Inlägg från: stor grön drake |Visa alla inlägg
  • stor grön drake

Emmaljunga tråd, Vol 5

GTA skrev 2011-03-09 11:51:57 följande:
    Hej alla Emmaljunga fans Skrattande. Hoppas kunna få hjälp med en sak av er som verkar kunna det mesta om dessa vagnar. Vet ni vid vilken årsmodell de nuvarande fästena till citykorg o sittdelar började tillverkas? Har hittat en vagn på annons där jag egentligen bara är intresserad av chassit. Det enda jag vet just nu är att den är äldre än 2005. Tror ni jag kan använda min citykorg då?
    Nej. 2005 kom de första easy fix fästena. vill du ha en enkel mall så passar alla delar som heter "city" i namnet med varandra
  • stor grön drake
    UnderYtan skrev 2011-03-17 17:58:09 följande:
    Tips/råd sökes!

Jag vet inte om det är så på alla Emmaljunga eller bara min men jag köpte en EL Ozone 2011 för 2 veckor sedan. Nu till "problemet"

Jag har någon slags varningslapp bak på ryggstödet som är jättestor. Jag har försökt fota den. Har ni andra en sådan? Vet ni om den går att ta bort? Vågar inte sprätta upp stygnen som finns utifall att det blir jättefult. Har hängt en barnvagnsskylt som täcker det värsta och sen brukar jag inte låta sufletten sitta fastknäppt så den kan hänga ner och dölja lite. Hoppas ni ser hur jag menar på bilderna.

Men den är ju så STOR så det är inte klokt!!! Skitfult.

Jag undrar också vad spännena är till för? Dom jag har hängt barnvagnskylten i.

fäst en bit svart tyg på/över den med dubbelhäftande tejp.
    Överbandsfürern skrev 2011-03-17 14:43:35 följande:
    GÅr det att ta bort suffletten och tvätta den?
    Allt går med skruvmejsel och milt våld
    Jag gissar att man tar av den på samma sätt som om man skulle byta till en city korg, sedan pillar man lös de plastdelar som går att pilla bort på ena sidan, och skruvar upp alla skruvar/muttrar, minns i vilken ordning och drar sen av tyget.
  • stor grön drake
    Överbandsfürern skrev 2011-03-17 22:21:39 följande:
    Tack
    Fast den är nog bara att hiva på tippen ändå eftersom framhjulet är brutet.
    Inte undra på att det tagit i varukorgen då
    Nu går den knappt att svänga eftersom hjulet tar i själva staget ovanför...
    ta vara på klädseln och lägg upp den till försäljning
  • stor grön drake
    Fenja82 skrev 2011-03-19 21:21:26 följande:
    Jag funderar på att köpa en Ozone till min dotter på 9 månader. Vad har ni för erfarenhet av vagnen?
    Brukar det vara lång väntetid på emmaljungas vagnar? Har haft många vagnar men aldrig en emmaljunga, Glad
    det finns en länk i TS med lagerstatus på olika vagnar
  • stor grön drake

jag sydde lite på min klädsel för att kunna sänka banden

Såg en quatrolift på riktigt i torsdags. Jag tyckte den var jätteful Alltså, jag har sett den i butik, men nu såg jag den med liiiiten bebis i. Tycker både nyare och gamla duoliftarna är mycket snyggare, rent i hur de skurit tyget m.m. Den "hårda" huvud-delen, går den att ta bort? För annars  måste det bli väldigt klumpigt när man har den som åkpåse eller dyna.

• stor grön drake
    Viktorsmamma2010 skrev 2011-03-20 21:49:59 följande:
    Vi har pampers nattblöjor på natten. dom har aldrig läckt! håller i 12 timmar :P *tipsar* :D
    Var hittar man dem? Jag ahr sökt ÖVERALLT efter nattblöjor, så vi ska slippa stiga upp och byta mitt i natten, alternativt byta pyamas på morgonen...
  • stor grön drake
    myran82 skrev 2011-03-22 14:45:29 följande:
    Funderar lite på att sälja två av mina vagnar men vet inte om det är nån idé ifall man ändå inte får nåt för dom.

Har en citycross -06 med citykorg (sittdelen:platinum. korgen: strike). Åkpåse, parasoll, fotsack & skötväska.

En edge med mjuklift från -03. Åkpåse, fotsack, parasol.
    Ingen aning om färgen, men har någon adressen till sidan där man kan leta upp olika modeller/fäger?

Tror ni att man kan få nåt för dom?
    som ovanstående, kolla blocket/tradera/lokala sidor.

Längre bak i tråden länkades till en hel del kataloger, strollersandprams.com/ har inte så långt tillbaka som 2003.
  • stor grön drake
    karin h skrev 2011-03-24 13:05:26 följande:
    Kan man köpa bara ett löst chassi till en city cross tex (typ som reservdel)?
    Jadå, för 3000... Ha koll på blocket/tradera istället, det kommer upp där nu och då (men försvinner snabbt!)
  • stor grön drake
    Protea skrev 2011-03-23 10:07:45 följande:
    Hej!
    Jag har en nagra ar gammal Edge och mu umdrar jag nar ni bytte till sittdelen?
    När sonen vägrade ligga ner mer, för han skulle upp och se världen. Han är född i november, och i juni bytte vi till sittdel helt och hållet, men började köra med den i maj, dock enbart liggläge och första viloläget i början. sen kom han på att han ville sitta själv, så vi fortsatte ha vagnen i liggläge för bättre luftcirkulation
Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5