Emmaljunga tråd, Vol 5
Javisst skrev 2012-02-26 11:05:56 följande:
Tack för era svar!Jag har en till fråga som ni, trogna Emmaljunga-fans, kanske kan hjälpa mig med. Denna quadrolift för 2200 spänn, är den verkligen så bra? Jag är beräknad att få en juni-bebis (mitt första barn) och från början tänkte jag absolut ha en sådan då den lät så bra att man kan använda den sedan som åkpåse. Men nu har jag tittat på den och den känns så himla trång?! Framförallt som mjuklift, kommer inte ungen svettas ihjäl? Och till vintern får man då plats med tjockare kläder på barnet eller blir barnet ihopklämd?
Och som åkpåse - vill man inte hellre ha en "mjuk" påse som inte är så trång? Och är den inte lite kort som åkpåse, eller är det bara som man tänker sig?
Åhå, är så himla delad var tyckte den var så himla bra till en början men nu känner jag mig väääldigt osäker. Känner ingen som haft en sådan innan heller så har ingen att rådfråga.
Vad har ni för erfarenhet av denna quadrolift - både som lift och även senare som åkpåse? För och nackdelar tager tacksamt emot!
Så mitt råd är att kolla efter en begagnad, finns många fina för 800kr och omkring som man sen kan sälja till samma pris. Gott om plats, vagnen blir lättare och du kan lägga de andra pengarna på en mjuk och skön åkpåse sen. Till vintern köpte vi en liten i fleece och nu i år när sonen är 1.5å så har vi sytt en större.
Testade att göra åkpåse av liften men den var hård och otymplig.
Vill du ha mjuklift så köp en från ett annat märke, finns för några hundralappar, passar lika bra och är bättre köp.
I mitt galleri finns bilder på sonen i liften och korgen, man behöver inte ha fårskinn i men det är trångt som du ser även utan, sonen är 3månader på bilden och följer normalkurvan i längd och vikt exakt. På sida 2 syns det när han ligger i citykorgen med fårskinn, gott om plats ändå. http://www.familjeliv.se/Hem/t0va/galleri.php?cur_album=Vagn&page=1