• Fru T

Emmaljunga tråd, Vol 5

Hej alla Emmaljunga galningar

Jag är i bytavagnfasen..

Min tös är 9 månader idag och nu har vi en Teutonia S3 å är supernöjda MEN den är grymt otymplig att lyfta i och ur bilen å tar upp nästan hela bakluckan (man kan packa in väskor först å sen trycka in vagnen) vi har en Saab 9000 så vi har ändå en stor baklucka.

Nu i dag har ja vart å kikat på Scootern å tösen satt ju som en stjärna i den men den kändes som hon skulle kunna växa ur den fort

Vi behöver en vagn som tål de flästa underlag då jag är hästtjej och vi har sommarstuga vid dom stoora sandstränderna på västkusten.
    Den måste vara tillrekligt liten för att ta med på flyg då svärisarna bor i grekland.
    men ändå stabil så en resevagn vill vi inte ha..

Jag är heelt kär i Dark Grey å då ja syr sittdynor så har ja redan nu innan vi höpt vagnen sytt en fin dyna i ceris

Har en svart vagn nu å vill ha en enfärgad coh neutral färg då jag hällre kombinerar med färgglada dynor och filtar..

Men vad har ni att säga om årets scooter? ja tycker den är snyggare än den gammla å är överlycklig att dom fula "korsbanden" är borta från sufletten men är den inte lite trång genom bygeln? får man verkligen plats med en åkpåse där?

Såg att nitro nästan blir mindre ihopfälld trots att det är en större vagn och fördelen med den är ju att ja kan ha henne vänd mit mig längre MEN dom där smala små hjulen lär ju aldrig gå att köra på en sandstrand?!

Jisses ja som hade så gott som bestämt mig för en Scooter å så kommer Nitron å jävlas med mig

OJ va långt det blev men ja har vagnångest, bara häromdan så va ja inne på en Kronan sulky men ja vet inte om ja vågar mig på lufthjul + att ja inte har möjlighet att känna på den innan ja köper den...

• Fru T

jo en sak till vet ni vad nitro ligger på i pris NY (vill inte köpa bagagnat)

• Fru T
    Zelmilainen skrev 2010-03-15 21:13:01 följande:
    nitron har samma hjul som citycross har och de är inte smala. däremot smalare än de riktigt feta (och fula enligt mig) hjulen den hade innan. den har blivit smalare ihopfälld, men längre. denär ca 1,5 lägre vid bygeln än tidigare och ´har numera bara ett fotstöd i plast. dock verkar det smidigt med stänkskärmarna fram och det förbättrade liggläget...
    hehe om det va mig du svara så hängde ja inte med där riktift å dom hjulen ja prata om är framhjulen.. dom svängbara. Undrar hur dom skulle bete sig i djup fin sand...
  • Fru T
    Zelmilainen skrev 2010-03-15 21:24:14 följande:
    missade att du ens nämnt nitron, såg inte den biten biten. utan bara biten om scooter, hehe. jag tror inte nån vagn är särskilt smidíg i sand...
    ne det tror inte ja häller, har inte tänkt ut å jogga med vagnen på stranden direkt men vill gärna ta mig ner utan att behöva bära vagnen

Dock så är väll Nitron dubbelt så dyr som Scootern så vi får se, mannen blir väll glad om det blir pengar över mellan den vagnen vi har nu å ska sälja å den vi kommer köpa.

Å sen är ju frågan om man kan ha me en nitro på flyget...
  • Fru T
    Zelmilainen skrev 2010-03-15 21:34:55 följande:
    varför skulle man inte kunna det? ha med den på flyget alltså.
    ja bara tänkte om den va för stor? Alla tycks ju ha så små vagnar som möjligt när dom flyger
  • Fru T

drar helt enkelt med mig mannen till babyproffsen i morgon och ställer vagnarna brevid varandra vrider å vänder på dom, fäller ihop dom å pillar å kikar

• Fru T

å sen när hjärnan börjar fungera igen så kom ja på att ja inte äns behöver ha med mig vagnen ner! Det står ju en där dämit

man får skylla på amningshjärna fast man slutat amma va??

Ne nu känns Nitron mer intressant iallafall... att kunna ha lillgrodan vänd mot mig ett tag till känns som en bra grej... får se om vi kan få testa att lägga in vagnarna i bilen me för det är ju den största anledningen till att ja vill byta vagn, för att få mer plats där...

• Fru T
    t0va skrev 2010-03-15 21:47:29 följande:
    Nitron är inga problem alls att ha med när man flyger. Den är mindre än min rullstol och det är väldigt få gånger den inte kan hänga med. Är när det är pyttesmå flygplan.
    ah låter bra att höra för även om vi inte BEHÖVER ha med vagnen så kanske ja vill det ändå, gillar inte alls resevagnar, dom käns så skakiga å plastiga å det är en sådan som står hos svärisarna...

Vi har haft en resevagn som ja sålt som vi haft med på resor och chekat in i specialbagage å den har blivit välhanterad.. kanske lite smutsig av transportbanden men det får man nog räkna med (råka slarva bot den stora plastpåsen vi la den i när vi flög ner)
  • Fru T
    Zelmilainen skrev 2010-03-15 21:54:08 följande:
    hur stor är S3 ihopfälld?
    vet inte måtten på den men ska kicka på hemsidan... men sen är den grymt otymplig att lyfta för man måste liksom hålla ihop den så den inte fälls ut, dessutom känns den rätt tung å vi har en dum tröskel in i bilen
  • Fru T

90x61x52 ska den tydligen va enligt hemsidan.. ja tycker den känns gigantisk!

Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5