Inlägg från: stor grön drake |Visa alla inlägg
  • stor grön drake

Emmaljunga tråd, Vol 5

lolo21 skrev 2010-09-12 18:57:54 följande:
    Emmaljungas twin cangaroo kan man inte vända på?
    Nej, tyvärr. Jag trodde det var vanlig citykorg på den, och vart helt till mig i trasorna, för då hade man ju även kunnat ha en vanlig sittdel, men det tog bara 5 sekunder för de kunniga i tråden att punktera den lyckan
    Uliise skrev 2010-09-12 13:37:31 följande:
    OT

Wingtear - kikade i ditt galleri, din gamla brio exclusive var ju jättefin! mer lättkörd än edgen va?
    Vi har inte kört den så mycket ute då den är balkongvagn, men det vi körde i vintras (när vi behövde riktig varukorg) skulle jag inte påstå att den var mer lättkörd. Visst, julen var smalare, men tänk på att liggdelen är rejält mycket större än edgens Det jag älskar mest med edgen är teleskophandtaget så jag får perfekt "körställning", och iom att jag har det utdraget en bit blir det mycket bätre "hävkraft" i vagnen så tycker inte att edgen med 11 kg son i är speciellt tung alls.
  • stor grön drake
    BAC skrev 2010-09-13 05:56:56 följande:
    Någon vänlig som vet vad detta kan vara för vagn?

www.blocket.se/sodermanland/Emmaljunga_sittva...

Han skriver att det inte går att vända sittdelen, någon som har haft samma problem/ vet vad det kan vara för fel?
    AnLj skrev 2010-09-13 08:17:55 följande:
    Easyfix fästet på den är inte helt, sittdelen är fast åt den sidan eftersom att de har fastnat där. De får inte loss sittdelen och är därmed fast åt det hållet.  Jag har varit i kontakt med dem. Det är en Classic Sport.
    jag har hört att det går att "öppna" easyfix där handtaget är trasigt underifrån med en skruvmejsel men vet ej om det skulle funka på denna vagn
  • stor grön drake
    AnLj skrev 2010-09-11 17:17:08 följande:
    Den är jättefin! Men vore dumt att köpa en sittdel, för vad vi nästa betalade för hela vagnen med city korg! :) Jag får helt enkelt gömma minna issues! Förvånad Men ser det också positivt, kommer ju inte ha några som helst problem med att ha vagnen på förskolan för att den är ny och fin. Visst är det ingen fel på tyget alls och ner ut som i nyskick den jag har. Så det är bara jag om irriterar mig på saker och ting i onödan. Eller är smått vagntokig som mannen säger! Skäms
    denna kostar bara 400kr, så det går säkert att få köpa bara klädseln för att få ner frakten:
    www.blocket.se/stockholm/Emmaljunga_sittdel_teutonia_mjuklift_akpase_29515012.htm&w=3
  • stor grön drake
    gullunge1 skrev 2010-09-13 22:48:18 följande:
    någon som vet vad man akn göra åt varukorgen på city cross -10?
    har endast en bärsele där i och den släpar nästan i marken. den tar i vart man än går. var inne på baabyland o fråga om man inte kunde köpa en sån där i stål som inte kan sjunka ner.
    den sitter fast ordentligt i fästerna som den ska, så den sitter inte fel någonstanns... så tråkigt när man inte kan använda den något =(
    samma med edge, inget att göra åt
    jag har en solgardin och ett myggnät och den hänger precis ovanför marken.
  • stor grön drake
    eec82 skrev 2010-09-14 19:34:54 följande:
    Men sen får man ju inte lasta mer än 5 kg el så i varukorgen.... även om den pallar mer.
    mitt myggnät + solgardin väher nog inte ens 0,5 kilo
    Men edgen är hopplös, så är det bara.
  • stor grön drake
    Uliise skrev 2010-09-14 21:02:44 följande:
    säkert är den skön på långpromenader, på plan mark... men inte i staden. Nu förstår jag vad du pratar om Wingtear
    ???
    Jag har inga bekymmer att köra min i stan... enda bekymmret är den attans varukorgen. Däremot känne rjag direkt i axlarna om dagis har justerat om höjden på handtaget.
  • stor grön drake
    Mymemlan skrev 2010-09-14 21:12:04 följande:
    wingtear,
    oj går han på dagis redan? Såg på din press att han är yngre än min son som nu är 10 och en halv månad. Jag fick hör att man inte fick ha på dagis så tidigt. Lite off topic men har funderat mkt på dagis ;P
    jag bor i finland, här slutar FP vid ca 9 månader och då erbjuds barndagvård om det behövs. Vi har ett helt underbar tdagis som sonen älskar (han är extremt social) och han sover ute i edgen 30-45 minuter på morgonen och sen ca 2 timmar efter lunch (så blev vi On Topic igen ) men "kränger" ut fötterna, men åkpåse och allt, för att lägga upp dem på footsacken så fort han får chansen...
  • stor grön drake
    Mymemlan skrev 2010-09-15 07:17:50 följande:
    wingtear,
    juste, glömde att du bodde där :) Men vad skönt! Men lilla busen då, är det så skönt att få ligga med fötterna så ;p
    ja, jag vet inte, men sån är han. Därför jag letat city jet sittdel som en tok, så får han ligga så i vinkel, men endå på insidan
  • stor grön drake
    t0va skrev 2010-09-15 16:51:28 följande:
    Jag har en kompis vars 1.5 åring också envisas med att sitta så fast i sulkyn, är väl mysigt. Min lille gillar att sitta ihoptryckt men han är bara 4 veckor, får väl se om det blir en sån variant när han blir större också. Just nu känns liften gigantisk när han drar upp benen. Har vi en filt över sufletten så ser det ut som vagnen är tom ;) 

Men så kär jag är i vagnen, orkade gå nu till bilen med babyskyddet på vagnen. Då fixar jag att lyfta in bara chassit i bilen helt själv, så smidigt att klicka över honom nu när vi skulle hämta paket :D Ångrar inte alls att vi körde på babyskyddet trots att det var utan bas, men nu går det fort att sätta fast honom i bilen också, tar inte många sekunder, är värre i baksätet för där får man kämpa lite men han åker alltid fram ändå nu. Hjärta 
    vad glad jag blir att läsa att vagnen funkar så bra för er efter allt strul ni hade i början (iof inte med vagnen, men annat)
  • stor grön drake

Nu är jag småtjurig faktiskt!
    For över till er i Sverige igår, dels för att köpa brasgrind (som kostar hälfen så mycket där) och dels för att köpa en footsack. Pratade med BP i veckan, misstänkte skarpt att bruden i luren var nyanställd, då hon inte var direkt professionell, men iaf. Frågade vad en ozone footsack skulle kosta (eftersom prisvariationer förekommer) och hon svarar glatt att de har 50% på dem, så den skulle kosta 200-250. Frågar igen om de har dark grey till ozone och hon svarar att jodå, det finns en mörkgrå där. Däremot kunde hon inte garantera att den fanns kvar.
    Var in igår. Det fanns ca 5 footsackar, av 2010 års färger, enbart "special" färgerna, och enligt en "gamal" personal har de inte haft en enda ozone footsack inne som inte beställts med vagnen... SURT! (dessutom var det mörkgråa tjejen sett från kassan mönstrat på ovansidan i grönt/svart/vitt)

Väntar med spänning på mitt paket med sittdel nu, det verkar ha "fastnat" på postcentralen på orten det postades. Eller så har de fuskat med registreringen, vilket inte heller är helt ovanligt.

Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5