Emmaljunga tråd, Vol 5
I augusti tror jag att någon sa att det var dax för 11-modellerna.
I augusti tror jag att någon sa att det var dax för 11-modellerna.
Man kör utan korg, sittdel med lift. Är den varianten vi troligen väljer. Vi testade att bära korgen men den var ju så otymplig så det får bli sittdelen och en hårdlift lutar det åt.
Svärmor bla. har en trappa upp och hon orkar inte bära så mycket där kommer vi nog vara enhel del så det är viktigt att det går att få upp barnet sovandes på ett enkelt sätt. Korgen känns mest otymplig om man ska göra sådana saker. Hade det funnits hiss där med så skulle vi nog funderat mer bara på en korg. Men nu när bebis kommer i slutet av augusti så kör vi som det verkar bara på sittdelen.
Var på babyproffsen igår... nu har snön töat bort så jag kommer in, är ju onödigt att skotta ingången så kunderna tar sig in... *mutter*
Men de hade enhel del EM vagnar så jag kollade på endel tyger, måste ta med sambon och titta sen. Men jag är så velig när det gäller tillbehören, allt lutar åt en nitro och vi vill inte ha korgen, utan lift får det bli. Passar mig bättre så jag kan lyfta ut bebis lättare. För då kan jag stå vid fotändan och dra ut liften istället för att försöka stå vid sidan och lyfta i bebis.
Men hårdlift eller mjuklift är frågan... den mjuka är ju mindre men där behöver man väl inte lika mycket kläder och sånt? Bebis ska komma i augusti så den åker säkert liggande i vinter, inte för att vi lär göra några långa vinterpromenader för jag har så svårt att röra mig ute vintertid. Inte lätt att rulla rullstol med massa tunga kläder. Sen pratade vi om att ev. köpa en äldre vagn med 4 hjul att ha i vinter om det blir snö som iår, så då känns nitro helt perfekt.
Va tycker ni andra som har testat med barn i vagn, är det bättre med hårdlift och sen massa kläder och sånt eller vad tror ni?
Personalen i affären brydde sig inte så jag orkade inte fråga heller... i andra affären så tyckte de hårdlift men jag vill kolla runt lite.
350 säger en webbshop, så runt 400kr, jag såg de för första gången förra veckan och de såg ju väldigt snygga ut. Får nog släpa med sambon och kortet och handla sen när det blir dax ;)