-
Ahh, har S&S 10 cm? Det har jag missat! Måste kolla in det då, TACK!gewjyn skrev 2010-07-05 10:21:34 följande:kortare än 10cm? Från 10cm har stoff & stil, kortare än så vet jag inte, då kanske det är metervara som gäller.
-
Jättefin verkligen! Åh jag är så sugen på det tyget!!!Kaja skrev 2010-07-06 08:45:11 följande:Nu har det flyttat in lite Znok-ugglor i bloggen! Testar en ny modell på tröja och det är bara
-
Hur ofta oljar ni era maskiner?? Jag har haft min vanliga symaskin i snart ett år och aldrig oljat den. Läste nu i manualen till min OL att man bör olja den varje VECKA!? Ska man det???
Bör man lämna in maskiner på ngn slags service/genomgång ibland eller gör man bara det om de går sönder??
-
När ni syr tex en tröja med OL, syr ni då allt som går med OL eller använder ni en vanlig maskin ibland?
Jag försökte sy fast ett parti som var rynkat mot ett ok, men det gick sådär. Mycket enklare med min vanliga maskin men det kanske också bara är en övningssak? Nu ska jag sy fast ärmar med lite rynk i och det lockar ju att ta min vanliga maskin i stället för OL, men samtidigt vill jag ju lära mig att använda OL om den nu egentligen är bättre....
-
Finns det ngn websida med tips på hur man syr med OL, kanske ngn bra tutorial?? Ngt??
-
Tack! Ska kolla in den!Pejgan skrev 2010-07-06 12:22:32 följande:jag tror att det är den här filmen, finns en part2 också.
www.sewingwithnancytv.com/index.html?dlink=tr... -
Jag har suttit och sökt efter ngn slags sykurs där jag bor (Värmdö), men det verkar inte finnas ngt alls. Synd, det hade varit kul att kunna gå iväg och träffa andra som syr och dessutom lära sig ngt nytt.
Undrar om det finns några bra kurser inne i Sthlm? Ngn som gått ngn bra som kan rekommendera ngt?
-
Jag tycker min OL skär av så mycket så att sömmen hamnar utanför kanten. Antar att det är ngt man måste ställa in?? Behöver man ändra det beroende av vad för tyg man syr i eller är det ngt man bara ställer in en gång??
-
Tack!lilla sol skrev 2010-07-11 14:03:08 följande:Frida S:
Toppenfin tunika i bloggen!
-Jag har ritat av jordgubbe-mönstret men det har blivit liggande, har inte klippt ut i tyg. Hur upplevde du vidd och längd? Gjorde du några justeringar?
Jordgubbemönstret??
Om du menar tunikan så sydde jag direkt av mönstret. Kan tycka att den är ngt bred men det gör inte så mycket på just den modellen, se livebilden i bloggen. -
Kollade, du har rätt!lilla sol skrev 2010-07-12 08:16:46 följande:Tror mönstret hette strawberry :)