
    Jag som i vanliga fall är en rätt bright tjej känner mig utbota blåst. Jag vet inte ens vad en enkel resultat budget är.

Jag satte iaf ett preliminärt årsbelopp, ett belopp jag känner att jag går runt på. Man kunde tydligen ändra detta så fort man märker att det blir märkbart mkt mer eller mindre. Skatt skulle betalas varje månad, men jag ansökte om 3 månaders uppskov i början. Redovisning satte jag var tredje månad, vilket då bör vara deklaration? Momsen när jag själv handlar material är ju avdragsgill och den får jag tillbaka, men hur jag får den tillbaka och hur ofta vet jag inte. Jag behöver nu tydligen ett billigt, eller helst gratis bokföringsprogram, och ett program för att skriva fakturor/kvitton. Det hade ju inte varit fel om den där företagsträffen fanns i min egen stad, känns som att jag skulle behöva den.

Att det skulle vara så svårt att ta nästa steg från hobbyverksamhet.
    Som Skumboll skrev, om du har var 3:e månad, ska jan-mars moms deklareras och betalas senast 12 maj, om det är så att du ska få tillbaka pengar betalas det ut senare i månaden det deklarerats. Du kan säkert skriva ut fakturor och kvitton från det bokföringsprogram du väljer.
  • tinni78

Jag tänkte göra en beställning från Stoff & Stil, ni som har fått flammig muddväv vad har det varit för några färger? Jag ska beställa vadd/stoppning till bakelser och mjukadjur, vad är det jag ska välja då? Helst skulle jag vilja ha plattvadd och riva sönder men dom har bara så tunn. Ni som har beställt däriftån nu det senaste, hur lång leveranstid har dom haft?

• tinni78
    Lind1981 skrev 2010-11-23 17:24:11 följande:
    Hallo alla duktiga, kunniga personer...behöver ny tryckknappstång men vet inte vad som funkar bra....har inte råd att köpa nåon press så det är uteslutet men vad har ni för åsikter om pryms knapptång och denna tången shop.babythings.se/product_info.php?cPath=104...
    Jag är väldigt nöjd med prymtången men knapparna är ju så dyra till den.
  • tinni78
    yrväder skrev 2010-11-24 18:35:13 följande:
    Jag funderar lite halvt på skoj halvt på allvar att sy en sån heldress till mig själv ala www.onepiece.se/
    Det enda som hindrar mig nu är nog mest att det känns väääldigt bängligt att gå på toa i en sådan, och med bebisen i magen blir det några sådana Man kanske får sätta tryckknappar i grenen
    Tryckknappar låter som ett bra förslag . Jag skulle också vilja sy en sådan men jag vågar inte ge mig på att sy dragkedja också går det ju åt så mycket tyg. Jag såg att det fanns ett mönster på Stoff & stil på en heldress.
  • tinni78
    Ogabinne skrev 2010-11-24 19:59:34 följande:
    Jag är fortfarande taggad på att sy en till mig själv.

Vad menar dom med 140 cm / 110 cm?
    Bredd på tyget, om det är 110 cm går det åt längre tyg.
  • tinni78
    yrväder skrev 2010-11-24 21:52:36 följande:
    Haha Nu drog jag igång värsta hetsen här Kanske måste sy en då, men det är ju det där med benen, eller så får man helt enkelt skala av sig den när man ska på toa. Knappar kändes opraktiskt. Kanske dragkedja

Jag råkar nämligen ha tyg så det räcker, köpte en mörklila stuvbit på ohlssons för länge sen som var tänkt att bli en huvtröja och mjukisbyxor, och så har jag en dragkedja som matchar exakt från www.zipperstop.com Annars hade jag nog inte gjort det, 3 meter tyg kändes dyrt...

Kanske inte så färgglatt, men jag får väl piffa upp med turkosa eller limegröna muddar eller nåt
    Så perfekt att du har allt redan! Jag tror inte att toabesöken är några större problem för man har väl ändå en t-shirt under.

Jag måste ta tag i det där med att sy i dragkedjor så jag också kan göra en heldress, med mitt tempo blir den nog klar till nästa höst .
Svar på tråden Sytråden spinner vidare - lila tråd