Inlägg från: Uliise |Visa alla inlägg
  • Uliise

Emmaljunga tråd, Vol 5

t0va skrev 2011-04-21 22:37:50 följande:
    Ett eget testcenter ;) 
    Uliise skrev 2011-04-21 22:21:35 följande:
    Menar du Emmaljungan? Det är en Cross Way, föregångaren till city crossen.
     Japp, var den jag menade. Tänkte ha lite koll på marknaden och se ifall något intressant dyker upp. Funderar på ifall vi ska kolla efter något sådant liknande eller sulky istället. Vill helst inte ha sonen frammåt men det är mest tänkt när vi ska ut i skogen, nitron är kanon men på stigar med rötter är den mindre bra. Verkar som om det kommer bli endel sånt i sommar om jag håller mig så frisk som jag är nu. :) 

Hoppas på att EL gör en sulky med svängbara hjul snart.  
    Du det har jag tänkt på, att de bara måste göra en scooter med svängbara med tanke på Brios succé Spin. Jag har läst i bloggar där folk föredrar scootern men tar spin just för de svängbara - 1 förlorad kund för EL. Och så läste jag på köp barnvagns hemsida att 9/10 som har en vagn med svängbara hjul inte kan tänka sig att gå över till 4 fasta, alltså borde det vara lukrativit med sulkys med svängbara hjul.
    stor grön drake skrev 2011-04-22 07:55:52 följande:
    får jag oxå jobba där? Jag är fenomenal på vagnskruvande
    Ja du är så modig! Vet inte om jag skulle våga skruva sönder tex ett sufflettfäste, även om jag borde för suffletten är skitig....
    Majken 100421
  • Uliise
    stor grön drake skrev 2011-04-23 09:45:36 följande:
    Denna Nitro var lite fin
    www.blocket.se/varmland/Emmaljunga_City_Nitro...
    är lite inne på att när/om det blir syskon skulle vi kompletera edge-parken med en nitro, eftersom det finns en jet sittdel hemma.

Emmaljunga Vision med lätt rost på chassit, 2000:- som hittat...
    www.blocket.se/uppsala/Emmaljunga_Vision_komb...
    Oh ja, Brown check är en av mina favvofärger
    Majken 100421
  • Uliise
    Lantani skrev 2011-04-25 07:28:30 följande:
    Vad är rimligt att ta för en city cross 2008, med citykorg, åkpåse och skötväska i samma färg.
    Grå/grön färg.
    Namnet på färgen din vagn har är Apple/grey, läste din blogg förut och kom ihåg det.
    Majken 100421
  • Uliise
    Viktorsmamma2010 skrev 2011-04-25 22:09:39 följande:
    Oj e parasoll inte bra??? d trodde jag ! Nu blir jag förvirrad :P vet inte hur jag ska göra, men behöver nåt o skydda honom för solen :S
    vad e barnvagnsdrapperi?? :P
    kan d räcka o fälla ut myggnätet som finns i vagnen för solskydd menar du ? Jag har inte tänkt på o testa med myggnätet :P
    Jag köpte ett parasoll (babyproffsens) i förra veckan och tycker att det funkar hyfsat bra. Teutonias solskärm har jag också men den fungerar inte riktigt när dottern är vaken och vill sitta upp, då är ju den alldeles i vägen för hennes huvud och nej... Det funkar inte. Parasollet är inte i vägen för henne men skyddar mot solen, Nackdelen är väl att det kan vara lite vingligt...
    Majken 100421
  • Uliise
    giraffas skrev 2011-04-25 22:46:25 följande:
    Frågar igen då jag inte fått nåt svar! tror jag!
    Om du "plattar" till den så tror jag man kan komma undan billigt, annars kanske runt 250? Ring och fråga Bussgods!
    Majken 100421
  • Uliise
    Bobbylina skrev 2011-04-26 11:32:43 följande:

jag är ju mest "sugen" på citykorgen just för att den verkar stor o luftig, quadroliften känns som att det kan bli lite varmt och trångt i sommar, men hårdliften verkade bra för att den går att bära med, men det kanske citykorgen gör oxå?

Quadron blir snabbt trång, ja tyvärr. Har inte haft den själv men med tanke på hur smal den är från början så.

Både city korgen och hårdliften har bärhandtag, fast båda två är ju lite otympliga att bära så det är ju inget man går och "bär runt på länge". Däremot är ju en ½ trappa ingen fara alls, det går ju lätt att  bära en city korg då

Sedan så kom ihåg att chassi + sittdel + hårdlift blir betydligt tyngre, klumpigare och tar större plats än chassi + city korgen.

Själv hade jag City korgen och som du kanske märker så var jag supernöjd med den!
    Majken 100421
  • Uliise
    Salamina skrev 2011-04-26 11:43:32 följande:
    Inte alla Citykorgar. Jag hade en CamoPink-08, och den hade inga bärhandtag. 2009 var handtagen tillbaka igen. Så OM du köper begagnad, var uppmärksam på att det kan variera beroende på vilket år den är ifrån.
    Just ja! Är nog 2008:orna som saknar bärhandtag. Min 09 hade handtag.
    Majken 100421
  • Uliise
    Viktorsmamma2010 skrev 2011-04-27 19:33:08 följande:
    Jag testade ett parasoll idag. d e kasst d sitter inte fast o blåser bara runt! fast d nästan va vindstilla. jag blev inte nöjd! :S
    Men hade du skuvat fast det så hårt det gick? För då ska det sitta still.

Någon här som har känt på nya Edga/Mondial-chassit UniQ Alu? Har testat det några gånger och det är ju helt värdelöst, saknar HELT fjädring, stelt och tråkigt som en pinne.
    Majken 100421
  • Uliise
    Viktorsmamma2010 skrev 2011-04-28 20:01:32 följande:
    Ja, jag satte det på chassit, mnen d bara snurra runt. sen satte jag det på byglen, den över benen typ. d va samma där. nu vet jag inte hur jag ska göra. satte det uppe vid handtaget där jag håller men där gjorde d ingen nytta :S Tips ? Jag funderar på o lämna tillbax det! :S
    Men skruvade du åt så håååårt det bara gick? Man får ta i tills man inte orkar mer!
    Majken 100421
Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5