• Mrs Lo

    Nu tänder jag eld på barnvagnshelvetet

    Jag är så fruktansvärt trött på vår barnvagn - en Emmaljunga Twin Cerox 360. Säkert en superbra vagn när det är barmark men så fort det är 3 mm snö på marken så slirar hjulen och det blir tvärstopp varannan meter..

    Finns det en tvillingvagn med svängbara hjul som är bakåtvänd? Någon som vet? Eller är det någon som är så nöjd med sin vagn så ni kan rekommendera den till andra?

    Så fort veden tar slut så är vagnen det första jag offrar för lite värme..

  • Svar på tråden Nu tänder jag eld på barnvagnshelvetet
  • Berit82

    Mrs Lo: Är den lika kass när du vänder styret och kör med de stora hjulen fram?

    Är sugen på en cerox 360 just för den sakens skull eftersom jag har en enkelvagn med sama funktion och tycker det är super nu!

  • Superbia

    Ännu en som rekommenderar Teutonia team s4! Den klarar inte av att köra över snöklumpar visserligen, men man kan ju försöka köra förbi dessa


    Morten & Vidar - mina underbara små kottar
  • pyretochbönan0809
    Superbia skrev 2010-03-13 11:46:56 följande:
    Ännu en som rekommenderar Teutonia team s4! Den klarar inte av att köra över snöklumpar visserligen, men man kan ju försöka köra förbi dessa
    Den har jag med och tycker den är helt ok om än lite småklumpig i vissa lägen har visserligen inte tvillingar men 13 månader mellan mina tjejer och vill ha dem båda 2 mot mig minst ett halvår till.
    Vårt Pyre 5/7 - 08 och vår Böna 15/8 -09
  • Superbia
    pyretochbönan0809 skrev 2010-03-13 12:06:32 följande:
    Den har jag med och tycker den är helt ok om än lite småklumpig i vissa lägen har visserligen inte tvillingar men 13 månader mellan mina tjejer och vill ha dem båda 2 mot mig minst ett halvår till.
    Jo, den är ju inte jättesmidig alla gånger
    Morten & Vidar - mina underbara små kottar
  • Berit82

    Men vad är skillnaden mellan Emmaljunga och Teutonia? Båda har väl ganska små hjul fram och borde väl därför klara snö lika dåligt?

  • Minismurfarnas mamma

    Även jag rekomenderar teutonia!

    Har själv en team s4 och är helnöjd med den!  Mina två börjar bli förstora för den men den är så skön att köra nu när det är snöigt och blaskigt ute. Har även en emmaljunga sulky (tvilling) och den är jättejobbig att köra när det är snö ute. Men fungerar bra när man ska in till stan en snabbis. Den är väldigt smal och barnen sitter trångt i den. De har mera utrymme i teutonian. Jag hade två vanliga mjukliftar i den från carena när de var små. De fick bra plats även med vinterkläder som tar mycket plats.

  • spacebeare

    om inte S4:an klarar snö klarar nog ingen!
    har själv en BT å den har varit OK denna vinter men det är ju bara att inse att större inte är bättre! har inte kört S4:an själv i snö men den känns som den mest rediga på marknaden? 

  • Mrs Lo

    Jag lyckas inte ens vända hjulen på vagn-j*veln.. Har kollat igenom instruktionsboken och gör precis som det står men det går inte, vet inte om vagnen är för gammal? Den är köpt i januari -09.. Någon som vet?

    Var och "provkörde" Teutonia Team Cosmo igår, vilken underbar vagn. Kändes mycket mer stadig och rejäl i jämförelse med Emmaljungan. Tyvärr har de ju slutat sälja S4:an och på blocket finns det 2 stycken i hela Sverige.. Ingen som vill bli av med sin? =) Det är 10 veckors leveranstid på Cosmon, jag står inte ut med den här vagnen så länge till =/

    Ni som har S4:an, hur länge kan barnen sitta i den? Enligt Babyproffsen så får barnen bara plats i den tills de är 1 1/2, MAX 2 år. Är det verkligen så?

  • Lisamatilda

    www.edberg-co.se/ här är agenterna för Icandy Pear. De har säkert återförsäljarelista.

    Modellen som kommer nu är dessutom super snygg... min helsvarta är inte helkul.

