-
Kanon, var det jag misstänkte. På rullstolen kan jag nämligen byta men har träffat på en modell där det var så hårt limmat att det inte ens hjälpte att skära upp gummit. Men då ska jag se om hanen går med på ett nytt vagninköp, eller det blir ju uppgradering för då säljer jag den vi har vidare. :)2små2stora skrev 2011-10-05 10:04:04 följande:T0ova: det går att byta. Det gjorde vi när vi köpte en vagn med slitna hjul.
-
Flugögonmönstret har fler vagnar så den "glansiga" delen är nog rätt. Har du bara sett i katalog eller tygprov?
Någon annan kanske har bättre koll på den här biten. -
Jag körde i maskin på hantvätt/skontvätt eller vad det nu heter. Hängtorkade för vi har inget torkskåp och jag orkade inte boka tid i tvättstugan. Men det borde gå att torka på låg värme.Evelinas skrev 2011-10-06 23:00:09 följande:Hur tvättar ni era vagnar? Har köpt en begagnad och vill gärna tvätta den. Enligt emmaljungas hemsida är det handtvätt som gäller, men man måste väl kunna köra handtvättsprogrammet i maskin? Sen undrar jag om det är ok att torka i torkskåp/torkrum?
-
Testa någon vettig skräddare det blir nog billigast skulle jag gissa.Fjärilslarven skrev 2011-10-07 11:17:37 följande:
Någon här som vet var man tar vägen för att byta ut trasiga dragkedjor på duoliftar? Har två stycken och dragkedjan till locken har gått sönder på båda två. Vi köpte dem begagnade och har inte kvittot så det går ju troligen inte att reklamera trots att de inte är så gamla. Om någon har tips på ställe i Stockholm så blir jag jätteglad! Jag kan absolut inte sy själv så det är inte ett alternativ.
-
Så råkade jag visst köpa en vagn idag, tog mig en tur med sonen... Blev en Emmaljunga softy för 300kr, hjulen är stabila och vobblar inte som på min andra. Fjädringen är sämre än den jag har men klädseln bättre. Så jag ska nog ta och plocka det bästa på de 2 vagnarna och bygga ihop en egen och sen sälja den andra.
Mitt chassi jag redan hade som är det finaste är grått, är lite sugen på att prova att lacka det svart och sen färga klädsen på den vagnen jag köpte idag, den var svart men solblekt. -
Nu ha jag löst mitt regnskyddsproblem, igår när vi köpte sulkyn som vi hittade på blocket så skickade de med ett regnskydd, var inte orginal och satt rätt dåligt men gratis är gott. Nu ikväll vägrade sonen sova så jag tänkte ta en promenad och hoppas att han ville sova i nitron, men självklart ösregnade det. Så jag testade om det regnskyddet vi fick igår passade och hoppsan det var visst till en sådan vagn och inte en sulky. Vi var ute 30min i ösregn och gick och vagn och son var torra. Inte alls som emmaljungas egna. Jag har letat efter det där som ska vara i riktig plast också men la ner projektet. Var tur det :D
300kr för en sulky i fint skick, regnskydd och nätpåse, var ett bra fynd. -
Precis, lägger jag ut 6000kr på en vagn så tycker jag att det borde vara standard att få ett regnskydd som klarar vårat väder, ok om vagnen vore från medelhavsregionen, men nu är det ju ett svenskt märke och här regnar det ju enhel del.yodi skrev 2011-10-10 13:16:53 följande:så bra, jag fattar inte varför dom inte kan göra regnskydd som sitter bra på deras egna vagnar.jag har mailat info@emmaljunga.se och fått svar fort, men andra har det inte.Noiis skrev 2011-10-10 13:50:39 följande:Är de nån som sitter på nån bra mailadress till nån på emmaljunga dit man kan vända sig med frågor funderingar och åsiker? göra där man också får svar inom rimlig tid
-
Mysko, jag har fått jättebra svar alla gånger, även om det tog lite tid över en vecka en gång. Har varit frågor om att köpa reservdelar osv.Marsflickan80 skrev 2011-10-12 20:51:32 följande:Snacka går ju! Jag fick inte ens något automatiskt svar om jag minns rätt Egentligen skulle man bojkottat dem, då dålig kundservice är det värsta jag vet, men gillar deras vagnar vi har redan valt ut en vagn till vår framtida bebis - Emmaljunga
Men de verkar vara väldigt selektiva med vad de frågar.Vad är det för fäste du har, jag kan prova att maila också, jag verkar ju vara poppis att svar ;)2små2stora skrev 2011-10-12 20:01:02 följande:Jag vet att jag någonstans har sett ett suflettfäste isär plockat på bild. Vem hade lagt upp det?
Jag har inte fått något svar från EL hur det är tänkt att jag sak sätta ihop fästet.
-
Det är ju för att vagnarna är så fruktansvärt bra, de går inte sönder i chassit utan slits sönder i klädseln. ;)EmmaKlemma skrev 2011-10-13 11:40:21 följande:Tror ni man kan ha en brio sitty klädsel på en EL softy? Verkar ju hopplöst att på tag på en ny/beg klädsel till softy.
Om jag hade hunnit sy klart min klädsel jag tänkt sy sen i sommras så hade du kunnat få orginalet men jag har bara kommit så långt att köpa tyg...
Såg att bilden jag kollade på igår när jag kommenterade det du skrivit på FB om detta var en brio dockvagn, kom på det idag när jag lämnade sonen på förskola för de har en sådan dockvagn. Men om tyget ser likadant ut så borde det passa även om man kanske måste göra någon liten justering för att få det riktigt bra. -
Men då måste man väl lämna in vagnen för att byta också. Hur ser buggornas ut?stor grön drake skrev 2011-10-15 21:19:41 följande:Oxå hört rykten om vinterhjulen, men ingen som vetat mer än att de ska komma. Hur är de egentligen, är de fasta som buggornas eller kommar man att kunna swivla dem?