-
Jag tycker vagnen blir mer lättkörd med lufthjul, speciellt på vintern. Risken för punka finns ju, men hur ofta händer det egentligen?Zenobia skrev 2011-07-11 10:44:24 följande:Spanade in den vagnen med inte så dum den heller Men funkar det bra med lufthjul? Man blir som ett frågetecken i den här djungeln
-
Idag beställde jag en scooter i PP Red!! Trodde aldrig i mitt liv att jag skulle göra det, när den först kom tyckte jag den var såååå ful, men nu ser jag ju att den är sååååå fin ! Och jag som köpte en Nitro för ett par månader sedan och var så nöjd.... jag har ju problem! Men lycklig över fin röd vagn! Hoppas den kommer snart!!
-
Ja antagligen så säljer jag nitron... tösabiten är ju ändå snart 2,5 år... Och jag blir lite trött på de små hjulen redan nu, innan snön... jag tror jag är en "4-fasta-hjul-tjej"älskarlivet81 skrev 2011-07-30 21:58:01 följande:Varför ha både nitro och scooter? :)
-
Jag har ju faktiskt en softy 2007 också... men den kan jag bara inte säljaNomen skrev 2011-07-30 23:04:49 följande:Ja antagligen så säljer jag nitron... tösabiten är ju ändå snart 2,5 år... Och jag blir lite trött på de små hjulen redan nu, innan snön... jag tror jag är en "4-fasta-hjul-tjej"
-
Om det var mig du tänkte på så har jag nu en nitro och en softy, och har precis beställt en scooter. Softyn är föregångaren till spidern, tror de slutade tillverka dem 2008. Jag tycker nog att softyn är lite vettigare än spidern, med rejälare fotstöd.älskarlivet81 skrev 2011-07-31 10:26:42 följande:Jag har inte haft problem i skogen, ens på skogsstigar.. Man får väl parera lite, men jag är ute så sällan i skogen, så även om jag hade haft stora problem hade jag inte velat ha en annan vagn.
Vad är softy för en vagn? Hon jag började citera hade en nitro och en scooter nämligen eller missuppfattade jag henne?
Vår nitro går precis in i bilen, så jag vet sjutton om vi då fått in scootern heller eftersom den är högre och längre..Black pink är fin!!! Skulle nog dock ha velat ha den på svart chassi, är osäker på om det vita chassit är lika fint efter några promenader... sedan hade jag velat ha lite meeeeeer rosa. Så då fick det bli rött istället. Men innerfodret är ju såååååå gulligt (finns ju såklart inte på scootrarna, men ändå)!3 Barnsmamma 06 09 11 skrev 2011-07-31 11:10:38 följande:Jag brukar kunna få tvär nit med nitron om man kommer mot en kant man inte ser medans crossen rullar över det. Men jag är jätte nöjd med nitron också. har precis kört den och börjar tveka om jag verkligen ska sälja den och köpa scooter s istället. Men blev så kär i färgen black/pink -
Jag "råkade" ju beställa en scooter för ett par veckor sedan... Då stod det leveransdatum v.35 i deliverylistan. Jag sitter och hoppas på att den ska komma lite tidigare... Ingen som har beställt en scooter och fått den jättesnabbt? (Hoppas den kommer snaaaaart.)
-
Oj, jag har beställt en scooter i pp red, alltså med svartlackat chassi, och jag hoppas verkligen att färgen håller! Annars kommer jag definitivt att reklamera, tycker inte färgen borde skavas av så lätt!t0va skrev 2011-08-18 21:38:36 följande:Det är väl ungefär som i nitrons när man har ett hack upp från liggläge om jag inte minns helt fel. Testade nämligen med att låta sonen sova i nitron när den var i det läget men han gillade det inte alls, måste vara så plant som det bara går. Sen vill jag kunna ha honom vänd emot mig ett tag till, han klättrar överallt nu och ska stå i vagnen så då är det skönt att ha lite koll. Blir mer bus när ha inte ser oss.
Det är skittrist att färgen skavs av så fort, har du testat att reklamera? Skönt att Jonalie sitter så bra i den, är ju inte lätt när man är så smal, min klump är jättestor och har nästan svårt att vända sig om i nitron nu. -
Vad hette hon? Och var kom hon ifrån? Förlorade 600 som jag satte in i förskott... jag har också handlat på Tradera förut, och kommer fortsätta handla där, men kommer INTE betala i förskott på Blocket!!spratteldockan skrev 2011-08-25 19:35:01 följande:
Jag hade par inlägg inne om att köpa ett begagnat nitro/cerox360 chassi till en Edge-sittdel. Då skulle man få två sorters vagnar med en sittdel var tanken. Billigt och platsbesparande.
Nu tänkte jag ge en uppdatering för det blev bara en enda soppa.
Ett nytt chassi var för dyrt tyckte jag för sittdelen är från -08 och på Blocket säljer alla bara hela vagnar, så jag satte in en "köpes"-annons på Blocket Fick svar efter bara ett par dagar av nån som hade ett sånt chassi att sälja. Enda kruxet var att det befann sig i en annan landsända så det måste skickas.
Säljaren skickade bilder och svarade rätt initierat på frågor så jag tyckte det ändå verkade ok och satte in pengar på hennes konto. Jag har gjort så många gånger på Tradera och det har alltid funkat, men nån gång måste man väl gå på en nit för nåt chassi dök aldrig upp i posten.
Jag väntade och väntade och hon körde med den ena undanflykten efter den andra och till sist gick hon helt under jorden. Då gjorde jag äntligen en polisanmälan.
Så idag ringde polisen upp mig och berättade att hon är välkänd hos polisen, och har sysslat med sånt här i flera år.
Vet inte riktigt vad jag vill säga med detta. Jag vill inte helt döma ut det här med att sätta in pengar på nåns konto som betalningsmetod, för det är ofta väldigt praktiskt och det brukar funka. Men jag tänker nog hålla mig till Tradera då och säljare som har många bra omdömen. Man är onekligen en måltavla med köpesannonser på Blocket. Sen bör man nog ha en gräns max 500 kronor eller mindre så att risken inte blir för stor.
-
Hur petig får man vara med sufletten på scooter 2.0? Jag har en ny (2012), som jag är jättenöjd med förutom sufletten. Den glider tillbaka ganska lätt. Hade de lagt till en centimeter tyg till hade den åkt i nästa hack i fästet...
-
Någon som har en scooter 2.0? Är det meningen att sufletten ska haka i ett hack (i "suflettfästet")när den är helt utdragen? Min kommer bara halvvägs, så den är mittemellan två hack. Hoppas någon förstår... Den är inte jätteslapp, men det stör mig...