    Jag är grymt nöjd med vagnen nu när jag har nya hjul på. De enkla svirvlande. :)

  • Lisamatilda

    Kika på youtube klicket mitt på edberg & Cos sida. Väldigt illustrerande.
    Det bästa är att man kan ha barnen mot sig i sittdelen. I alla fall på Icandy Pear.
    /Lm

  • hejpa
    Mrs Lo skrev 2010-03-14 15:39:34 följande:
    Jag lyckas inte ens vända hjulen på vagn-j*veln.. Har kollat igenom instruktionsboken och gör precis som det står men det går inte, vet inte om vagnen är för gammal? Den är köpt i januari -09.. Någon som vet?Var och "provkörde" Teutonia Team Cosmo igår, vilken underbar vagn. Kändes mycket mer stadig och rejäl i jämförelse med Emmaljungan. Tyvärr har de ju slutat sälja S4:an och på blocket finns det 2 stycken i hela Sverige.. Ingen som vill bli av med sin? =) Det är 10 veckors leveranstid på Cosmon, jag står inte ut med den här vagnen så länge till =/ Ni som har S4:an, hur länge kan barnen sitta i den? Enligt Babyproffsen så får barnen bara plats i den tills de är 1 1/2, MAX 2 år. Är det verkligen så?
    mina grabbar är två år och det finns gott om plats, det enda som man skulle kunna anmärka på är att de blir lite för långa för att ha sufletten uppe, men det går, fast de gillar ändå inte att ha den uppe så vi får köra på solglasögon och keps ;)
    vi hade tänkt behålla vagnen tills de slutar med vagn helt och hållet.. för det priset vi betalade för den så tänker jag knappast byta ut den efter bara 2 år...
  • hejpa
    Berit82 skrev 2010-03-13 13:13:29 följande:
    Men vad är skillnaden mellan Emmaljunga och Teutonia? Båda har väl ganska små hjul fram och borde väl därför klara snö lika dåligt?
    teutonian har stora hjul :) det där med små svängbara på en tvillingvagn, förstår jag mig inte på. det måste ju vara omöjligt att ta sig fram?
  • Bondfia

    Tur att jag köpte en "gammal" EL då, med vanliga, osvängbara hjul 30 cm i diameter...för den har varit kanon i vinter. Köpt på blocket 2500 kr, såg ny ut.


    (¯`°?.¸ ♥ Mor till Anton-00, Nils-03, Carl-06, Elon-09 och Ida-09 ♥ ¸.?°´¯)
  • Bondfia
    Lisamatilda skrev 2010-03-14 23:51:59 följande:
    Kika på youtube klicket mitt på edberg & Cos sida. Väldigt illustrerande. Det bästa är att man kan ha barnen mot sig i sittdelen. I alla fall på Icandy Pear. /Lm
    Vilken bra lösning!
    (¯`°?.¸ ♥ Mor till Anton-00, Nils-03, Carl-06, Elon-09 och Ida-09 ♥ ¸.?°´¯)
  • Lycklig Tvillingmamma

    Jag har en Firstwheels City Twin som jag är supernöjd med!
    Båda barnen kan sitta mot en, från en eller en åt varje håll om man vill det.
    Det är två separata ligg eller sittdelar.

    Vagnen finns inte att köpa i Sverige utan måste importeras men 5400:- inklusive frakt från Tyskland och hem till min dörr på 3 dagar!

  • Mrs Lo

    Nu har jag faktiskt beställt en UJ som jag hoppas kommer nästa vecka. Det blev en sån, även fast killarna kommer att sitta framåtvänd. Men jag var på Babyland förra veckan och köpte en sån där spegel man har i bilen, tänkte fästa den på bygeln i vagnen så ser jag iaf vad de håller på med =)


     

  • sarasara1

    lycklig tvillingmamma: Har du någon hemsida som man kan gå in på och se på Firstwheels city twin och beställa ifrån? :)

  • Lycklig Tvillingmamma
    sarasara1 skrev 2010-05-11 18:21:07 följande:
    lycklig tvillingmamma: Har du någon hemsida som man kan gå in på och se på Firstwheels city twin och beställa ifrån? :)

    Jag beställde min från den tyska sidan:


    www.twinstore24.com


    Det går att få den på engelska så det är lätt att förstå.


    Om du vill se de olika funktionerna så är det bättre att gå in på:


    www.firstwheels.nl/sv


    Tvillingvagnen heter City Twin så du klickar på den.


    OBS! De färger som kommer fram på sidan nu är gamla.


    Du ser de nya färgerna på den första sidan, där ser du även att de gjort om både chassit och sitt/liggdelar till det bättre.


     


    Det är ju givetvis många fler länder som säljer denna vagn men det var här det var billigast. T ex england var 2000:- dyrare exkl frakt..


    Lycka till!

Svar på tråden Nu tänder jag eld på barnvagnshelvetet