TinkyWinky skrev 2012-06-13 07:45:25 följande:
Äntligen får man börja fundera på vad för tillbehör till vagnen då vi lyckats med att bli gravida helt själva :)
Första kom till genom ivf..
Bebisen är beräknad till februiari 2013 :)
Vi har nästan helt 100 bestämt oss för en ozone med city korg till, men vad för åkpåse har ni till som fick barn vinter tid? För jag tycker ej emmaljungas egna är tillräckligt gosiga eller va man ska kalla dem.. Vill ha en mera mysig åkpåse. deras ser så stela ut..
Så tips vilken åkpåse som håller en nyfödd bebis varm. bor i halland, halmstad så här blir inte så jätte kallt..
Till en bebis i citykorgen så tycker jag man ska ha en i fleece, om man nu vill ha åkpåse. Vi bäddade med täcke och filtar istället. Finns åkpåsar i mindre storlek som funkar jättebra i liggdel och sen i sittdel när barnet är mindre.
Vi köpte en teutonia i fleece och hade första året, det blev inte så jättebylsigt och sonen drunknade inte i den som han gjorde i större. Vi hade quadroliften men den funkade inte alls som åkpåse för oss.
Till iår när sonen var 1.5år så sydde jag en åkpåse i dubbel fleece och han klarade sig bra med den, det blev väldigt varmt och skönt. De gånger han sov ute så la vi en extra filt över honom. under hade han ofta innekläder och jacka.