• 79maria

Vi som har barn med spalt del 15

Dags för ytterligare en ny tråd! Här samlas vi som har barn med LKG (Läpp- käk- och gomspalt) och diskuterar operationer, hjälpmedel, framsteg och allt annat som har med våra små spaltisar att göra

Välkomna hit, gamla som nya!

Adrian och Gabriels mamma
  • Svar på tråden Vi som har barn med spalt del 15
  • Anna J 31

Grattis till den lille killen, malan81! Glad

• Mary Jo

Hej,ni som har barn som också opererat läppen. Tog det länge innan stygnen släppte? Det ser ut som att ett stygn håller på att lossna på Vilja´s läpp.. Trodde det skulle ta längre tid. det är 10 dagar sen operationen.

• Mollymajs
    Mary Jo skrev 2010-06-10 18:04:10 följande:
    Hej,ni som har barn som också opererat läppen. Tog det länge innan stygnen släppte? Det ser ut som att ett stygn håller på att lossna på Vilja´s läpp.. Trodde det skulle ta längre tid. det är 10 dagar sen operationen.
    Ellas stygn började lossna efter en vecka sen fanns det vissa som inte lossnade alls utan vi fick gå till bvc efter 3 veckor och ta bort de.
  • Mary Jo
    Mollymajs skrev 2010-06-10 22:19:37 följande:
    Ellas stygn började lossna efter en vecka sen fanns det vissa som inte lossnade alls utan vi fick gå till bvc efter 3 veckor och ta bort de.
    aha,ja jag blev lite orolig att det kanske hade åkt upp men det har som börjat skrumpna och kollar man närmare ser man att såren börjat "torka ut" eller hur man ska förklara det.
  • The Maria
    Mary Jo skrev 2010-06-10 18:04:10 följande:
    Ivan opererades den 22:a maj och har stygnen kvar. Dock har han ju haft tejp på sen dess så det kanske inte lossnar därför? Till oss sa dom att när vi bytte plåster (ca en gång i veckan) så skulle vi försöka peta på stygnen och se om dom släpper för att det läker finare då. Men det är ju tre veckor sen han opererades nu och stygnen är kvar. Ivan blir skogstokig om jag försöker peta på stygnen...
  • Mary Jo
    The Maria skrev 2010-06-11 11:54:19 följande:
    Ivan opererades den 22:a maj och har stygnen kvar. Dock har han ju haft tejp på sen dess så det kanske inte lossnar därför? Till oss sa dom att när vi bytte plåster (ca en gång i veckan) så skulle vi försöka peta på stygnen och se om dom släpper för att det läker finare då. Men det är ju tre veckor sen han opererades nu och stygnen är kvar. Ivan blir skogstokig om jag försöker peta på stygnen...
    Vi skulle byta tejp sa varannan vecka. där under sitter säkert stygnen kvar men mitt på läppen är ju dom jag ser. till oss sa dom ingenting om att peta på stygnen utan att dom bara skulle lossna av sig själv. så under tejpen vågar jag inte pilla men mitt på läppen ser det ut som att dom håller på att lossna. har Ivan´s stygn på läppen lossnat?
  • The Maria

Det längst ner har lossnat. Sen är det ett par som sitter och är på väg att släppa när som helst.. 

• Mary Jo
    The Maria skrev 2010-06-11 12:55:44 följande:
    Det längst ner har lossnat. Sen är det ett par som sitter och är på väg att släppa när som helst.. 
    aha,okey. ja jag blev bara lite orolig,tyckte dom släppte tidigt. men det är ju bara skönt:)
  • The Maria
    Mary Jo skrev 2010-06-11 13:47:17 följande:
    aha,okey. ja jag blev bara lite orolig,tyckte dom släppte tidigt. men det är ju bara skönt:)
    Dom ska ju ha bra läkkött dom små liven också så det borde väl snart vara läkt... Ivan fick nytt plåster i söndags. Igår när vi skulle byta plåster var det dock lite rött på läppen, hoppas att det inte är infekterat. Men i så fall borde det väl ha kommit tidigare?
Svar på tråden Vi som har barn med spalt del 15