• Uliise

Retrovagnstråden 19

Misery skrev 2011-01-26 21:17:50 följande:
    Jag af...inte en nova...det är ju en noblesse.....
    Jag tyckte väl
    Majken 100421
  • Uliise

Här komemr bilder på min sittdel till Princess-chassit
    Vilken modell är egentligen det här? Någon typ av Ringo?

Här kan ni se att det finns två valmöjligheter, det finns två fästanordningar i två olika höjder. Det lägre (som gör att sittdelen kommer högt upp) är lite smalare, så man får trycka ihop chassit lite. Det högre fästet sitter "bredare" om ni förstår :S

Jag fick även med hårdlift och så åkpåsen som man skymtar i vagnen. Åkpåsen kan aldrig ha varit använd, känns helt ny och har tom plastsnöret (till ev lapp) kvar.
    Majken 100421
  • Uliise
    Misery skrev 2011-01-28 22:38:27 följande:
    Uliise...jag förstår att sittdelen inte passar nå bra på ditt prinsesschassi då Ringo sport som sittdelen heter har ett helt annat chassi.
    Attans! Ser det nu när jag kikar på bilder. Men finns det två typer av chassi passande Ringo? För chassit här ser inte riktigt ut som chassit på bilden du postade. Två typer av Ringo rent av? För sittdelarna är inte riktigt lika heller.

Men, sätter jag sittdelen på de övre fästena så sitter den riktigt bra Precis som du sa jenpuh.

Och jag af, ja jag har sett din Princess-sittdel - den är UNDERBAR! Varför är de så ovanliga? Man ser dem ju aldrig till salu på blocket? Slets de ut?
    Majken 100421
  • Uliise
    Boothwalker skrev 2011-01-29 16:24:24 följande:
    Tror jag afs är äldre...
    Menar du Ringon?
    Majken 100421
  • Uliise
    Misery skrev 2011-01-29 16:53:43 följande:
    Fanns bara en sorts Ringo Sport. Däremot så ändrades ju utseendet lite varje år.
    Ja, men chassina såj ju olika ut och klädslarna, sådant ändrades?
    Majken 100421
  • Uliise
    jagäraf skrev 2011-01-31 12:11:21 följande:
    Men det är ju inte klokt?! Den har ju inte ens originalhjul. Men kul för säljaren.
    Ja verkligen kul för säljaren! Helt otroligt egentligen, när många anda retrovagnar (finare desstuom) på tradera inte ens blir sålda.
    Och ja, de där hjulen ser inte bra ut till en Derby.
    Majken 100421
  • Uliise

Alltså, vill inte vara någon gnälltyp men den här Bugaboo Bee'n med solskydd såg fruktansvärd ut:

Majken 100421
  • Uliise
    Boothwalker skrev 2011-01-31 23:27:21 följande:
    Men den ser ju faktiskt ut som ett bi...
    Majken 100421
  • Uliise

Jag bytte nu till de nedre fästena på Ringo sittdelen och den passar jättefint till Princess-chassit! Kan det vara så att de satte två olika fästen på Ringo-sittdelen så att det skulle passa olika chassin?

Majken 100421
Svar på tråden Retrovagnstråden 19