Inlägg från: stor grön drake |Visa alla inlägg
  • stor grön drake

Emmaljunga tråd, Vol 5

myran82 skrev 2010-10-11 19:05:39 följande:
    Har ni börjat med åkpåse redan?
    yepp, så slipper sonen en massa kläder när han ska sova på dagis, de drar på honom en tunn tröja bara men det är en åkpåse modell bomullstug, tunn fibervadd, bomullstyg. Sen footsacken över och fårskinnet under. Ska såsmåningom byta över till jet sittdelen, då blir det åkpåse med skinn i, footsack och vanliga kläder, möjligen fleece beroende på väder.
  • stor grön drake

tror absolut att ett ensamt chassi går att sälja, tycker det är folk här i tråden som söker det lite nu och då.

ska pussla edge+jet ikväll tror jag, men vad ska jag kalla den? Sport Jet, när det är sport chassi kanske?

• stor grön drake

Det efterfrågades bilder på andra regnskydd på emmaljunga vagnar för ett tag sen, här kommer mitt teutonia allväders skydd först på edge, sen på jet (ergonomisk)

edge med Teutonia allväders skyddjet med Teutonia allväders skydd
    Sitter riktigt bra på båda två.

• stor grön drake
    FoxxyFatAss skrev 2010-10-13 19:04:56 följande:
    hej!!
    någon som vill köpa en NY, OANVÄND emmaljunga citykorg som fortfarande ligger i oöppnad kartong? den är svart.  kan skickas, hör gärna av er om ni vet någon som kan vara intresserad!
    alla vi som älskar emmaljunga vet ju hur den ser ut, annars kan ni ju gå in på deras hemsida.
    man får inte annonsera i vanliga forumet, utan enbart i säljes forumet
  • stor grön drake
    myran82 skrev 2010-10-13 20:03:10 följande:
    Någon som vet om det går att fästa upp fotstödet högre upp än det plana läget? (city cross)

Sonen kommer behöva använda sittdelen snart eftersom han inte kommer få plats i liggdelen med tjock overall på sig och jag är rädd att han kommer kana ur. Han känns så himla liten i den stora sittdelen.
    På min edge kan man lyfta knäbygeln, dra upp fotstödet under den och så fälla ner bygeln så att den låser fotstödet. hade den så när vi började med sittvagn i våras.
    Madebyday skrev 2010-10-13 21:45:46 följande:
    Känner mig träffad Flört
    Tack!!
    Detta skulle alltså vara bättre och motståndskraftigare än EL egna?
    Det går inte att nämna dem i samma mening
    Jag hade emmaljungas orginal+ett tulsa neon under och de läckte igenom ordentligt på 20 minuter regn. I detta har vagnen varit ute över en timme utan den minsta läckage, plus att det inte rinner in vatten i "hålet" vilket det gjorde med de andra, så även om de hade hållit tätt hade det blivit en pöl inne i vagnen på sonen för suflettvattnet droppade in...
  • stor grön drake
    Uliise skrev 2010-10-13 22:57:16 följande:
    Hur tusan får man av klädseln till city crossen? Selen sitter ju fast i chassit...
    selen går nog inte att ta bort, men klädsel trär man ur selen ur bara. Man får tvätta selen tillsammans med ramen i badkaret, eller med en fuktig trasa.
  • stor grön drake
    eec82 skrev 2010-10-14 19:05:19 följande:
    kolla på chassit brukar stå år på chassinummret, de första nummrerna brukar vara årtal.
    men är inte det tillverkningsår, och inte "modellår"?
  • stor grön drake
    RMM skrev 2010-10-15 19:41:35 följande:
    Jag kan inte se era bilder. Varför?!? Kan du förklara med ord hur du bäddat? Glad
    testa igen lite senare, ibland buggar FL, speciellt om man surfar något annat än explorer
  • stor grön drake
    Uliise skrev 2010-10-16 00:09:05 följande:
    Jag förstår vad du menar, hm, ja då kan det ju vara antingen en 07, 08 eller 09 beroende på vad som menas med chassimärkningen. Skulle vara bra om man visste exakt vad den stod för!
    Nej 07 kan det inte vara.
    med cassimärknin 2008 kan det vara 08 eller 09 då de är de två årsmodeller som tillverkats det året. Funkar lite som skolåret, man går i en klass 08 samt 09, med semmesterstängt på sommaren och sen börjar ett nytt "år"

Funderar på att sälja min edge om jag hittar ett bra gammalt chassi att sätta den gamla liggdelen på, och skaffa en CC istället, men då är det ett problem, jag vill ju ha trådkkorg och teleskophandtag... så jag håller antagligen ihop med edgen iallafall
Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5