Inlägg från: stor grön drake |Visa alla inlägg
  • stor grön drake

Emmaljunga tråd, Vol 5

Uliise skrev 2011-02-14 00:27:21 följande:
    "Emmaljunga låter annan tillverkare producera Ranger enligt våra internationella kvalitetskrav och spcifikationer samt senaste Europeiska säkerhetsnorm, EN 1888." - så står det i Emmaljungas katalog från 2004.

i172.photobucket.com/albums/w16/Gonatcha/Rang...

Tycker den är helt olik en Scooter.
    ah, men det där är ju inte den som var i annonsen
    Den liknade den som postades i tråden tidigar. Det stod att den hette ranger.. Alltså en säljare med lika dålig koll som jag
  • stor grön drake
    Mymemlan skrev 2011-02-15 10:41:22 följande:
    Är det någon som har en minimizer sittdyna och ett parasoll från emmaljunga? Vi ska ju åka utomlands i Maj, och jag ska köpa en dyna då tänkte jag så det blir mjukare i vagnen. Är dom mysiga, blir barnen jättesvettiga mot dom mm? Sen undrar jag hur emmaljungas parasoll är, funkar dom bra? Har aldrig haft nått parasoll innan. Finns ju omärksesparasoll, är det någon skillnad?
    vi har både orginal emmaljunga och babyproffsens egna (till olika vagnar) och jag avskyr dem båda
    Använder draperi istället
  • stor grön drake
    Mymemlan skrev 2011-02-15 22:02:47 följande:
     Men blir det inte också ganska instängt? Han vill ju gärna kunna se allt. Har en riktigt nyfiken liten kille :P
    Jag har det integrerade myggnätet över handtaget, ändarna ihopkrokade på ovansidan och över det ligger draperiet. Då skyddar det ovanifrån, man kan dra ner draperiet på solsidan och det är endå kelt OK med fri sikt (sonen var iaf nöjd), med parasoll bara rev han ner det, slet i det m.m.

• stor grön drake
    älskarlivet81 skrev 2011-02-16 15:45:52 följande:
    Tycker det verkar lite dyrt.. Vi köpte en nästan helt ny quinny zapp för 800 t.ex. och den var ju i mycket bättre skick. Då verkar 400 dyrt för denna.
    Ok, kollade just blocket, där ligger de mellan 500-700 om det är något skick på dem. Är det månne för att de har 25kg viktgräns medans de nyare har 15kg?
  • stor grön drake

Blev lite förvånad för vissa kostar i närheten av de billiga scootrarna Fast iof, de för 700 hade solsuflett och nätkasse

Nån som vet om spiderns "soltak" passar softyn? Hade ett för många år sen till 3-hjulingen (no-name brand) men sålde den med vagnen, och är jättesur nu, för den ahde världens bästa klara regnskydd till.

• stor grön drake
    Lövan1977 skrev 2011-02-16 22:03:15 följande:
    Brios sittys soltak passar softyn.......annars så har jag en svart lite sufflett du kan få bli vid.
    Vagnen/hjulen är nu en lådbil...men jag sparade klädslen och suffletten.

Har idag bytt vagn med chefen på jobbet. Bytte min nyköpta rödsvarta brio sitty mot en helt oanvänd marinblå softy med sufflett. Visserligen från 2004 men vad gör det när den inte var använd. :) Tjoho!!
    Hon hade köpt in några vagnar till dagmammorna i kommunen för MÅNGA år sedan....sen har de blivit bortglömda på vinden. Hon tyckte vagn som vagn.......bytt är bytt och ingen är lyckligare än jag för softyn är rymligare än sittyn.
    Vilket kap!
    Tycker oxå att softyn verkar rejält mycket bredare än sittyn (svärisarna har ju den från 87 som mannen åkte i kvar ) så för mig med knubbis är det ju viktigt. Jag inboxar dig imorgon om taket (ska höra med bebisbutiken om de kanske kanske har fler av det taket jag ahde då, men tror att jag fick köpa det sista de hade i en bortglömd knut....)
  • stor grön drake

vi blev med softy

Hon mindes inte när de köpt den men tillverkningsdatumet började på 04 och hon sa att det kunde stämma ganska bra. Färgmässigt är den svart och petroleum blå/grön. Helt snygg alltså men softyn finns ju inte med i någon katalog, hur kommer det sig?

• stor grön drake
    Aqv skrev 2011-02-17 15:07:56 följande:

Någon som vet om det går att fästa en syskonsits på en city cross med antingen citykorgen på eller

sittdelen???

syskonsitsen kan enbart fästas på sittdelen. men funkar på alla de traditionella sittdelarne
  • stor grön drake
    AnLj skrev 2011-02-18 11:15:51 följande:
    Men fotsacken sätts väl fast med tryckknappar som finns i suffletten samt på sittdelsramen? Hur kan då fästerna hamna bakom ryggstödet? Eller är jag ute och cyklar nu?
    Jag tror att hon menar att det blir väldigt tight att få knapparna att räcka ända fram när det lite större barnet sitter helt upprätt, iaf på min kille är det väldigt snöpt.
    Ryggstödet kommer ju fram nästan framför sufletten/fästet (vilket i vårat fall innebär en strid mellan mamman som vill ha lite vindskydd åt sin 15 månaders, och nämnda unge som blir förbannad för att det skymmer sikten) och våran kommpromiss är att inte ha ryggen helt uppe. Sonen sitter endå själv mesta av tiden (dvs utan att luta på ryggstödet alls) så det bryr han sig inte riktigt om, samt att det blir lättare att knäppa på footsacken.
Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5