• t0va

Emmaljunga tråd, Vol 5

Wintgear: villken cool nitro supreme :D 

• t0va

och är de nitade så be om att få det nya fästet med en fjäder i. Vi hade samma problem och jag gav upp efter ett tag men tröttnade nu igen och fick veta att det finns ett annat fäste. Det hade de inte haft några reklamationer på och än så länge så har det varit kanon. Är stor skillnad. 

• t0va
    mwesterlund skrev 2011-08-07 21:46:22 följande:
    Tänk om dom tänkt på de med min nitro. Men jag är så kär i min ozon som jag fick ut på relamation av nito pga suffleten! :)
    Jag förstår inte varför de inte bytt helt nu på alla vagnar, men tydligen så är det en reservdel fortfarande. Jag orkade inte fjanta mer och spänna den i butik så jag sket i det och hade den nedfälld eller helt uppfälld.

Ozone är inte helt fel den heller :)  
  • t0va
    mwesterlund skrev 2011-08-07 21:58:45 följande:
    Efter tre gånger med samma fel så har man rätt att reklamera den. Har en kompis som jobbade som jurist på allmänna reklamations nämden. Så jag hade mail från henne med mig och ett ilsket humör. Emmaljunga ville ha ner vagnen för en koll. Nopp sa jag, jag vet vad jag har rätt till.
    Så bra :) 

Nu har jag lagt in en bild på sufflettfästet i bildtråden www.familjeliv.se/Forum-3-141/m51132457.html Har ingen bild på det andra som är nitat bara det som har skruvfäste. 

Håller på att tvätta klädseln också, kändes lagom. Kastade in den i tvättmaskinen på handtvättprogram gick jättebra, men den lär väl behöva torka i en halv evighet känns det som. Fast den var ordentligt skitig, både banan, kex, kräks och välling. :) 
  • t0va
    Louise89 skrev 2011-08-09 09:22:53 följande:
    Åh vad bra! Då ska jag gör det. Hur länge gäller garantin? Vagnen är köpt i januari.
    1år då de ska bevisa att du gjort fel, sen är det upp till dig att bevisa att det är fabriksfel, men suffletten är ett känt problem och vi behövde inte visa några papper på hur gammal vagnen var. Visserligen kan de ju kolla klisterlappen men de sa att det gick på garantin redan innan :) 
  • t0va
    Louise89 skrev 2011-08-11 15:49:25 följande:
    Här gäller tydligen inte någon garanti ang sufletten.
    Ringde barnvagnsaffären i grannstaden och enligt återförsäljaren gäller inte någon garanti. Vi ska alltså betala 100kr per sida av sufletten för att få den lagad. Visst, 200kr är inte så mycket men har man köpt en helt ny vagn för drygt ett halvår sedan vill man ju såklart att den ska hålla! Jag har ingen lust att betala detta...
    det ska gå på garantin, vad är det för knasaffär du snackade med. Både babyland och babyproffsen sa att de skulle ta det på garantin trots att min vagn var 1år och 3-4 dagar. Den ena ringde tom. till emmaljunga och frågade, var samma med varukorgen den fick jag också på garanti och affären ringde och dubbelkollade med emmaljunga. 
  • t0va
    Louise89 skrev 2011-08-11 15:49:25 följande:
    Här gäller tydligen inte någon garanti ang sufletten.
    Ringde barnvagnsaffären i grannstaden och enligt återförsäljaren gäller inte någon garanti. Vi ska alltså betala 100kr per sida av sufletten för att få den lagad. Visst, 200kr är inte så mycket men har man köpt en helt ny vagn för drygt ett halvår sedan vill man ju såklart att den ska hålla! Jag har ingen lust att betala detta...
    och du kan också kontakta konsumentombudet i din komun, via våran gubbe har jag fått hjälp när en butik krävde mig på pengar för ett fel de begått. Han gav mig lagtexter jag skickade vidare till butiken och sen löstes det. Visst blev jag bannad därifrån men några månader senare så råkade jag få kontakt med huvudkontoret för denna butikskedja, var en liten med 4 butiker och de bad om ursäkt och berättade att de hade haft problem med säljare i just den butiken. 

Förhoppningsvis är det samma för dig, dvs. folk som inte ska jobba i butik och du kan få hjälp med din reklamation.  
  • t0va
    StaffenAssar skrev 2011-08-13 11:16:32 följande:
    Ja, var inne i en affär (babyproffsen) igår och pratade med servicekillen, det var han som sa att hela bromsen behövde bytas, men han kunde inte svara på vad det skulle kosta? Den enda andra service jag känner till är babylands, och de skickar iväg vagnarna och man kan inte heller få en prisuppgift där utan att lämna in vagnen, det gick inte ens att ringa och prata med servicepersonalen... Detta verkar bli mycket meckigare än jag trodde från början
    Du kan inte testa att ringa en annan affär. Vet att Babyland i Norrköping ska ha bra servicekille och de har ringt och kollat med emmaljunga när jag har frågat. Om reservdelar osv. Även om du inte bor i närheten så kanske du kan få en uppfattning om pris. 
  • t0va
    2små2stora skrev 2011-08-16 22:12:32 följande:
    Jag ska åka in och fixa det på tisdag, min bara åker ned hela tiden
    Ska du få nya fästet då? 
Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5