• Fru T

Emmaljunga tråd, Vol 5

EliasMamma09 skrev 2010-06-20 22:17:45 följande:
    Jag har en liten fråga om någon har haft samma problem som jag har på min Nitro (samma som cc också såklart) det gäller sittdelen.

Jag köpte en ny Nitro och när jag haft den i 8 dagar, då hade jag kanske använt den fyra gånger, lossnade hela sufletten på ena sidan, jag åkte in med den och de fixade den men sa att den inte skulle sitta åt så hårt, sen dröjde det ett tag och jag har fått skruva dit muttrarna själv för de sitter så löst sen en dag för några veckor sen lossnade hela skiten igen så jag fick åka in med den för alla skruvar lyckades jag inte hitta, då fixade en på barnens hus den igen så dröjde det några dagar, vi var ute och gick och jag fick se att sonen hade något i munnen, det var den svarta hyllsan som sitter på sufletten vid fästet för att dölja skruvarna, jag blev tokig han hade ju kunnat sätta den i halsen, min pappa satte dit den igen och den sitter kvar men nu har den andra lossnat och försvunnit och jag har ingen aning om när, det här är ju livsfarligt om de ska lossna hela tiden, jag ska åka in med vagnen för att se vad de säger, men är det någon mer som haft det här problemet?
    Min suflett har inte den där skruven å den svarta "hylsan" Jag har en -10 och dom är nitade istället...
    MEN Min suflett är slapp redan å ja har haft vagnen i tre månader Va förbi BP å dom sa att vi kunde ringa å kolla när deras reperatör va där (han hade semester då) å sen bara komma förbi med vagnen så han kunde slå ihop nitarna lite till...

DÅLIGT tycker ja, min teutonia va mycket bättre på det sättet, blev sufletten lite slapp så va det bara att dra åt lite med en insektsnyckel, inga lösa skruvar eller pluppar som barnet kunde få i sig å inga nitar som man inte kan göra nåt åt själv.

Å jag tycker det är sjukt dåligt att en suflett blir slapp efter bara ett par månaders användande så nu har ja fått ett jobbigt, störande dummt minus för Nitro!
  • Fru T
    TinkyWinky skrev 2010-06-23 21:21:51 följande:
    sååå irriterande :( Hade ju velat ha en nitro igen men så får ja vänta ända tills början av oktober innan ja kan få en :/ o så länge vill ja ju inte vänta på att byta vagn då ja just nu inte gillar min alls.. o kollade på blocket, fanns en som ja kunde tänka mig men så nu när ja skulle ringa på den så va den borttagen :( Så typiskt!!! Så nu e dte bara o hoppas att den rätta färgen i nitro dyker upp på blocket, men hur stor e chansen lixom -.. :/ trist att det ska ta sån tid att få de nya vagnarna :(
    ☆° ★ Kewin 9/7-09 ★ °☆
    Vad är det för färg du är ute efter?
  • Fru T

Va kan man ta för en 4 månader gammal Nitro i Dark Grey ikl fotsack, (å regnskydd då självklart) ser som ny ut!

Ja har fan drömt om en Scooter i Candy Pink i flera nätter nu...

• Fru T
    Nomen skrev 2010-06-28 11:43:03 följande:
    Jag är också extreeeeemt sugen på en scooter i den färgen! Såå fin, synd att de slutar med den!

Sätt ut den för 4000, förslagsvis. Tyvärr är väl sommaren en ganska trög period att sälja barnvagnar.
    T 2007 & S 2009
    Ja hade den ju ute för 4000 för nån månad sen å då utan fotsack hade en köpare men övertalades av mannen att behålla vagnen endå.

Nu har ja fotsack till med som är helt oanvänd å skulle ja "ge bort" vagnen skulle han bli heelt gaen

enda han snackar om här hemma just nu är mina förlustaffärer... (ekonomin är inte på topp tyvärr)

Ja Candy Pink är läcker, dock skulle ja aldrig välja den på en större vagn men på en Scooter är den fin Det finns ju några kvar fortfarande så jag hoppas på det bästa, å mannen... Han får bara se glad ut!
  • Fru T

Ni som skickat eller fått vagnar skickade till er med bussfrakt, HUR skickas vagnen? Fäller man ihop den och packar in den eller hur gör man?
    Om den packas in så vad använder man då, är ju inte direkt så att man kan pilla ner den i en påse bara

• Fru T
    TinkyWinky skrev 2010-06-28 15:15:09 följande:
    ja har skickat flera ggr o fått hem skickad oxå för den delen, har avrit på olika sätt, en gång låg vagnen i en låda, andra va den halvt inpackad i ngn sorts plast, o ja har skickat en med sopsäckar runt om, och en annan gång med sk kartonger runtm kartong som jag klippt söndre o satt runt med tejp.. o då har jag skickat med bussgods och har fått vagn med schenker *eller om det va ngt annat fraktbolag, kommer ej ihåg*
    ☆° ★ Kewin 9/7-09 ★ °☆
    ok men den ska va ihopfälld iallafall... Försökte räkna ut priset bara å det blir ju olika... Men fälla den å klä in den i sopsäckar låter lättast..
  • Fru T

åååh vill få iväg vagnen nuuuuu

Ringde till en av butikerna här i närheten å dom har en Scooter i Candy Pink hemma, synd att mannen vägrar gå med på ett köp fören Nitron är såld annars skulle ja lätt kunna sätta mig i bilen å köpa den Nuuuu trots halsont å supertrött

• Fru T

Drömmen vore väll iofs att få köpa scootern å ha kvar nitron å köra dom paralellt... sen bestämma mig för vilken ja vill ha kvar efter ett tag men det kan ja nog bara drömma om...

Envis man, men ja kan va minst lika envis ja...

Får sätta mig å sy barnvagnsdynor så det börjar ryka om symaskinen å sälja för glatt livet så kanske han går med på det... Har ju inte riktigt kommit igång med det hela...

• Fru T

Hihihihi en Scooter i candy Pink är undanställd åt mig, i morgon åker ja till nkpg å hemtar den

Mannen gav med sig ovanligt lätt denna gång men det finns ju en hake å det är ju att ja säljer Nitron... men det är ok! lägger ut den för 4000 ikl fotsack å hoppas på det bästa! det är ju trots allt 1405:- under inköpspriset å nu kollade ja på kvittot, vagnen är ju bara 3 månader gammal. vi köpte den 1a April...

Han sa att jaha å när 11orna kommer så ska du ha en ny för att det har kommit en snyggare färg men då visa ja dom nya å han tyckte precis som ja

Jag tycker dom nya färgerna är ett skämt! Alltid gillat att Emmaljunga hållt sig någorlunda stilrena och klassiska men 11orna är katastrof å jag tycker dom gjort bort sig Kräks

• Fru T
    höstäpple skrev 2010-06-28 18:06:45 följande:
    Grattis till ny vagn!

Håller med dej ang. de nya färgerna. Jag som sett fram emot att köpa en helt ny.
    Nu vet jag inte alls.
    Bara det där runda märket dom tryckt dit på sufletten, sååååå fult å ja tänker bara på typ canada goose eller nåt annat fjortismärke...

Ja har alltid velat ha en diskret vag började med en svart teutonia å sen grå Nitro å så vipps så går ja å skaffar mig en skrikrosa scooter som syns på långa vägar
Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5