-
måste det vara emmaljunga, för det finns ju många andra åkpåsar och säkert något som kan passa.xJoca skrev 2010-05-09 20:11:57 följande:Övergångsväder... Åkpåsen börjar bli för varm och det känns för lite med bara en Fotsack... och min tjej är en höjdare på att sparka av sig filtar. Har försökt att Googla sommaråkpåse, har förstått att Emmaljunga inte har något alternativ - men ni som har Emmaljunga - har ni något tips på vad man kan ha? Jag gillar principen men Åkpåse, skulle helst vilja ha en tunnare variant. (Har en Nitro och är tyvärr inte så förtjust i vagnens utseende men fotsack.)
-
Om du har någon babyaffär i närheten så åk dit och känn och kläm, jag var och tittade lite i förrgår mest för att se vad som fanns och de hade enhel del olika varianter som troligen kan fungera ihop med vagnen. För oss är det inte aktuellt förrens nästa år men det var kul att se vad som fanns.xJoca skrev 2010-05-09 20:35:08 följande:Nej, det måste inte vara Emmaljunga, bara någon som passar i den. Såg på nätet att Teutonia har en Sommaråkpåse men den såg inte så rolig ut... Hittade även en som lät bra från The Buppa Brand som var en Skal-variant (Softshell), men jag fastnade inte för deras mönster...
-
Mer OT, men nej man får inte anonsera i trådarna.danosani skrev 2010-05-10 20:23:31 följande:Men.. var det inte så att för typ ett år sedan (ssit jag var aktiv) fick man inte, men nu får man annonsera? :S Helt lost
"Ett reklamfritt forum
Forumet får inte användas i reklam- eller marknadsföringssyfte utan redaktionens tillstånd. Endast oberoende tips är tillåtna. Annonsering får heller inte ske i forumet. Privatpersoner som vill annonsera hänvisas till Köp & Sälj. Företag som vill annonsera hänvisas till vår annonsavdelning. " http://www.familjeliv.se/Forum/regler.php -
Du är inte ensam om det problemet, i manualen står detxJoca skrev 2010-05-11 18:05:14 följande:Förvirrad! Försökte för första gången fälla ner fotstödet på min Nitro men insåg att jag inte fattade hur man skall göra?! Kan någon hjälpa mig? Man skall väl inte behöva fram med verktyg?
" Justera fotstödet
9
• Fotstödet kan ställas in i två lägen. Fotstödet justeras till sitt neder-
sta läge genom att man lyfter upp spärren vid sidan av fotstödet
och dra fotstödet utåt och neråt.
• Fotstödet justeras till vågrätt läge genom att man drar upp fotstödet
och trycker in den i vågrätt läge mot vagnen.
8 • Försäkra er om att fotstödet låst sig i önskat läge före användning."
Det kanske hjälper, annars kan nog någon som har vagnen förklara bättre, vi ska skaffa en sån men har den inte än. -
Det kommer nog in lite svar, när den stora massan har fått försöka pruta så kommer det bli vettiga bud. Vi sålde en säng för 2000kr inkl madrasser och sånt var en nisse som ringde 3 gånger och försökte med allt från 1000kr till 500kr. Dagen efter att han slutade så ringde en och sa att han kunde komma och hämta sängen NU för det priset, så vi gav honom 200kr rabatt och han blev överlycklig. Den stod ändå bara och tog plats, så har man lite is i magen och står ut med "idioterna" så kommer det nog.
Folk är ju lediga nu och sommaren börjar komma, då är det också större tryck på anonserna. -
Du kanske kan lägga upp en tråd på forumet och se om det finns någon som har en sån vagn i närheten av dig som du kan få klämma på.Coca cola light skrev 2010-05-13 11:32:13 följande:Nu har jag varit i kontakt med både Babyproffsen och Babyland i närheten av där jag bor. Ingen vill ta in en Ozone så jag har ingen vagn att klämma och titta på. Nu undrar jag om dessa affärer tror att det kommer att bli mycket problem med just den modellen eftersom de inte tar in den. Jag kunde visserligen få beställa den men jag vill ju inte köpa grisen i säcken. Andra alternativet är att köpa en nitro men jag är rädd att min son kommer att växa ur den snabbt.
Varför tror du att sonen växer ur nitron, är inte ozonen mindre i sitsutrymmet än nitron? -
aha, jag har ingen aning, har bara kollat på dem i butiken men det verkar ju finnas andra som har testat bägge vagnarna så du kanske kan få svar på den frågan i alla fall. Tråkigt att de inte tar in vagnen så du kan klämma och känna.Coca cola light skrev 2010-05-13 11:55:36 följande:Jag har ägt en City jet med samma sittdel och där fick en treåring plats utan problem, men kompisens son växte ur city crossen på ett år så det är av dessa anledningar jag gissar att ozonen klarar ett större barn.
-
Jag är inte så uppdaterad, vad var det för problem med cityjet? Har en vän som funderar på att köpa ozone istället för nitron för hon tycker den ser snyggare ut.Coca cola light skrev 2010-05-13 12:57:42 följande:Nu har en Babylandbutik erkänt för mig att de inte vågar ta in ozonen för de är rädda för att den ska få samma problem som city jeten. Detta får mig att tveka rejält och imorgon åker jag och tittar på en Nitro istället. Om det blir köp eller ej är inte helt klart dock. Har inte fastnat för någon färg och är rädd att 2011 års färger kommer att vara gudomliga.
-
På babyproffsen i norrköping ville de ha 10% och babyland 30% handpenning på nitron, men vi tyckter att babyland har bäst service så det blev 30%, inte för att det spelar någon roll i slutet ändå men just då kändes det lite saftigt.
-
japp det är jag. Vi åkte till babyproffsen och tittade för de hade nästan alla tyger framme på vagnarna och så provkörde vi och kollade så den fick plats i bilen, sen beställde vi på babyland. Lite elakt kanske men det skiljer sig mycket i service och jag vill hellst se på tygerna när de är på vagnen och inte bara tygprover eller bilder.Fru T skrev 2010-05-18 12:24:20 följande:Är du från Norrköping? Ja bor i Linköping ja Kommer åka te babyland i norrköping när det blir dax för scootern för den butiken har helt klart trevligast personal!
Vi har innan bara kollat på bilder och några få vagnar men när vi väl såg tygerna på vagnen så trillade flera av våran lista. Väntar på att de ska ringa och säga att våran har levererats, så jag kan släppa den biten.
Skulle vara jobbigt om den inte hinner levereras nu när vi väl bestämt oss att köra på en 10:a och inte vänta på 11:orna.