• Uliise
    Plly skrev 2010-08-20 10:38:03 följande:
    Den ser ganska solblekt ut i sufletten
    Ja jag såg det :/
    Majken 100421
  • Uliise
    AlexandraK skrev 2010-08-20 15:55:54 följande:
    Inte 50-tal....
    Varför, egentligen? Jag tycker att den påminner om 50-talsvagnarna, i alla fall mot senare delen av 50-talet.
    Fast iofs så är chassikonstruktionen (rörformad) nyare än 50. Jag tippar 60-talet.
    Majken 100421
  • Uliise
    Fru J skrev 2010-08-20 17:57:39 följande:
    lik princess, men det är faktiskt en Loveline. Emmaljunga gjorde samtidigt Softline och Loveline, skillnaden var att Lovelinen hade olika storlekar på hjulen. Faktiskt den första begagnade Lovelinen jag sett,
    Ja jämarn, nu när jag jämför bilderna med de jag har på Princess så ser jag skillnaden! Lovelinen är "rundad" närmast styret, och så är metallhandtagen raka, inte vinklade som hos Princessen. Sen är det inte samma chassi och "fastsättning" mot chassit heller. Och ser jag rätt - sitter sufletten fast med en knapp där nere? Nej nu tror jag jag ser, det är fästet för vindskyddet va?

Men softlinen, är inte den lite mindre? Mer som Rondon i storlek?

Kom softlinen och lovelinen efter Princess och rondo?

Förresten, det var ju du som hade en typ-princess, precis som jag
    Majken 100421
  • Uliise
    Fru J skrev 2010-08-20 19:54:14 följande:
    precis vi har fina vagnar du och jag,
    tyg-princess skulle jag skriva, och jo, de är fina
    Majken 100421
  • Uliise

Är det där en Loveline? ^^

Och det här är en Softline va?

Majken 100421
  • Uliise

Det jag tycker är konstigt med Emmaljungan i den här tradera-annonsen är att den har samma kantiga sufflet som Princess, medans Softline har en rundad form - om ni förstår hur jag menar? Alltså alldeles där yttertyg och innertyg möts. Hm.

Majken 100421
Svar på tråden Retrovagnstråden 19