Retrovagnstråden 19
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-05 02:43Blev visst nåt mysko med de tre sista länkarna.
Facebook - www.facebook.com/group.php
Retrovagnsforumet - retrovagnen.mylava.net/
Jag skulle råda dit till att byta ut på alla hjulen ändå när du ändå håller på. För dem andra kommer att bli utslitna dem oxå så småningom. Var sen noga med att du smörjer hjulen och chassit så kommer det att hålla bättre och du slipper gnissel och sånt.
Nej jag menar att du ska byta bussningarna på alla hjulen är du ändå håller på. För det blir utslitet efter ett tag. Nya hjul är bara onödigt ifall du inte behöver. Själva däcken kan du få jättefina om du använder löddrande svinto det gör jättemkt om du tar dig tid till att göra det.
Billigast måste väl bli att köpa fyra st bussningar och byta själv. De kostar i Visby 12 kr/st. Jag gissar att de kan ta ganska många kronor för jobbet.
Aha då hänger jag med tack
Tror de ska kosta 12/st i Göteborg också. 40 kr för jobbet och en bussning hörde jag. Så det är nog inte så dyrt att göra alla.
de var nån som ville veta vad som är bra att ha till en vagn,tex regnskydd osv, kom på en sak jag ska köpa nu, hjulskydd, alltså som ett regnskydd till hjulen man sätter på när man kommer innanför dörren, så slipper man skita ner golvet vi har grusplan framför huset så här blir de lervälling på våren... ska till ullared nästa månad, så d blir de till att köpa ett par sånna i hopp om nån städning av hallen mindre!