• Uliise

Retrovagnstråden 19

Boothwalker skrev 2010-09-24 23:49:01 följande:
    Haft en. De är bra. Men Rondo är inte så ovanliga så du borde kunna få tag på en. Särskilt om det inte är akut... =)
    Tyvärr är det lite för sent, är superkär i liggdelen och min lillskutta ska "tyvärr" börja med sittdel snart :/
    Men jag har en Princess (enorm) som hon kommer att kunna ligga i ett bra tag till :)
    Majken 100421
  • Uliise
    Knyttet och K skrev 2010-09-25 11:44:52 följande:
    Nu tror jag att man ska komma åt mitt bildgalleri
    Den gröna vagnen är alltså den jag lät bli att köpa, den vinröda är den som jag vill ha ståbräda till.
    Går det förresten att hitta mindre hjul till den tror ni? Det borde väl bara vara att byta, eller går det inte att ställa om bromsen till att passa mindre hjul? De stora hjulen rullar ju himla bra, och är bra på vintern tycker jag men det är lite snyggare med mindre.
    Behåll de stora! Som sagt är de mycket skönare att köra med, och gamla vagnar ska ju ha stora hjul Flört Fina i skicket var de också.
    Majken 100421
  • Uliise

Fler vikingar:

cgi.ebay.com/Emmaljunga-Stroller-Swedish-Made-BEAUTIFUL-L-K-NR-/320594641703&hash=item4aa4ee0327

cgi.ebay.com/Bassinet-emmaljunga-green-viking-bassinet-/190446412085&hash=item2c577da135

cgi.ebay.com/EMMALJUNGA-VIKING-BASSINET-LIGHT-GREY-LEATHERETTE-/190446411482&hash=item2c577d9eda

Dubbel viking
    cgi.ebay.com/EMMALJUNGA-VIKING-PLUS-SWEDISH-DOUBLE-STROLLER-/280563556299&hash=item4152e41fcb

Inte säker på om det här är en viking eller en annan modell
    cgi.ebay.com/Emmaljunga-full-size-Swedish-deluxe-stroller-/300458874116&hash=item45f4be9504

Äsch, kolla listan själva det är såå många completed.shop.ebay.com/i.html&_ipg=50&_sadis=200&LH_SALE_CURRENCY=0&_in_kw=1&_sacat=See-All-Categories&_samihi=&_samilow=&_fpos=Zip+code&_oexkw=&_udhi=&_udlo=&_rdc=1&_adv=1&_sop=12&_ex_kw=&_nkw=emmaljunga&_dmd=1&_okw=emmaljunga&LH_Complete=1&_fsct=&guest=1

Flört

Majken 100421
  • Uliise

Hörrni som vet, hur svårt är det att byta innerklädseln på en sittvagn? Hur gör man öht?

Majken 100421
  • Uliise
    Boothwalker skrev 2010-09-26 19:55:30 följande:
    Du kan ju sy fast ett över det gamla. För hand. Fäst i de befintliga sömmarna =)
    Ja just ja, det var det ja menade, skrev lite otydligt ;) Men ska man bara ta en vanlig synål och sitta och sy fast det? Kanske fålla kanterna lite nätt så att det ser fint ut först?
    Majken 100421
  • Uliise
    EowynAurora skrev 2010-09-28 20:30:48 följande:

när jag ändå håller på så undrar jag om nån kan hjälpa mig, vi fick hem en matstol till harry idag jag köpt på internet som jag skulle vilja veta lite mer om, jag tror den är en ikea 70-tal men är inte säker. har för mig att nån i tråden undrade samma sak för ett tag sen om en retro matstol. vart var d hon fick fram info om sin stol?

här är iaf en bild på stolen,med harry i såklart det går även att vända på stolen så den får ett lekbord.
    Jag har en massa gamla ViFöräldrar som jag bläddrat igenom, sett mängder av barnstolstest - ska se om jag hittar den där modellen!
    Majken 100421
  • Uliise

Är det någon här som sytt en hel vagnsklädsel själv? Jag har en ny sittdel i slitet skai (...) här hemma och funderar allvarligt på att ta bort och sy nytt.

Majken 100421
  • Uliise
    Display: Jag tror däremot inte att det är fårskinn, ser mer ut som vitt teddyfoder. Jag tycker att man brukar kunna känna om det är äkta får eller ej.
    Majken 100421
  • Uliise
    Kressie: Vilken underbar lift! Ska du ha den i den orangea Brion?
    Majken 100421
Svar på tråden Retrovagnstråden 19