Madebyday skrev 2011-09-06 17:42:30 följande:
Jag stör mig på den slappa delen av suffletten på min CC!!
Platskrokarna längst ner på den, lossnar från pinnen (som dem skall krokas fast i) hela tiden, oavsett vilket håll jag vänder "krok-öppningen" åt.
Här om dagen på en skogspromenad låg sonen och sov, med fullt liggläge, och vips så hade han den slappa delen i ansiktet, för att kroken hade lossnat. Det känns som att resåren, som kroken sitter i, slappat till sig så fort :( Inte ens haft vagnen ett år!
Någon mer som har samma irriterande problem och vad har ni för smart lösning på det? Eller kan det vara en garanti-sak för att resåren slappat till sig för fort??!
Ang. suffletten så se till att få bytt till de nya fästena med fjäder i. Det har jag fått och det är gigantisk skillnad nu sitter den där den ska. Jag fick bytt på garantin.
Krokarna är helt hopplösa jag hatar dem, har tänkt att byta ut dem mot små karbinhakar istället, typ sånna man kan kroka fast nycklar i eller något liknande. Jag har bara inte fått tummen ur att fixa det. Vet inte om EL har något alternativ men jag tror inte det. Jag tror inte det är resåren utan att tyget rör sig när man rör vagnen och eftersom det bara är krokar med en öppning så kan de lossna lätt. Våra hoppade ur direkt så det är inget som kommit nu, trots att vi hade vagnen i liggläge den första tiden.