• Uliise

Retrovagnstråden 19

jagäraf skrev 2011-01-15 16:17:13 följande:
    En Brio Silvana, av mellanmodellen (tror jag). Billig och en av de sötaste vagnar jag vet .Så härligt smidig i modellen: www.blocket.se/goteborg/Briobarnvagn_fran_60_...

Den här var betydligt dyrare: www.blocket.se/stockholm/Retro_Emmaljunga_Kom...
    Nä gud vad sniket!!! Andra auktionen du poster där, det måste vara EXAKT den vagnen som låg ute i typ onsdags, för 350:-  För hur många sådana ligger ute?

Jag sparade bilderna från Blocket:

Majken 100421
  • Uliise

Ja det tror jag, för den låg i stockholms-området.

Njae, 4500 känns lite väl saftigt, men nog får hon mer än 350...

Suck, hade absolut köpt den själv (förut) om den i legat i sthlm, för långt bort!

Majken 100421
  • Uliise
    Cecci78 skrev 2011-01-15 23:32:22 följande:
    De svarta däcken i den nya annonsen, tror ni de är helt nya eller begagnade?
    Ingen aning :S
    Majken 100421
  • Uliise

Men guuud PrettyPolly vilket fynd!! Jag hade dött om jag hittat det där, stort grattis!

Majken 100421
  • Uliise
    Frågar igen:

Jag har en Emmaljunga-princess med endast liggdel. Köpte i höstas en sittdel som är nyare än min vagn men med samma typ av fästanordning - MEN som verkar vara mycket smalare än chassit. Ska mi nkombo ens funka eller gjordes chassina smalare i slutet på 80-talet?
    Majken 100421
  • Uliise
    Fru J skrev 2011-01-21 16:35:10 följande:
    Jag tryckte ihop mitt princesschassi då det var någon cm för brett (hade en nyare sittdel0 och det var inga problem. Så långe alla 4 fästena passar i chassiet så borde det gå.
    Ja precis, det är så jag får göra också!
    Majken 100421
  • Uliise
    jenpuh: Det är det chassit du pratar om, ja, Här har du en bild :)

Majken 100421
  • Uliise
    jagäraf skrev 2011-01-25 07:48:06 följande:
    Uliise, förlåt att jag inte riktigt hänger med men vad är det för sittdel du vill använda? Har den bara rätt sorts fästen så ska det väl inte vara några problem? Vissa av mina vagnar måste man antingen klämma ihop eller dra ut för att få fast deras korgar, även inom samma modell.
    Ja det är exakt samma fästen, fast sittdelen är smalare så jag måste trycka ihop chassit! Kan försöka ta en bild så ni får se
    Majken 100421
  • Uliise
    Fru J skrev 2011-01-25 12:53:31 följande:

Ja men om fästena passar så är det ju lugnt. Jag har haft så en period, och som Jagaf (tror jag det var) skrev så måste man ofta klämma ihop eller utvidga vissa chassin.

Vore spännade att se vilken sittdel du har till, gärna bild, nyfiken!

Jag kan fixa det nu om en liten stund, inte alls så supersnyggt chassi, tyvärr inte original sittdelen till Princess. Men som sagt, samma fästen iaf
    Majken 100421
  • Uliise

Jättesöt Brio Quiet Thoughts! Sen tycker jag det är roligast om man behåller originaltyget också, de är så himla söta oftast

Och att Brio hade en gammal modell som hette Nova det visste jag inte.

Majken 100421
Svar på tråden Retrovagnstråden 19