Inlägg från: stor grön drake |Visa alla inlägg
  • stor grön drake

Emmaljunga tråd, Vol 5

glödlampan skrev 2011-02-25 15:00:33 följande:
    Åh den är så sjukt fin, det är den jag vill ha med. Tänkte att man kunde ta pro coffe på sittdelen och charleston på liggdelen men det tvärvärgrar min sambo för han tror att andrahandsvärdet blir mindre om det inte är enhetligt.
    tvärt om tror jag!
    Skulle gärna haft olika på minedge, var typ urled på svart när vi bytte till sittdelen oc´h den var ju ännu svartare...
  • stor grön drake
    Uliise skrev 2011-02-26 00:44:03 följande:
    Men det låter ju lite konstigt iom att viktgränsen på syskonsitsen är 15 kg, då blir det ju 15 kilo där plus barnet i vagnen. Och det går ju inte ihop om maxvikten är 15 kg från början på alltihop? Obestämd
    EU standardiserade tester. Dockan väger 15 kilo, alltså är vardera sittdel godkänd för max 15 kilo, även om man tekniskt sett med syskonsitts o lift kan lasta 30+ kilo på sittdelen

Ett bra exempel är babyjogger, går man via deras internationella hemsida är viktgränsen 22,5kg (omräknat från pounds) men i EU är den endå bara godkänd till max 15 kilo...
  • stor grön drake
    Eddam skrev 2011-02-26 08:03:50 följande:
    Classic sport står det väl i annonsen? Men har dom tygvarukorg?
    nej. och bilden är ju ganska "dålig", man ser inget. Men tycker nnästan det ser ut att kunna vara edgens sportchassi
  • stor grön drake
    t0va skrev 2011-03-01 11:59:43 följande:
    Ni "jag skruvar isär min vagn för att laga fel"-folk... min nitrosittdel har börjat krångla, den är ju knappt använd men när man ska ta av den från chassit så bråkar ena easy fix-fästet, man får trycka in knappen och sen trycka lite hårdare så snäpper det till och skiten lossar. Låter som någon fjäder.

Är det något man kan fixa själv eller måste det lämnas in och har någon en aning om vad det kan kosta att laga? Det går att få loss sittdelen men man får kämpa, inte alls lika lätt som på andra sidan där det bara är att trycka och lyfta, på den sidan måste man trycka jättehårt och skaka lite.  
    Hmmm... var det ett fel? Jag trodde det bara var jag som var svag i händerna (det är jag) för maken har inte problem, men jag får trycka in dem för allt vad jag håller kärt och sen stå och skaka edgejäveln (dvs chassit upp från golv) en stund innan sätet släpper...
  • stor grön drake
    Iza2011 skrev 2011-03-03 15:03:03 följande:
    Ok, tack så mycket för svaren, och TACK lilla snöflingan att du rättade mig där, kunde blivit väldigt fel annars ju =)
    Jag ska börja leta med det samma, i värsta fall så finns det en affär på svågertorp i malmö som säljer emmaljunga, kan nog svänga inom där på väg till mamma efter bebisen är född, då har jag ju dessutom vagnen med mig =)
    titta på klistermärket nere på chassit så du vet vilket årtal det är på vagnen (av någon anledning är det petigt, trotts att edge liggdelen sett likadan ut hela tiden) till den liggdelen passar färgerna sport carbon, strike och såklart helsvart. 2004 finns en färg som heter Metalic som är väldigt lik din vagn, men i min åsikt är de senare locken snyggare. Kan du sy alls? Det är inte svårt att sy ett eget lock, knapparna är vanliga rockknäppen

Strike  
    sport carbon http://strollersandprams.com/strollers/image/662/stroller.jpg

metalic
  • stor grön drake

Fick just sålt det risiga gamla chassit, och liggdelen som följde med classic chassit (med suflett och lock) för 200kr Hade egentligen gett upp, den har legat ute i flera månader, och bara glömt att ta den med till Emmaus (second hand butik med inlämning)
    Och idag sms:ade en köpare. En timme efter att de hade varit och tittat och köpt ringde en till på vagnen, vad är oddsen för det?
    Så nu är maken nöjd, en vagn mindre som skräpar i garaget Drömmer

Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5