• Nomen

Emmaljunga tråd, Vol 5

stor grön drake skrev 2010-08-06 21:07:31 följande:
    ingen edge (förstorade bilden) ser jag nu, den har inte thermobase, och eftersom min äldre edge har det, så är detta ingen edge
    men fortfarande nyfiken på hur ryggarna ser olika ut
    Ja alltså de har sytt klädseln lite olika... På en Edge är det som en båge där de olika tygerna möter varandra (eller rättare sagt där reflexpipingen går), på ryggstödet. På Smarten är det rakt... Förklarar lite dåligt jag vet. Själv har jag kataloger hemma som jag bläddrar i och jämför för jämnan... Har kataloger från 2006, 2007, 2010 och 2011. Ingen som vill dela med sig av kataloger ? Skulle gärna bli ägare av flera "porrtidningar"
    Theodor 2007 & Saga 2009
  • Nomen
    Zelmilainen skrev 2010-08-08 10:25:58 följande:
    jag har kollat ca 20 sidor bakåt i tråden men utan att hitta svar (jag kanske har missat det, men ber om ursäkt isf). nån som har koll på priser för dessa grejer:

nitro city (enbart som sittvagn)
    åkpåse (vilken är bäst och som man kan använda året runt?)?
    minimizer dyna?
    parasoll? 
    En nitro tror jag går på runt 5200 nu, allround runt 700 och vinteråkpåsen runt 800 (beror ju lite på vilken affär). Dynan kostar drygt 400 och parasollet drygt 300. Cirkapriser... Flört

Själv tycker jag att allroundåkpåsen är lite bökig att öppna/stänga. Vinteråkpåsen är smidigare, men där blir det som en glipa på varje sida högst upp mot barnets ansikte (fotsack är bra att ha, även fast jag blev galen på att den inte satt fast särskilt bra - jag gjorde en egen variant på det). Allroundåkpåsen är ju dock lite snyggare...Flört

I vintras köpte jag en Carloåkpåse (tror att Köpbarnvagn har kvar erbjudandet på blocket) som var superbra, varm och smidig, men då blir det ju inte färgmatchande förstås...

Om jag får tycka till angående quadron så tycker jag den blir ganska liten som åkpåse och som dyna tycker jag minimizern är bättre. Jag skulle satsa på hård- eller mjuklift, eller citykorgen!
    Theodor 2007 & Saga 2009
  • Nomen

Sitter och funderar på Cerox 2.0... Någon som kan uttala sig om den? Jag skulle vilja ha möjlighet att snabbt och smidigt kunna ändra färdriktning för min dotter. Hon åker helst framåt, nu i en scooter, när hon åkte baklänges hängde hon bara framåt och ut åt sidorna (hon är nu snart 18 mån, vände henne vid 13 månader). Jag skulle ibland vilja ha henne mot mig (egentligen vill jag ha så jämt, men inte hon och undrar då om ceroxen är något att ha? Jag har kört både edge med sportchassi och city cross, älskade dem båda.

Theodor 2007 & Saga 2009
  • Nomen
    Sarah84 skrev 2010-09-10 10:21:47 följande:
    Skulle inte byta från scooter till Cerox då dottern är så pass gammal. Har haft båda 2. Cerox är bra till små barn tycker ja.
    Men den blir ju lätt klumpig i jämnförelse med scootern.
    Nej, jag misstänker att jag kommer tycka den är klumpig... Är egentligen väldigt nöjd med scootern (har den "gamla" varianten, en 2009:a). Det enda jag saknar är att kunna se henne bättre, men så länge hon är nöjd så... Det är bara det att det suger så mycket i vagnshoppartarmen Flört

Tack för att du tyckte till!
    Theodor 2007 & Saga 2009
  • Nomen
    lolo21 skrev 2010-09-11 15:00:35 följande:
    Idag har vi vart på vår lokala babyproffsen och provkört syskonvagnar:) Sonen, och vi, blev kära i en UJ Duo. Hade tänkt kolla begagnat, för ny har vi inte råd med, men på de äldre är ju inte sufletten delad... Upp som en sol och ner som en pannkaka kan man säga.. Sonen kan ju inte sitta o få massa snö på sig stackarn.

Nu till frågan. Jag såg en Emmaljunga syskonvagn på stan, och det såg sååå tungt ut. Var en sån vanlig som det finns massor på blocket, och en sån som jag kan tänka mig. Men om den är så tungkörd nu, hur blir det i vinter?? Ni som har haft emmaljungas syskonvagn, hur tungt är det att köra?
    Tänk att jag tycker att twin city crossen är sååå lättkörd! Fast vi hade såklart en gammal en, med lufthjul...
    Theodor 2007 & Saga 2009
  • Nomen
    eec82 skrev 2010-09-15 21:34:46 följande:

Svårt vi säljer ut i butik nu där jag arbetar för 3200:- men då är de ju utan tillbehör. Å helt nya.

Ooh vilka priser! Var jobbar du någonstans?
    Theodor 2007 & Saga 2009
  • Nomen
    lilla snöflingan skrev 2010-09-16 09:12:31 följande:
    Det var någon i tråden som skrev att de hade provat men att hjulen inte "fastnade" på vagnen har jag för mig...
    Jag tycker absolut du ska fråga, jag är också lite intresserad
    Jag provade hos en ÅF, och som du säger så fastnade de inte på hjulaxeln, tyvärr...
    Theodor 2007 & Saga 2009
  • Nomen
    Barbiegirl skrev 2010-09-27 09:48:16 följande:
    Ok då ska ja försöka på nytt då,är ju en 2010 vagn,men vet inte riktigt vilka ögglor du pratar om? var ska de sitta någonstans? men ska pröva iaf å se hur det blir med sidospännena,trodde de skulle vara hål till dom med men kanske blir bättre nu då om jag provar på nytt =)
    Öglor finns på scootern, men på city crossen tror jag inte det finns några öglor, utan man får fästa banden på en stålpinne som är längst ner på baksidan av ryggstödet (nedanför klädseln). Hoppas du förstod min "fackmässiga" förklaring...
    Theodor 2007 & Saga 2009
  • Nomen
    eec82 skrev 2010-09-27 12:20:18 följande:
    jaha e de sant. Jag hade på min nitro som var 2010. Trodde crossen med hade de då.
    Jag hade en cross 2010, men den var i o f s en "tidig" 2010:a (uthämtad sept 2009), så det är möjligt att de gjorde om det därefter.
    Theodor 2007 & Saga 2009
  • Nomen
    gullunge1 skrev 2010-09-27 20:44:43 följande
    man måste tyvärr köpa ett separat insekts nät till korgen (jag hitta då inget när jag leta)
    Kan man inte ta bort sufletten från citykorgen och sätta dit sufletten från sittdelen? Eller är citykorgen för smal? Jag tycker nämligen att det där myggnätet är helt suveränt, även fast jag mest använde det som "solgardin"...
    Theodor 2007 & Saga 2009
Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5