Inlägg från: Mary Jo |Visa alla inlägg
  • Mary Jo

Vi som har barn med spalt del 15

Hej hej! Länge sen jag var in,har inte haft internet. Här händer det inte så mycket. Vilja är nu 4 veckor gammal och alltså är det bara 8 veckor kvar tills operationen. jag ser fram emot den,men börjar samtidigt bli väldigt nervös...:/.. näsan är så fin. nu har hon haft kroken i 4 veckor nästan o näsan är redan jättefin. jag är så himla glad över att det redan är så fint ..trodde det skulle ta längre tid men inte

• Mary Jo

Vi har inte heller nån med LKG i släkten.. Därimot mådde jag ganska dåligt från början och anklagade mig själv. jag var nämligen rökare när Vilja blev till och jag försökte sluta från början men fram till v.12 ungefär rökte jag kanske 2 cigg i veckan. Vilket inte är nästan nånting men jag klarade inte av att sluta helt.. fast efter v.12 rökte jag aldrig nåt. men jag tänkte att det var mitt fel. fast jag kan inte anklaga mig själv,det kommer aldrig att hjälpa för jag kommer inte få nåt svar om det var rökningen eller slumpen..

• Mary Jo
    OneOfAKind skrev 2010-03-27 17:47:29 följande:
    Hej tjejer!Snubblar in här då jag via ultraljud för 1½ vecka sedan fått konstaterat att bebisen i magen med största säkerhet har LKG-spalt. Skönt att det finns andra att diskutera detta med för det snurrar ju massor med frågor i huvudet just nu!
    Hej och välkommen. jag är oxå ny i spaltvärlden. födde en dotter för 5 veckor sedan med läpp och käkspalt. Grattis till bebisen i magen. "skönt" endå att få veta vi RUL att barnet har LKG(?),vi visste ju ingenting!
  • Mary Jo
    OneOfAKind skrev 2010-03-31 21:18:19 följande:
    Tack alla för ert varma välkomnande I dagsläget så tror jag att omgivningen är mer orolig än jag över hur bebben ska se ut och må och över eventuella operationer och så. Själv känner jag mig grymt lugn just nu. Känns bra att ha fått veta så tidigt, sen att man inte vet hur omfattande det är kan man ju fundera mycket över i tid och otid. fast jag säger som min sambo "ta problemen i takt som de uppstår". Det är ju en bra stund tills lillskruttan anländer (runt 22 augusti) så vi kommer ha fått mängder med info från alla möjliga håll innan dess.Tack för att ni finns!!!
    det brukar vara så,att andra är mer oroliga. du kommer ju såklart tycka din bebis är vackrast i världen! men klart det känns tungt. att veta att ens lilla bebis ska gå egenom en operation.ja nu får du vänta till augusti och låta det smälta in,skönt att endå ha tid på sig. :)
  • Mary Jo
    aihpoz skrev 2010-04-01 19:02:42 följande:
    sofianordstrom: Nu klickade det att du är samma som jag skrev till på fb,via ericas sida.Hehe..världen är bra liten..
    hahaaha,ja det tog ett tag för mig med
  • Mary Jo

Hej!
    Har inge internet,igen. tråkigt. har precis fått reda på att sunderby sjukhus här i Luleå inte har skickat remmis till dom i Umeå för vi ville veta när hon ska opereras så nu väntar jag på att dom ska ringa upp mig från sunderbyn. verkar ha blivit nån miss. dom sa att hon skulle vara 3 månader o hon blir 2 imorgon. hoppas det löser sig.

Jag gjorde 3d ul när jag väntade Vilja men dom såg inte spalten. nu när man vet om det ser man på bilden! Det ser bara lite bulligt ut men det syns!

• Mary Jo
    Älskadeungar skrev 2010-05-03 12:06:37 följande:
    Hej alla!Jag har nu äntligen tagit mig tid att registrera mig här och är så glad att jag hittade eran tråd. Väntar mitt fjärde barn och fick veta på ett könsultraljud att hon har lkg. Detta såg man alltså inte på RUL. Jag har de tre senaste veckorna surfat runt på olika sidor och tagit reda på en del (kanske för mycket..) men känner att jag ändå inte kan veta hur allt blir förrän hon kommit till oss. I vilket fall som helst är jag glad att denna sida finns, upplever inte att det finns så många andra forum när jag letat. Kommer säkert ha en massa funderingar framöver och då är det ju perfekt att kunna fråga även här!!
    Välkommen och grattis till bebisen i magen! jag är oxå ny i spaltvärlden.Min dotter Vilja föddes den 17 feb med läpp och käkspalt. Vi visste inget innan men det har gått hur bra som helst,snart ska hon operera läppen i umeå!
  • Mary Jo

Idag fick Vilja operationstiden! Den 31 maj ska hon opereras i Umeå. Dom ringde idag. Det var nu om 23 dagar eller sent i höst! Så vi gör bort det nu. Men nu är man nervös. Men endå förväntasfull. Konstig blandning!

• Mary Jo

Jag har en fråga till er som har barn som har opererat läppen. Det står i våra papper att Vilja ska vara fastande. Hur går det till med en 3 månaders bebis?.. Men det kanske inte är så länge innan? :/

• Mary Jo
    JJL skrev 2010-05-11 21:44:23 följande:
    Jag tror att Leo fastade 5-6 timmar innan läppoperation, så det var inte så farligt faktiskt. Jag trodde att det skulle bli kaos, men han klarade det galant.
    Jaha,5-6 timmar är ju inte sååå farlig. fast Vilja kan ju bli gode galen efter 4 nåja!
Svar på tråden Vi som har barn med spalt del 15