• Fiffa5

Sytråden spinner vidare - lila tråd

Finns det ngt skojsigt ställe med REA på tyger nu?? Jag hinner inte sy så mycket just nu  men jag är shoppingsugen

• Fiffa5

Jag försöker beställa från S&S, men ALLT jag lägger i kundvagnen är slutsålt!!!  Tror ni det är så eller har de ett tillfälligt fel på sidan??

• Fiffa5
    Fiffa5 skrev 2010-07-13 22:25:07 följande:
    Jag försöker beställa från S&S, men ALLT jag lägger i kundvagnen är slutsålt!!!  Tror ni det är så eller har de ett tillfälligt fel på sidan??
    Nu hittade jag två saker som inte var slutsålda. Lite trist bara att betala lite dyrt porto för endast lite lakansväv och krossad velour.

Behöver turkos lakansväv lite omgående, ngn som vet ngt annat ställe där man kan hitta det via nätet? 
  • Fiffa5

Om jag vill göra en tröja med sprund i halsen som knäpps med en tryckknapp - hur ska jag då göra när jag vill bandkanta det??

Jag brukar sy ihop mudden till en ring och sen sy på, gör man likadant nu men låter mudden gå ner i själv sprundet? Blir det inte knepigt att få det snyggt längst ner i sprundet då?? Finns det ngn tutorial??

• Fiffa5
    madebyinferno skrev 2010-07-15 11:27:02 följande:

Har inte haft tid, lust eller ork att sy på ett bra tag nu och det ligger väl till grundför min HEMSKA mardröm jag hade inatt drömde någon gjort inbrott i syrummet och stulit alla maskiner, tyger, mönster, pyssel - ja allt i princip! Blev så orolig att jag var tvungen att gå ner och se efter men som tur var allt kvar

Måste uppdatera tygskåpet lite känner jag, undrar om jag kan få lov att åka till skroten under semestern - ensam!?

Och snart är det dags att få börja sy lite minikläder igen

Grattis! Vad roligt!!!
  • Fiffa5
    lilla sol skrev 2010-07-15 14:08:35 följande:
    De här är de närmaste jag kom att tänka på, men kanske inte riktigt det du letade efter...

gekko-attsyengecko.blogspot.com/2008/04/sprun...
    hellosblogg.blogspot.com/search/label/Sprund
    Tack, det var inte riktigt såna lösningar jag tänkte på. Har sett att en del syr tröjor i trikå men låter halsmudden gå ner i en liten öppning på ena sidan som stängs med tryckknapp. Svårt att förklara....   Skulle gärna vilja lära mig hur man gör.
  • Fiffa5
    plura skrev 2010-07-15 16:32:55 följande:
    Tror att Molos bodys har mudden runt hela vägen -de med spund (som en ögla) på sidan mot axeln.
    Fast jag tror att det är svårt att göra svängen snygg. Nog lättare att göra som "lilla sol" tipsar.
    Ja, det är så jag menar. Som Molos tröjor.  Men man måste kanske göra det i två steg för att få det snyggt... 
  • Fiffa5
    lilla sol skrev 2010-07-15 23:11:52 följande:
    Det går såklart att göra i ett steg exempelvis som mari78:
    mari78.blogg.se/aelsklingsbarn/2008/november/...
    Personligen tycker jag det kan vara svårt att få till "svängarna" där sprundet börjar snyggt när jag försökt. Men träning och ett bra mönster kanske behövs
    Tack, det var precis så jag menade. Ser svårt ut att få det snyggt men jag måste nog våga prova någon gång.
Svar på tråden Sytråden spinner vidare - lila tråd