• Nomen

Emmaljunga tråd, Vol 5

Uliise skrev 2011-06-27 19:33:59 följande:
    Jag är nyfiken på hur PP Black/Pinks innefoder ser ut på nära håll:
    Det verkar skitsnyggt faktiskt, skulle nästan kunna köpa en vagn bara för att innerfodret är så snyggt Flört spännande att se det IRL!

En besvikelse var dock att de inte gjort en helrosa vagn... och då blir det ju heller inga helrosa tillbehör... lite dumt tycker jag! Jag vill ha tillbaka candy pink!
    Theodor 2007 & Saga 2009
  • Nomen

Hur är det att köra en classic sport med ett barn på ståbräda också? Jag tyckte det gick tungt med citycrossen, men inbillar mig att det går lättare med lufthjul... Det var främst tungt att svänga...

Theodor 2007 & Saga 2009
  • Nomen

Måste ha sett en spider 2012 på BP idag, för den hade inget ergonomiskt handtag utan ett vanligt som de hade på softyn!

Theodor 2007 & Saga 2009
  • Nomen
    Nomen skrev 2011-06-30 20:23:19 följande:
    Måste ha sett en spider 2012 på BP idag, för den hade inget ergonomiskt handtag utan ett vanligt som de hade på softyn!
    Jag funderar på om jag vill det ergonomiska handtaget eller det "nya"... Var lite ute efter en i PP Blue, men då blir det ju ergonomiskt handtag... har inte bestämt hur jag vill ha det, och lite bråttom är det ju eftersom PP Blue tar slut närsomhelst...

Någon som nämnde tidigare i tråden att det ergonomiska var "svårtippat"?
    Theodor 2007 & Saga 2009
  • Nomen
    t0va skrev 2011-07-01 11:53:08 följande:
    Japp, jag provkörde i affären och hatade det... fast nu vet jag ju inte om det nya gör att vinkeln blir bättre så man får bättre kraft att tippa vagnen. Softyn vi har är så mycket lättare att tippa och den kan sonen klättra i utan att den tippar bakåt av sig själv. 

Sen beror det endel på hur lång man är och stark också. Du kanske behöver provköra och testa om det går.  
    Jag har ju en softy också, och jag tycker det ser ut som om de har gjort den nya spidern med samma handtag som softyn, och jag vet ju hur bra softyn är... men fick ett plötsligt ha-begär över en spider... Sonen (som snart är 4 och knappt åker vagn ville ha en blå och de finns ju bara med ergonomiskt handtag... ) Får hoppas att de har en med ergonomiskt handtag inne i affären, ska dit ikväll!
    Theodor 2007 & Saga 2009
  • Nomen
    t0va skrev 2011-07-01 12:13:58 följande:
    Japp, in och köra race i affären. Jag provade flera gånger eftersom sonen satt så bra i den tillskillnad mot brios sulky. 

kollade på jämförelserna mellan nitro/ozone och scooter s, det skiljer så lite så jag tror inte det är värt att köra på en scooter S, fast jag måste ju se den IRL först. Kanske kan bli en ny spider istället om de gjort så vagnen går att köra ;)  
    Just nu trivs jag väldigt bra med nitron och det faktum att jag o dottern kan se varandra att det inte känns värt att satsa på en scooter s, men om nåt år kanske

Jag tror att nya spidern är nästan som softyn faktiskt, så du gillar säkert den bättre Spidern känns ju också som att man kommer använda längre än en scooter s, alltså längre användningstid. Fast jag fattar inte varför de har 15 kg maxgräns, tror knappast det är det på gamla softyn...
    Theodor 2007 & Saga 2009
  • Nomen
    t0va skrev 2011-07-01 12:26:59 följande:
    nej den gamla tror jag klarar mer. 15kg är ju inget ,min 10månaders väger 12 nu... fast det försvinner nog endel när han börjar gå och springa. Just nu ska han bara krypa och bli buren. Lata unge ;) 

Sen att det är fullt liggläge i nitron vinner, min kille vill sova på mage och det blir ju inte lika skönt när man inte har helt platt liggläge.

Jag får väl göra en egen vagn, en enkel sulky med svängbara hjul.

Spidern med ergonomiskt handtag hur länge har den funnits, sa till sambon igår att jag tror att emmaljunga läser våran tråd och våra klagomål på det handtaget ;)  
    Spidern kom 2010 (hösten 2009), så i 2 "årsmodeller" har den haft ergonomiskt handtag.  Ja om de är smarta så borde de läsa vår tråd de vinner ju ganska mycket på att lyssna på konsumenterna

Men viktgränserna... det kan ju inte vara så att vagnen totalpajar om man överlastar... Jag satte båda mina barn i min scooter (gamla modellen - 20 kg maxgräns) och de väger 13 och 16 kg, och vagnen verkade inte ett dugg bekymrad...
    Theodor 2007 & Saga 2009
  • Nomen
    t0va skrev 2011-07-01 12:26:59 följande:
    nej den gamla tror jag klarar mer. 15kg är ju inget ,min 10månaders väger 12 nu... fast det försvinner nog endel när han börjar gå och springa. Just nu ska han bara krypa och bli buren. Lata unge ;) 
    Haha, det där går i vågor också, det där med att bära... Min tjej på drygt 2 år är väldigt mammig just nu och ska bäras en massa... De blir ju inte lättare heller... men ser nu att hon bara väger ett kilo mer än din knodd, hon har i o f sig ALLTID varit en spratteldocka och är ALDRIG stilla - gör av med all energi på en gång... Kanske att hon lägger på sig nu då, när man måste släpa på henne

OT, sorry...
    Theodor 2007 & Saga 2009
  • Nomen
    Salamina skrev 2011-07-01 21:01:52 följande:
    Spidern har inte funnits så länge. Den kom först ut senvåren 2010 pga massor av ändringar. När katalogen lades ut uppdaterad på nätet sommaren/hösten 2009 såg spidern ut som en softy fast med andra hjul. Sen blev den helt annorlunda. Jag väntade hela våren på att spidern skulle komma ut i butikerna , och när den väl kom blev jag så besviken att jag köpte en Brio Sitty istället.
    Just ja, så var det... men den har väl haft ergohandtag årsmodellerna 2010-2011 va?
    Theodor 2007 & Saga 2009
  • Nomen
    Zenobia skrev 2011-07-10 11:03:11 följande:
    Tack för ditt svar Köpte du en ny CC då, funderar på hur man ska göra. Köpa en beg eller en ny.
    Bra med tipset om liften, har en babytravel lift hemma som vi använde till tjejen när hon var liten så toppen att det funkar.
    Det med styret har ja hört också, får tänka på det då. Börjar luta mer och mer att det får bli en sån vagn med sits ist.
    Får spana på blocket efter beg. vagn och kolla in hjulen innan ja köper den.
    Classic sport kanske? Den har lufthjul, och de slits inte lika fort som CC-hjulen.
    Theodor 2007 & Saga 2009
Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5