Inlägg från: Uliise |Visa alla inlägg
  • Uliise

Emmaljunga tråd, Vol 5

maria204 skrev 2011-04-01 19:30:04 följande:
    Nu är vagnen beställd. Det blev en Nitro City i Jeans Black med matchande skötväska. Liggdelen blev en fjolårets lime. Det känns bra. 6700kr för allt.
    Snyggt! Såg en City cross i lime igår och den är riktigt härlig
    Majken 100421
  • Uliise
    Viktorsmamma2010 skrev 2011-04-02 00:09:26 följande:
    min ozone e likadan, jag hatar den! jag ska åka ti affären där den e köpt, IGEN! då fixar dom den gratis på garantin, så d borde du oxå kunna få göra om du har kvittot o garanti kvar jue. :)
    Fast så blir det lätt på min Nitro också. Inte så at tdet "bara lätt blir så" på vagnar med svängbara framhjul? Iom att ingen fjädring finns som fördelar vikten jämt över hjulen?
    Majken 100421
  • Uliise
    Viktorsmamma2010 skrev 2011-04-02 00:24:08 följande:
    mitt ena framhjul hänger i luften när jag e ute o går med den eller åker på bussen. sen på ena sidan där man fäller ihop vagnen, i fästet om du vet var jag menar så går inte vagnen ihop om man inte tar i ordentligt. så d känns som hela mitt chassi e skevt. den e ca 3 mån. gammal o har vatt så hela tiden sen jag fick hem den. så ska d väl inte vara ? helt ny vagn jue :S
    Njae det lät ju konstigt :/
    Majken 100421
  • Uliise
    t0va skrev 2011-04-03 23:20:10 följande:
    Kanske därför de köpte sulky istället, hjulen trillade av hela tiden ;) 
    Majken 100421
  • Uliise
    Silverhaj76 skrev 2011-04-04 08:52:41 följande:
    Varför skulle de inte passa? Klart de gör det!
    Jag har provat i flera affärer och aldrig fått Edge-hjulen att fästa på en City cross. Butikspersonalen har också provat utan att det funkat.

Har det gått för dig?
    Majken 100421
  • Uliise
    Silverhaj76 skrev 2011-04-04 18:15:38 följande:
    Kanske beror det på årsmodellen? Jag har haft en citycross som jag fått på de där "edge"hjulen.
    Ja det kan nog vara det!
    Majken 100421
  • Uliise
    marcitron skrev 2011-04-06 19:23:26 följande:
    Hej!

Jag ska beställa en emmaljunga nitro city, men vill även ha ett extra chassi med 4 fasta hjul till vintern.
    Någon som vet om man kan beställa bara chassit och vad det i så fall skulle kosta?
    Eller om någon här kanske har ett över som passar? ;)
    Tror bara chassit löst går på några tusen :/ Om jag var du skulle jag köpa en begagnad city cross så att jag kunde byta chassi som jag vill. Själv hade jag en city cross och köpte ett Nitro-chassi på tradera Och senare också en extra sittdel på blocket...
    Majken 100421
  • Uliise
    eec82 skrev 2011-04-08 15:03:27 följande:
    kan va dum nu men city cerox 360 kan man ta bort sittdelen på den? trodde inte de å då går den kanske bort i valet. Å cangaro går väl inte heller på ett cc chassi? bara en tanke..
    Det kan man, den har easy fix som de flesta EL. Vanliga ceroxen har däremot fast sits.
    Majken 100421
  • Uliise
    Madebyday skrev 2011-04-07 23:43:50 följande:
    Fy så kluven jag är!!! Har nästa fått godkänt av sambon att köpa ett till chassi (begagnat!!), som komplement till vår CC. Men är så kluven i frågan vilken jag ska välja, City Cerox 360 eller Cangaroo?? Tanken är att tjäna en liten slant på att sälja den ligg-/sittdel som vi inte vill använda, men säljandet är inget måste! Bara så fundersam över vad jag ska välja, vill kunna ge sambo enkla raka svar så snart som jag lyckats övertala honom helt!!! Ber om råd och tips!! Varför jag väljer bland C Cerox är för att Nitro/Ozone chassi är för nytt = för dyrt som andra vagn!!
    Tänk på att Cangaroo-sittdelen inte funkar på CC-chassit, om du köper en sådan.
    Majken 100421
Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5