• Nomen

Emmaljunga tråd, Vol 5

Är det trögt att sälja vagn på blocket nu? Jag har en CC ute för 2900, inkl fotsack. Använd i 7 mån, som ny förutom hjulen. Är det för mycket begärt? Hittills är det bara 2 pers som hört av sig, en som struntade i att meddela att hon hittat en annan vagn (tack för att hela kvällen gick till spillo!) och en karl som ringde kl 22 (!) igårkväll och ville pruta ner till 2000 kr... Hoppas det lossnar snart...

Stolt mamma till två gullungar!
  • Nomen
    ängeln83 skrev 2010-05-19 11:52:57 följande:
    Jag tycker inte det låter som mycket, en kompis till mej sålde sin CC 07:a med mjuklift för 3500 kr för ett tag sen.Jag har också en vagn ute som jag äntligen hittat en köpare, tänkte precis gå in och sänka priset men då ringde hon så nu får jag vad jag vill ha.Kan tänka mej att det släpper lite när det är löne dags
    Hoppas du har rätt!
  • Nomen
    Nomen skrev 2010-05-19 11:36:59 följande:
    Är det trögt att sälja vagn på blocket nu? Jag har en CC ute för 2900, inkl fotsack. Använd i 7 mån, som ny förutom hjulen. Är det för mycket begärt? Hittills är det bara 2 pers som hört av sig, en som struntade i att meddela att hon hittat en annan vagn (tack för att hela kvällen gick till spillo!) och en karl som ringde kl 22 (!) igårkväll och ville pruta ner till 2000 kr... Hoppas det lossnar snart...
    Nu såld, för 2700... halva priset från nypris! Men jag blev av med den i alla fall... min (dotterns menar jag fina vagn...
  • Nomen
    3 Barnsmamma 06 09 11 skrev 2010-05-19 21:11:02 följande:
    Var det årsmodell -10? Kanon pris. sålde min edge-06 2008 för 4600kr
    Sunset modell 2010, men jag bytte klädsel till en pink check modell 2009 i årsskiftet. Jag tror man får lite mer för en duo. Men det var ett kanonpris... jag förlorar dock hellre några hundralappar och får grejerna sålda, är så LESS på blocket!
  • Nomen
    the M Bitch skrev 2010-05-31 09:34:18 följande:
    Skulle fixa mer info om Emmaljungas nya tyger osv, men vi hade så mycket att göra på jobbet att jag glömde det... Men vad jag minns kommer det ingen ny vagn, bara nya designer, tyger å chassin.
    Vet du om det kommer något helrött tyg, eller med röda detaljer? Har de förändrat scootern något? Jättesnällt av dig att "läcka" information såhär !
  • Nomen
    the M Bitch skrev 2010-05-31 18:32:57 följande:
    "Ja, det kommer en röd vagn!"

Jaaaa
  • Nomen
    Zelmilainen skrev 2010-05-31 20:50:38 följande:
    jag älskar kombinationen av rött och svart, så en röd vagn med svart chassi (nitro), ÅHH!
    Jag är ute efter snygga tillbehör till "min" röda scooter. tycker att rött borde vara en färg de alltid skulle ha, som svart och marint, borde ju vara en ganska poppis färg. Vore lite spännande med något checktyg.... Och apropå checktyg så kan jag inte förstå varför de skrotade lime check, som var världens snyggaste!?
  • Nomen

till Zelmilainen: (citeringen funkar inte): jag hoppas starkt på att det är samma röda, det är en så himla snygg röd färg. Heter den pro red? Den syns verkligen, nästan lika "lysande" som de nya färgerna candy pink och sunset mm. Hoppas det blir snygga tillbehör som skötväska och dyna... inte för att jag behöver men... Eventuellt, kanske finns en liten chans att det blir en ny scooter...

• Nomen
    Jo jag har hört talas om problemen med pro-tygerna. Jag har dock inte det problemet. De kunde ju återuppliva det "vanliga " röda tyget i pro red Jaja, det återstår att se vad det blir för något! Men hoppas att de har blivit roligare på tillbehörsfronten, brio är faktiskt lite bättre där tycker jag.
  • Nomen
    SaraKlippan skrev 2010-05-31 21:23:14 följande:
    Jag tycker att det hade varit snyggt med lite fler färger också...  Jag vill gärna ha en röd vagn, men ja tänkte använda den till mer än ett  barn och om man får en pojke så kanske det inte är så kul med röd...  borde finnas en som är tex både röd och blå och passar både flicka och pojke :) Så slipper man tjaffsa med sambon om vilken färg... då får ju båda en färg som passar :D Han vill ju ha en som är lite mer pojkig för det passar bättre till både flicka och pojke... medans ja gärna hade haft en rosa för det passar MIG! hahaha :D
    Jag tycker förstås att rött passar jättebra till både pojkar o flickor. Jämför med en röd ferrari t.ex.... Eller Blixten McQueen
Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5