Inlägg från: stor grön drake |Visa alla inlägg
  • stor grön drake

Emmaljunga tråd, Vol 5

Silverhaj76 skrev 2011-01-20 23:54:31 följande:
    HM, hur menar du? Jag har en Cangaroo , även city korg  med de fästerna, men hur ska den kunna bli en syskonvagn?

Jag menade såklart på en  twin cangaroo. Folk har ju city korgar till dem med, iaf ser inte jag någon skillnad... Tror de som är vagnskadade på samma vis som jag visste för de har närt liknande drömmar
  • stor grön drake
    Miniigirl skrev 2011-01-21 23:39:30 följande:

Kan man vika ihop ozone med sittdelen på? någon som vill ta bild på hur det ser ut isåfall?

Sitterh är och funderar på vad vi ska ha för vagn till våran grabb på 1½år...vi vill kunna prata med varandra under promenaderna:-P
    Just nu har vi en el scooter bara tillfälligt
    har kikat på bugaboo, vi hade en sådan tidigare men ajg gillar inte att man måste ta isär vagnen i delar för att fälla ihop den!!
    Är ozone så oxå?
    Hur stora barn får plats i ozone?
    Är den klumpig och tung? om man jämför med bugaboo, om någon av er haft en sådan?

Vore jättetacksam för svar!!

Jag hittade ingen bild online, men ozone går att fälla med sittdelen på. Den är ganska ny, men sök info på Nitro city för köregenskaper, de har samma chassi. Hur stora barn som får plats beror ju på hurdant format barn man har Jag tror knappt att min kille skulle få plats som tvååring (han är 14½ månad nu) om han fortsätter växa i samma form som nu, iof kan det bli tajt redan till sommaren om han fortsätter med det Vi har en city jet (föregångaren till ozone) sittdel som jag använder som skala för det.
  • stor grön drake
    Miniigirl skrev 2011-01-22 10:34:59 följande:
    Tack för svaret!
    Har googlat runt men inte hittat någon bild heller, menmen då vet jag ju att man kan fälla med sitsen på iallafall
    Har city jet och ozone samma sittdel?
    Nej, inte riktigt, de tog bort jetten och gjorde om det som var problem med den, men måtten är lika och ozone tillbehör passar på jet. Det finns några ozone i tråden, så de kan säkert tänka sig lägga in en hopfälld bild i bildtråden. Där finns en del bilder på olika ozone.
  • stor grön drake
    Sjukhus Mamman skrev 2011-01-22 10:45:45 följande:
    *sliter mig i håret* 'är det meningen att man ska tvätta sufletten med suflett bågarna i? eller hur fasen får man den dom?
    Är en EL SC jag talar om
    tvättas i 30 grader med bara tvättmedel?
    Menar du en Scooter?
    Vet inte säkert, men finns det pluppar på antingen in eller utsidan av suflettfästet, så ta en smal kniv och pilla bort dem, då kommer du åt skruvar, och/eller muttrar. Skruva lös dem, håll koll på var delarna satt, och ta bort tyget. Tvätta sen som resten av klädseln.
  • stor grön drake
    Laelia skrev 2011-01-24 14:40:51 följande:
    Golden Robot:
    Tack för den länken! Jag håller med inte så hemskt alls, naturligtvis är originalsuffletten snyggare på, men det där funkar för mig soliga och knottiga dagar!
    Tänk bara på att med "påsen" hängandes löst så kommer det lättare in flygfän under nätet. Vet flera som klagat på de inbyggda näten, för de täcker inte skarvarna vid suflett och sittdel. Där ahr lösa myggnät en stor fördel eftersom de täcker in det mesta
  • stor grön drake
    Laelia skrev 2011-01-25 20:06:21 följande:
    Passar alla gamla citykorgar med 2011-chassit? Har de alltid haft samma bredd på chassit?
    Alla City delar (sittdelar, liggdelar, chassin) passar ihop.
  • stor grön drake
    Laelia skrev 2011-01-25 20:20:07 följande:
    Wingtear Tack för ditt svar!
    egentligen passar alla easyfix fästen med varandra, men åtminstonde city jet sittdelen är ca 5cm smalare än edge chassit, dock inte mer än att det endå går att klicka i.
  • stor grön drake
    Eddam skrev 2011-01-26 19:56:26 följande:
    Har du provat att öppna tradera i en ny sida och sen söka på Emmaljunga.. Länken funkade inte för mig iaf...
    Jag testade faktiskt att starta upp tröskverket explorer (surfar med firefox vanligtvis) ifall det var det som krånglade, men det gjorde ingen skillnad. det är inte heller laptoppen, då det är samma sak med stationära datorn. Senast jag såg bilder på tradera var 2 år sen, och då bara någon enstaka gång.
    Vet inte vad felet är riktigt, samma grej med blocket, ofta som bilderna inte funkar. Kanske är bredbandet eller något. Där är det nästan värre på stationära, men minipc laptopen ger ju inte en bildstorlek så man ser hur vagnar (vaddå "du har redan 4-5 vagnar") ser ut ordentligt.
Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5