Inlägg från: stor grön drake |Visa alla inlägg
  • stor grön drake

Har fixat knäbygeln nu
    Samt fixade lite på det trasiga fästet, så att det nu funkar, för jag satte det på den andra sittdelsramen (som följde med min extra klädsel) och imorgon blir det hämtat (har haft det ute i lokaltidningen som bortskänkes)
    Liggdelen som följde med ska med det gamla chassit till en jobbarkompis över jul (barnbarnet kommer, och de vill slippa släpa liggvagn) och sen ska jag försöka sälja det som balkongvagn, det chassit är ju ingen fara så länge man inte ska köra det destomer.

På hjulen från 2001, finns det något man kan göra själv för att få dem stadigare? De vobblar lite, men sitter lixom fast endå...

• stor grön drake
    Oleanna skrev 2010-11-24 08:22:15 följande:
    Ska äntligen få hämta min edge duo idag med tillbehör och babyskydd Skrattande

Nu ska jag bara hitta ett bar regnskydd,är det någon som har tips på regnskydd som klarar mycket nederbörd.
    teutonias allväderskydd är fantastiskt! Här på en Edge, speciellt skärmen som gör att det inte droppar in i hålet är fantastisk! Sonen sover ute på dagis, och personalen älskar oxå skyddet.
    edge med Teutonia allväders skydd
  • stor grön drake
    Oleanna skrev 2010-11-25 10:37:16 följande:
    Den såg fin ut på edgen  tycker jag Skrattande 
    Tur att jag inte har köpt något än. 
    Det kostar en del, runt 450:- tror jag, men jag tycker att det är värt det alla gånger! Har haft EL orginal samt Tulsa reflex på edgen innan, och det regnade igenom på 20 minuter, som i plaskvåta fläckar som det tog en dag att torka för, medans detta har hållit för långpromenader.
  • stor grön drake

alltså, jag är så lycklig över det nya beggade classic chassit jag köpte förra helgen!

var på marknad igår, och tog det mest för trådkorgens skull. I backen som finns hamnade jag efter en CC, och med de släta hjulen hade de ett sjå, plus att redan den korgen släpade i, och de hänger ju högre än edge sporten gör. Medans jag med "terräng" däck och hög fin trådkorg bara slirade för att jag inte fick fotfäste
    Och den går in på längden i nya bilen så vi fick pulkan bervid

• stor grön drake
    sarahl skrev 2010-11-29 09:28:26 följande:
    Nu har jag fått sålt nitron o citykorgen. känns jätteskönt. gillade vagnen även om varukorgen var en stor brist. nu undrar jag om någon har kunskap om det passar en classic klädsel från gamla emmaljunga modellen på ett crossway chassi.
    De borde passar, men har den nya vagnen easy fix (har noll koll på crosswayen) så behövs någon sorts förlängning för att kunna knäppa fast de sidodelar som går över ramen, jag fixade min gamla klädsel med lite mörkt kantband med ett rock-knäppe på (finns bara en storlek, så de som säljs i butik passar med emmaljungas egna)
    iaf funkar både classic -01 och edge -00 klädsel på en edge -06 med easy fix efter nämnda moddifikation. Däremot funkar inte andra vägen eftersom de gamla vagnarna hade fanerskivor i klädseln sim sitts och ryggstöd, medans de nya har det ihop med ramen, så sätter du ny på gammal ram hänger den bara löst, går ej att sitta i.
  • stor grön drake
    sarahl skrev 2010-11-29 21:06:13 följande:
    har du nå bilder på det där? för det lät ju bra!
    ska kolla, är inte säker på att jag har på just den modifikationen, men har med klädseln på. Kan ta nya bilder om jag inte har, råkar ha den fixade klädseln inne i en låda nu
  • stor grön drake
    TildePetra skrev 2010-11-30 21:21:00 följande:
    Är det någon som vet hur gammal en Citykorg kan vara för att den ska passa på min vagn? Passar en 05:a?

Citykorgen passar på alla city-chassin (egentligen på alla med easy fix, men det är inte riktigt godkänt av emmaljunga)
    Oleanna skrev 2010-11-30 06:52:41 följande:
    Hej 
    jag undrar vad för fotsack men får till edgen..fick den igår och det var enbart en tunt sommmartyg??
    Det var inte det de visade i affären. 
    På edgen är det tyvärr bara tunt sladdertyg i footsacken, känns väldigt billigt tycker jag, med tanke på att den ska vara deras "bästa" vagn... Jag fodrade min med fibervadd och funktionstyg, men skulle vi ha köpt en ny vet jag inte om jag hade brytt mig.
    Jag tycker du ska gå tillbaka och klaga, för har de visat dig den andra footsacken (den som passar CC och nitro) så är det falsk marknadsföring om de sagt att det är samma på edgen.
    Lilla Lillan skrev 2010-11-30 12:17:06 följande:
    Hjälp sökes! Var på BabyProffsen idag där de sålde ut 2010 vagnarna! Hittade en EmmaLjunga SMART ligg+sitt utan skötväska men med allt annat för 4400 kr! Hur känns det prismässigt ni som kan samt vet jag är ju helt GRÖN på allt med vagnar! Det enda jag vet är att jag vill ha ett skönt "gung" i vagnen... Hoppas någon kan hjälpa oss!!!
    Jobbarkompisen har en smart som de är supernöjda med, lite har hon ogillat vindskyddet (samma till både sitt och liggdel) hon sa att det var bra på liggdelen men inte lika bra på sittdelen, dock köpte hon en lite bättre åkpåse för att väga upp det tror jag.
    Smart är ju en lite billigare vagn utan de finesser som finns på edge/mondial, tex thermobase och vaggskenor på liggdelen, den har inte heller det inbyggda myggnätet om jag förstått rätt.

Ska ta lite bilder på tryck-knapps fixningen på gamla edge klädseln så den passar en ny, och sen kommer de i bildtråden
  • stor grön drake
    Oleanna skrev 2010-12-01 11:20:20 följande:
    Jag gick tbx och klagade och de satt att det blivit något fel för att degen inte alls har tjock fotsack och jag frågade om det gick att beställa så sa de att den fotsacken är till nitro och inte går att få till edge.
    De sa att det skulle räcka med åkpåse och den fotsacken..grejen är ju att vi har en limiter edition som försvinner nu till jul så jag vill ju veta om jag måste beställa den. 
    men beställ en till en nitro då det är samma sittdel på nitro/CC/monial/edge
    Jag hade gärna velat ha en CC footsack till min edge, strike har supersnygg footsack (tycker jag), istället för den enfärgat svarta som följde med.
    Visst kanske det räcker med tunn + åkpåse, men om man bara vill ha vindskydd och inte värme är den endå värdelös då det blåser igenom den
Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5