Zelmilainen skrev 2010-08-08 10:25:58 följande:
jag har kollat ca 20 sidor bakåt i tråden men utan att hitta svar (jag kanske har missat det, men ber om ursäkt isf). nån som har koll på priser för dessa grejer:
nitro city (enbart som sittvagn)
åkpåse (vilken är bäst och som man kan använda året runt?)?
minimizer dyna?
parasoll?
En nitro tror jag går på runt 5200 nu, allround runt 700 och vinteråkpåsen runt 800 (beror ju lite på vilken affär). Dynan kostar drygt 400 och parasollet drygt 300. Cirkapriser...
Själv tycker jag att allroundåkpåsen är lite bökig att öppna/stänga. Vinteråkpåsen är smidigare, men där blir det som en glipa på varje sida högst upp mot barnets ansikte (fotsack är bra att ha, även fast jag blev galen på att den inte satt fast särskilt bra - jag gjorde en egen variant på det). Allroundåkpåsen är ju dock lite snyggare...
I vintras köpte jag en Carloåkpåse (tror att Köpbarnvagn har kvar erbjudandet på blocket) som var superbra, varm och smidig, men då blir det ju inte färgmatchande förstås...
Om jag får tycka till angående quadron så tycker jag den blir ganska liten som åkpåse och som dyna tycker jag minimizern är bättre. Jag skulle satsa på hård- eller mjuklift, eller citykorgen!