jojofatty skrev 2010-09-30 22:49:05 följande:
Hej alla!
Fruktansvärt länge sen jag varit inne nu! Här rullar livet på för fullt.
Jesse är 1 år å 9 månader nu. Har fortfarande problem med talet... men vi kämpar på för fullt... Det är ju just B P T som är svårast. Han föddes med dubbelsidig läpp käk och gomspalt!!
Jesse opererade ju Hårda och mjuka gommen när han var 1 år. Har en liten fråga... När dom opererar mjuka gommen. opererar dom ihop den "spenan" (har helt tappat ordet nu ha ha) längst bar i munnen då??? Jesse ramlade ju 1½ vecka efter
gom.op. Och det bara sprutade blod. Och har nu sett på senare tid att den är kluven. Var inne på Akuten men dom kunde ju inget göra om stygnen gått upp... Så gissar att det kanke är det som sprack???
Har även nyligen uppdaterat bilder på Jesse, Innan läpp op och hur han ser ut idag!
meinanutshell.blogg.se
Sen har jag en liten fråga.
ÄR DET NÅN SOM FÅTT BARN MED SPALT SOM INTE HAR DET I SLÄKTEN??
Vi har ju inte det nån stans i släkten. Hur känner ni för en till knodd?? Nån som vet hur oddsen ligger för nästkommande barn??
Jag skulle nog vilja ha en trea men är alldeles för rädd för att han/hon ska ha spalt också. Jag älskar Jesse och jag skulle inte vilja ha han utan sin spalt, Men då jag just innan hans tillkomst sprang in i väggen så har det tagit ganska hårt på psyket då jag knappt orkat i övrigt... Blir lixom livrädd för att inte orka alls om... (Om ni fattar)
Hejhej!
Kikade in på bloggen! Vilket FINT resultat!
Jag har en tjej på snart 8 månader som är född med Läpp och käkspalt. Vi har ingen i släkten.Jag har googlat runt lite på det där med chansen att få ett till spalt barn och den chansen ligger på 7%. Alltså inte speciellt hög.
Jag vill gärna ha ett till barn. Men jag är också rädd att få ett till barn med spalt. Nu hade jag väl varit mer förberedd men .... jag vet inte. Jag kommer antadligen skaffa ett till barn,jag tänker att 7 procent är så lite;)